- Bedankjes 2
Versie 11.0 Parenteel (CBG) “uitsluiten van publicatie” werkt niet meer.
- M. van Diggelen
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Versie 11.0 Parenteel (CBG) “uitsluiten van publicatie” werkt niet meer.
24 sep 2024 16:41
Als ik in versie 11.0 een Parenteel (CBG) maak met Privacyfilter, komen nu alle personen met “uitsluiten van publicatie” toch in beeld. Dit was in de vorige versies niet het geval!Het werkt overigens wel met een Genealogie (CBG)
- Han Kortekaas
-
Re: Versie 11.0 Parenteel (CBG) “uitsluiten van publicatie” werkt niet meer.
24 sep 2024 18:14
Het privacyfilter werkt bij mij naar behoren, zowel in de CBG als in de standaard rapporten.
Toch niet toevallig het PF uitgezet voor het rapport?
Toch niet toevallig het PF uitgezet voor het rapport?
- M. van Diggelen
-
Auteur
24 sep 2024 18:52
Het heeft op zich niets te maken met de Privacyfilter maar met “uitsluiten van publicatie” van die personen die dan toch getoond worden.
- Meije van Slageren
-
- Afwezig
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
24 sep 2024 19:20
M.van Dinnelen,
"uitstuiten van publicatie" op het tab Diversen heeft wel, degelijk te maken met het pivacyfilter
De personen worden dan getoond op de manier die het privacyfilter aan geeft. B.v. Niet publiceren. bij actief privacyfilter
Als het privacyfilter niet actief is worden deze personen getoond.
P.s. Bij actief privacyfilter wordt voordat het rapport uitgevoerd eerst nog gevraagd of je het rapport wilt uitvoeren met of zonder privacyfiter
"uitstuiten van publicatie" op het tab Diversen heeft wel, degelijk te maken met het pivacyfilter
De personen worden dan getoond op de manier die het privacyfilter aan geeft. B.v. Niet publiceren. bij actief privacyfilter
Als het privacyfilter niet actief is worden deze personen getoond.
P.s. Bij actief privacyfilter wordt voordat het rapport uitgevoerd eerst nog gevraagd of je het rapport wilt uitvoeren met of zonder privacyfiter
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
24 sep 2024 21:53
Er is aan de CBG-rapporten in deze nieuwe versie niets gewijzigd.
- M. van Diggelen
-
Auteur
24 sep 2024 22:05 - 24 sep 2024 22:08
Mijn Privacyfilter is actief met “toon naam
Parenteel (CBG) met Privacyfilter, komen alle personen met “uitsluiten van publicatie” toch in beeld.
Genealogie (CBG) met Privacyfilter, komen alle personen met “uitsluiten van publicatie” NIET in beeld.
Dit is tevens bij de Aldfaer-rapporten maar daar maak ik geen gebruik van.
Wijziging t.o.v. 10.1 Algemeen: Het Privacyfilter is uitgebreid met de keuze Toon alleen voor- en achternaam en geboorte jaar.
Parenteel (CBG) met Privacyfilter, komen alle personen met “uitsluiten van publicatie” toch in beeld.
Genealogie (CBG) met Privacyfilter, komen alle personen met “uitsluiten van publicatie” NIET in beeld.
Dit is tevens bij de Aldfaer-rapporten maar daar maak ik geen gebruik van.
Wijziging t.o.v. 10.1 Algemeen: Het Privacyfilter is uitgebreid met de keuze Toon alleen voor- en achternaam en geboorte jaar.
Laatst bewerkt 24 sep 2024 22:08 door M. van Diggelen.
- Meije van Slageren
-
- Afwezig
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
25 sep 2024 16:13
M. van Diggelen,
Wordt er gebruik gemaakt van Mainline_CBGhook hookbestand.
Dit kun je zien door het parenteel rapport te starten door de Ctrl- toetst ingedrukt te houden terwijl je op start klikt.
Als de uitvoer klaar is wordt de eerst nog het detail venster getoond en daar is zichtbaar of Mailline_CBGhook aanwezig is of niet.
Als deze aanwezig is dan kan het zijn dat de oorzaak ligt van jou probleem.
Wordt er gebruik gemaakt van Mainline_CBGhook hookbestand.
Dit kun je zien door het parenteel rapport te starten door de Ctrl- toetst ingedrukt te houden terwijl je op start klikt.
Als de uitvoer klaar is wordt de eerst nog het detail venster getoond en daar is zichtbaar of Mailline_CBGhook aanwezig is of niet.
