- Bedankjes 0
Geheugenprobleem
- Werner Stuer
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Geheugenprobleem
28 dec 2024 12:01
Beste onderzoekers,
Sinds enkele maandan loop ik tegen het geheugenprobleem tot zover dat het bijna niet werkbaar is.
Na het lezen van het forum heb ik enkele dingen die daar mogelijk de oorzaak van zijn, ik som ze even op:
Dataschijf is nog meer dan 140GB leeg, dus geen probleem.
Geheugen zit steeds onder de 50%, lijkt me dus ook geen probleem.
- Ik heb 2 dataschijven (C en E),
Stamboom (aldfaer bestand) staat onder E, E:\Documenten\Stamboom\Stuer
Rapportuitvoer staat op E:\Documenten\Aldfaer\Rapportuitvoer\
Standaard tekstrapporten staan onder C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\...
Materiaal staat in: E:\Documenten\Stamboom\Stuer\Materiaal\ onder verschillende submappen.
Sommige foto's van aktens ed gaan over de 10 mb.
Ik heb dus begrepen dat ik hier zoxat tegen alle regels zondig.
Het gaat over ca 840 bestanden die ik heb gekoppeld via bestand koppelen.
En nu komt de hamvraag, hoe los ik dit het beste op?
Ik vermoed al mijn data onder C:\Aldfaer\ zetten?
Wat dan met de 840 gekoppelde bestanden? Allemaal een voor een opnieuw koppelen? Het gekke is dat dit jaren zonder problemen heeft gewerkt.
Wat doe ik met de te grote afbeeldingen, verkleinen?
Ik behoud graag het originele bestand met de hoogst mogelijke resolutie, alle bestanden dubbel maken lijkt me ook onzinnig?
Veel vragen voor het einde van het jaar, en hopelijk ook enkele constructieve oplossingen
Ik kijk er alvast naar uit.
Fijne eindejaarsfeesten,
Werner
Sinds enkele maandan loop ik tegen het geheugenprobleem tot zover dat het bijna niet werkbaar is.
Na het lezen van het forum heb ik enkele dingen die daar mogelijk de oorzaak van zijn, ik som ze even op:
Dataschijf is nog meer dan 140GB leeg, dus geen probleem.
Geheugen zit steeds onder de 50%, lijkt me dus ook geen probleem.
- Ik heb 2 dataschijven (C en E),
Stamboom (aldfaer bestand) staat onder E, E:\Documenten\Stamboom\Stuer
Rapportuitvoer staat op E:\Documenten\Aldfaer\Rapportuitvoer\
Standaard tekstrapporten staan onder C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\...
Materiaal staat in: E:\Documenten\Stamboom\Stuer\Materiaal\ onder verschillende submappen.
Sommige foto's van aktens ed gaan over de 10 mb.
Ik heb dus begrepen dat ik hier zoxat tegen alle regels zondig.
Het gaat over ca 840 bestanden die ik heb gekoppeld via bestand koppelen.
En nu komt de hamvraag, hoe los ik dit het beste op?
Ik vermoed al mijn data onder C:\Aldfaer\ zetten?
Wat dan met de 840 gekoppelde bestanden? Allemaal een voor een opnieuw koppelen? Het gekke is dat dit jaren zonder problemen heeft gewerkt.
Wat doe ik met de te grote afbeeldingen, verkleinen?
Ik behoud graag het originele bestand met de hoogst mogelijke resolutie, alle bestanden dubbel maken lijkt me ook onzinnig?
Veel vragen voor het einde van het jaar, en hopelijk ook enkele constructieve oplossingen

Ik kijk er alvast naar uit.
Fijne eindejaarsfeesten,
Werner
- Werner Stuer
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Geheugenprobleem
28 dec 2024 12:09
Ik heb gemerkt dat de persoon waar ik het probleem mee had een bestand van 23mb had gekoppeld (akte), dit moest ik nog uitknippen. Na het knippen nog 5,3mb en geen foutmelding meer.
Zou dit voldoende zijn?
Zou dit voldoende zijn?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
Re: Geheugenprobleem
28 dec 2024 12:31 - 28 dec 2024 13:15
In C:\Aldfaer mogen geen andere mappen/bestanden staan dan de installatiemappen.
Uw Gekoppelde bestanden blijken veel te groot te zijn. 200KB is voldoende.
Bestanden mogen verplaatst worden indien nodig. Vervolgens eerst de stamboom eigenschappen voor materiaal aanpassen en daarna een bestandscontrole en -reparatie draaien waardoor de koppelingen worden herstelt.
Uw Gekoppelde bestanden blijken veel te groot te zijn. 200KB is voldoende.
Bestanden mogen verplaatst worden indien nodig. Vervolgens eerst de stamboom eigenschappen voor materiaal aanpassen en daarna een bestandscontrole en -reparatie draaien waardoor de koppelingen worden herstelt.
Laatst bewerkt 28 dec 2024 13:15 door JayCee.