CBG-rapportage vermeldt geen doopgetuige, indien geboortedatum bekend is

Lees meer

CBG-rapportage vermeldt geen doopgetuige, indien geboortedatum bekend is

29 nov 2024 13:41
Indien van een persoon zowel de geboorte-, als de doopdatum is ingevuld, dan vermeldt een CBG-rapportage alleen de geboortedatum en worden ook de doopgetuigen niet vermeld. Dit lijkt me niet correct. Zie hieronder een voorbeeld uit het Bijblad Nederlandsche Leeuw #8 p. 359:

Michaël Boers

Lees meer

Re: CBG-rapportage vermeldt geen doopgetuige, indien geboortedatum bekend is

29 nov 2024 16:38
Michaël,

CBG rapportages hebben eigen opmaak.
Zie voor meer informatie Menu Tonen->Rapporten..
Standaard tekst rapporten en dan de link CBG Rapporten.

Lees meer

29 nov 2024 19:21
Michaël,

Het knipsel vermeld "get."(getuigen) maar betekent niet noodzakelijk dat de personen de peetouders waren. En ja, er wordt meestal verondersteld dat zij peetouders waren, maar daarom is het niet zo. M.i. zijn de CBG rapporten dus correct.

Lees meer

29 nov 2024 20:03
Dag JayCee,
Jouw laatste antwoord hoort m.i. bij de andere vraag die ik over CBG rapportage heb gesteld mbt getuigen en peetouders.

Deze discussie gaat over het feit, dat -indien er doopgetuigen zijn opgevoerd en een doopdatum is ingegeven- deze niet worden getoond, indien er ook een geboortedatum is opgegeven. Het plaatsje dat ik liet zien van het Bijblad NL leeuw, waarvan ik uitga dat zij de CBG stijl volgen, en zij tonen dus zowel de doop-, als de geboortegegevens.

En Meije:
Je kunt niet verwijzen naar een gegenereerd rapport, indien de vraag juist gaat over de inhoudelijke juistheid van dit rapport.

Michaël

Lees meer

02 dec 2024 09:02
Naar mijn weten zijn de CBG rapporten van Aldfaer het resultaat van specificaties vastgelegd door het CBG. Derhalve, indien volgens gebruikers van Aldfaer een wijziging van deze rapportages noodzakelijk is, dienen deze CBG-specificaties eerst door het CBG gewijzigd te worden.
Mij is onbekend of het CBG “automatisch” deze specificaties aanpast of gebruikers die menen binnen deze rapporten een probleem vast te stellen dit bij het CBG moeten aankaarten. Hierbij ga ik er van uit dat het team dit al met het CBG heeft aangekaart.

Gemaakt door Kunena