Als deze aanwezig is dan kan het zijn dat de oorzaak ligt van jou probleem.
- Ruud de Ruiter
-
25 sep 2024 18:51
Ik heb een testje gemaakt
A) Met standaard privacy filter en geen uitsluiten van publicatie
I. Maria Carelsen, tr. 1e Ronald Janssen, geb. 1899, † 1936; tr. 2e Karel Pieters, geb. 1900, † 1980.
Uit het eerste huwelijk:
1. Kees Janssen.
2. Lia Jansen.
Uit het tweede huwelijk:
1. Kees Janssen.
Met standaard privacy filter en wel Maria uitsluiten van publicatie
I. Maria Carelsen, tr. 1e Ronald Janssen, geb. 1899, † 1936; tr. 2e Karel Pieters, geb. 1900, † 1980.
Uit het eerste huwelijk:
1. Kees Janssen.
2. Lia Jansen.
Uit het tweede huwelijk:
1. Kees Janssen.
Ik verwacht dat in
Maria niet zou verschijnen of zie ik dat verkeerd ?
A) Met standaard privacy filter en geen uitsluiten van publicatie
Uit het eerste huwelijk:
1. Kees Janssen.
2. Lia Jansen.
Uit het tweede huwelijk:
1. Kees Janssen.

Uit het eerste huwelijk:
1. Kees Janssen.
2. Lia Jansen.
Uit het tweede huwelijk:
1. Kees Janssen.
Ik verwacht dat in

- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
25 sep 2024 19:58Mijn Privacyfilter is actief met “toon naam
Met deze instellingen worden in beide rapporten alle personen, met in tab 'Diversen', een vink bij “uitsluiten van publicatie” wel getoond.
- Paul Kallenberg
25 sep 2024 22:29 - 25 sep 2024 22:29
Er is inderdaad, onbedoeld, een verschil ontstaan in de rapportage van personen bij wie "Uitsluiten van publicatie" is aangevinkt. Dat geldt niet alleen voor het CBG-rapport Parenteel, maar voor alle rapporten.
Als het Privacy Filter is ingeschakeld worden personen bij wie "Uitsluiten van publicatie" is aangevinkt in versie 11 behandeld volgens de instelling "Indien niet publiceren".
Dit betekent dat, als hier b.v. "Toon naam" is aangevinkt, deze personen met hun naam in de rapporten komen te staan.
T/m versie 10.1 was dat niet het geval, toen werden deze personen altijd geheel uitgesloten van publicatie, ongeacht de instelling "Indien niet publiceren". In een volgende versie wordt dit hersteld.
Paul
Als het Privacy Filter is ingeschakeld worden personen bij wie "Uitsluiten van publicatie" is aangevinkt in versie 11 behandeld volgens de instelling "Indien niet publiceren".
Dit betekent dat, als hier b.v. "Toon naam" is aangevinkt, deze personen met hun naam in de rapporten komen te staan.
T/m versie 10.1 was dat niet het geval, toen werden deze personen altijd geheel uitgesloten van publicatie, ongeacht de instelling "Indien niet publiceren". In een volgende versie wordt dit hersteld.
Paul
Laatst bewerkt 25 sep 2024 22:29 door Paul Kallenberg.
- M. van Diggelen
-
Auteur
25 sep 2024 22:30 - 25 sep 2024 22:31
@Ruud de Ruiter, Min of meer een bevestiging van mijn constatering
@JayCee, Op het tabblad Diversen staan de bewuste personen aangevinkt als uitsluiten van publicatie.
Ik gebruik Aldfaer al ca.16 jaar en zonder problemen!
En ca. 6 á 7 keer per jaar maak ik gebruik van het “Genealogie (CBG)” overzicht, om mijn site te updaten. (zie bio)
Kortom: Versie 11.0 Is bij Parenteel (CBG) “uitsluiten van publicatie” niet meer werkend.
@JayCee, Op het tabblad Diversen staan de bewuste personen aangevinkt als uitsluiten van publicatie.
Ik gebruik Aldfaer al ca.16 jaar en zonder problemen!
En ca. 6 á 7 keer per jaar maak ik gebruik van het “Genealogie (CBG)” overzicht, om mijn site te updaten. (zie bio)
Kortom: Versie 11.0 Is bij Parenteel (CBG) “uitsluiten van publicatie” niet meer werkend.
Laatst bewerkt 25 sep 2024 22:31 door M. van Diggelen.