- Bedankjes 0
RTF ipf HTML
- 7slaper
- Auteur
Lees minder
Lees meer
RTF ipf HTML
09 jan 2025 12:39 - 09 jan 2025 12:41
Ik kan nergens vinden hoe ik een RTF document kan maken. Ik kijk er vast overheen...
Weet iemand dit?
Ik gebruik nu: standaard tekstrapporten - Aldfaer - genealogie
Weet iemand dit?
Ik gebruik nu: standaard tekstrapporten - Aldfaer - genealogie
Laatst bewerkt 09 jan 2025 12:41 door 7slaper.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
Re: RTF ipf HTML
09 jan 2025 13:31 - 09 jan 2025 13:37
Met Aldfaer gaat dit niet. Mits het hulpprogramma Sjab2Word kan je het html bestand converteren naar een Word document. Alle links werken en de foto's worden getoond.
Het alternatief is klik-rechts op het geopend rapport in de browser en > opslaan als > kies bv *rtf of *.txt of *docx of *odt(=open office document) als format. Echter hiermee zullen de verwijzingen niet werken en foto's niet getoond worden, tenzij u de foto's handmatig toevoegd en de verwijzingen activeerd.
Het alternatief is klik-rechts op het geopend rapport in de browser en > opslaan als > kies bv *rtf of *.txt of *docx of *odt(=open office document) als format. Echter hiermee zullen de verwijzingen niet werken en foto's niet getoond worden, tenzij u de foto's handmatig toevoegd en de verwijzingen activeerd.
Laatst bewerkt 09 jan 2025 13:37 door JayCee.
- 7slaper
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 jan 2025 15:50
Hi JayCee,
Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik geen MsOffice, maar LibreOffice. De meeste macro's uit Word werken zelf in LO maar deze helaas niet. Ik heb twee online conversieprogramma's geprobeerd, maar die zijn een opmaak ramp. Visueel oogt het enigszins, maar als je wat aan de layout wilt wijzigen, dan moet alles handmatig omdat er geen layout stylen worden gebruikt.
Welke brouwser gebruik jij? Ik heb Firefox, Brave en Edge geprobeert, maar die kunnen geen van allen RTF opslaan. Alleen TXT.
Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik geen MsOffice, maar LibreOffice. De meeste macro's uit Word werken zelf in LO maar deze helaas niet. Ik heb twee online conversieprogramma's geprobeerd, maar die zijn een opmaak ramp. Visueel oogt het enigszins, maar als je wat aan de layout wilt wijzigen, dan moet alles handmatig omdat er geen layout stylen worden gebruikt.
Welke brouwser gebruik jij? Ik heb Firefox, Brave en Edge geprobeert, maar die kunnen geen van allen RTF opslaan. Alleen TXT.
- Han Kortekaas
-
09 jan 2025 16:24 - 09 jan 2025 16:27
Waarom gebruikt u *.RTF??
Ik dacht dat CHROME wel RTF opslaat.
Ik dacht dat CHROME wel RTF opslaat.
Laatst bewerkt 09 jan 2025 16:27 door Han Kortekaas.
- 7slaper
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 jan 2025 16:40
Ik gebruik RTF omdat ik de output van het genealogy programma in een document wil plakken (in mijn geval met een .ODT formaat). De output moet vervolgens de stijl van het document gaan volgen. Daarom zou het super handig zijn als de output van Aldfaer gebruikt maakt van paragraaf stijlen. Dan kan je ineenst alles aanpassen. Dat was ik gewend bij Genbox. (helaas werkt dat niet meer op Windows 11).
- Han Kortekaas
-
09 jan 2025 17:35
Aldfaer zal dat format niet implementeren omdat er bewust is gekozen voor *.htm(l)
Wellicht moet u zich heroriënteren op het basisdocument?
Wellicht moet u zich heroriënteren op het basisdocument?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
09 jan 2025 17:37 - 09 jan 2025 17:40
Zowel in Firefox, Edge als Chrome doen het goed.
Probeer het opnieuw als volgt: open de html in browser > rechts-klik en 'opslaan als' > wijzig de extensie naar rtf of odt in het vervolgvenster > opslaan.
Anderzijds zijn er n-tal gratis online converters.
Probeer het opnieuw als volgt: open de html in browser > rechts-klik en 'opslaan als' > wijzig de extensie naar rtf of odt in het vervolgvenster > opslaan.
Anderzijds zijn er n-tal gratis online converters.
Laatst bewerkt 09 jan 2025 17:40 door JayCee.
- 7slaper
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 jan 2025 12:43 - 10 jan 2025 12:44
Ik heb verschillende browsers geprobeerd, maar ik heb alleen de optie txt. Gebruik je een plugin? Maar zelfs dan nog is het de vraag of er paragraafstylen worden gebruikt voor de opmaak.
Gramps heeft een ODT uitvoer en werkt met paragraafstylen. Maar zover ik kan zien heeft die weer niet de optie om een verslag te maken van alleen de mannelijke lijn. Dan toch maar Gramps. Het kost minder tijd om vrouwelijke lijnen handmatig te verwijderen uit de tekst dan voor honderden vermeldingen stylelementen toe te voegen.
Gramps heeft een ODT uitvoer en werkt met paragraafstylen. Maar zover ik kan zien heeft die weer niet de optie om een verslag te maken van alleen de mannelijke lijn. Dan toch maar Gramps. Het kost minder tijd om vrouwelijke lijnen handmatig te verwijderen uit de tekst dan voor honderden vermeldingen stylelementen toe te voegen.
Laatst bewerkt 10 jan 2025 12:44 door 7slaper.