volgorde onderdelen huwelijken en kinderen

Lees meer

volgorde onderdelen huwelijken en kinderen

03 jan 2025 17:24
Ik merk dat bij het standaard Aldfaer tekstrapport parenteel bij meerdere huwelijken eerste alle huwelijken worden vermeld en daarna de kinderen per huwelijk. Is dit te beinvloeden? Ik zou graag na het eerste huwelijk de kinderen daaruit willen zien, dan het 2e huwelijk met de daaruit voortkomende kinderen, etc, etc.
Is dat zelf te doen bijv door een Hookbestand?

Lees meer

Re: volgorde onderdelen huwelijken en kinderen

03 jan 2025 17:48
Ik vrees dat het een dermate ingewikkelde hook nodig heeft dat de kans van slagen zeer laag is.

Lees meer

03 jan 2025 18:15
Hoi Han,

Ook hier weer bedankt voor je antwoord. 
Is er dan een mogelijkheid om het voor te dragen voor een volgende versie van Aldfaer? Ik vind het nu zodanig verwarrend bij het lezen van bijv een Parenteel dat ik mij niet kan voorstellen dat ik de enige ben die dit veranderd zou willen zien.

Groet,

Herman

Lees meer

03 jan 2025 18:19
Zoals te lezen valt worden alle berichten door collega's gelezen.
Conclusies voor akties worden genomen.

Uw behoefte wordt door de CBG rapportage al deels geantwoord.

Lees meer

05 jan 2025 09:24
Beste Han,

Bedankt voor je reactie. 
Als tijdelijke oplossing zoek ik in Word naar meerdere huwelijken van één persoon (dat kan via Ctrl-F op het woord "trouwde". Dan verander ik in Word de volgorde waarin de kinderen worden vermeld. Daarna maak ik de pdf voor de druk van het boek. Is even een werkje, maar is goed te doen. Het gaat gelukkig niet om tientallen huwelijken waarin dit speelt.

Groet,

Herman

Lees meer

05 jan 2025 19:10
Herman,

Toegevoegd is een zip bestand waarmee het hoek bestand ParenteelHook.asjl wordt aangemaakt in de map Lib User
Het zip bestand dien je uit te pakken in de map C:\Users\eigennaam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\
Indien de map Lib User niet aanwezig is zal deze aangemaakt worden.
Indien er al een ParenteelHook.asjl  aanwezig is dan moet je de inhoud van het zip bestand toevoegen aan de reeds bestaand bestand.

Bijlage:

Bestandsnaam: LibUservoo...hook.zip
Bestandsgrootte:5 KB

Lees meer

07 jan 2025 20:29
Hoi Meije,

Hartelijk dank voor je hulp. Ik heb het oorspronkelijk hookbestand aangevuld met jouw bestand en Aldfaer opnieuw opgestart. Helaas worden de kinderen nog niet onder het betreffende bruidspaar vermeld. Kun je me verder helpen?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Herman

Lees meer

08 jan 2025 11:56
Herman,

Neem contact op met me buiten de help om door in het linker venster te klikken op meer en van op het email icoon de muisaanwijzer te plaatsen dan zie je mijn email adres.

Gemaakt door Kunena