uitvoer kwartierstaat

Lees meer

uitvoer kwartierstaat

06 jan 2025 11:20
Goedendag,

Ik ben zeer onlangs EINDELIJK overgestapt op Aldfaer. Ik wil graag een kwartierstaat maken voor een aangetrouwd familielid. Ik heb een paar vragen.

1. De standaard uitvoering in tekstvorm is nogal 'wijdlopig'. 'Pieter trouwde op 27-jarige leeftijd in 's -Gravenhage met de 23-jarige Gerarda Louisa Barink'. 
2 De CBG-vorm is meer naar mijn smaak, maar daar zit weer een kruisje in (in plaats van 'overleden') en het notaris-woord aldaar:   Gerarda Louisa Barink, geb. ’s-Gravenhage 3 maart 1861, † ald. 26 sept. 1946. 
De ideale wereld bestaat niet, maar is het ergens mogelijk het zo in te stellen dat die leeftijdaanduidingen niet worden weergegeven, geen kruisje, en in plaats van ald. weer de plaatsnaam?

Verder zie ik niet goed of en waar ik de kwartierstaat kan beperken tot bijv. 8 generaties. Ook in de grafische weergave. Ik zit met Karel de Grote in mijn kwartieren, dus dat loopt op. Niet altijd nuttig of nodig. 

Met vriendelijke groet,

Fokke

Lees meer

Re: uitvoer kwartierstaat

06 jan 2025 15:39
Fokke,

Het aantal generaties kun je instellen bij:
Instellingen/Rapporten en dan aan de rechter kant bij Begrenzing.
Een en ander is na te lezen in de Help via zoeken op: generatie begrenzing.

Lees meer

06 jan 2025 15:44
Fokke,

Menu Extra->Instellingen... of Ctrl+I
Kom je bij Instellingen met verschillende Tab bladen
Om het aantal Generaties te beperken ga daarvoor naar Tab rapporten
Begrenzing 
Zet de vink voor aantal generaties: en vul het aantal in.
Deze instelling is zowel voor Tekst als voor Grafisch weergave
Bekijk vervolgens alle mogelijkheden die hier aangeboden worden.

Via F1 toets kun je ook nog help oproepen waarbij alle mogelijkheden worden weergegeven.

Lees meer

08 jan 2025 22:23
Dank voor de tip, gelukt

Gemaakt door Kunena