Namen verspringen

Lees meer

Namen verspringen

15 jan 2025 10:03
Ik heb sinds kort last van het feit dat namen veranderen/verspringen.

Als ik "Gerrit" wil invoeren maakt het systeem er automatisch "Abraham" van. Hetzelfde dat "Johanna Suzanna" veel wordt gewijzigd terwijl ik bv "Geertje" invul.
Zodra ik voor de naam een punt zet gaat het wel goed.

Het lijkt wel of sommige namen zijn vastgezet in het systeem. Is dat ergens te wijzigen of verwijderen? (hetzelfde dat ik "Arnhem" niet met een hoofdletter kan schrijven, waarschijnlijk omdat er een versie zonder hoofdletter is vastgezet

Lees meer

Re: Namen verspringen

15 jan 2025 10:42
1. Draai eens Stamboom > bestand opschonen voor het 'namen verspringen' gevolgd door Stamboom > Bestandscontrole en -reparatie.

2. Als een naam verspringt naar een kleine beginletter ga dan naar Stamboom > Onderhoud en kies in dit geval voor plaatsnamen, tik arnhem in en wijzig de tekst naar de hoofdletter.

Lees meer

15 jan 2025 12:40
Bedankt! het plaatnamenprobleem is opgelost, maar het namenprobleem nog niet.

als ik in de lijst namen zoek via onderhoud op maria krijg ik jannetje en als ik zoek op Gerrit krijg ik Abraham. Als ik dit wijzig wordt het niet juist opgeslagen.

Lees meer

15 jan 2025 12:49
en heeft u wel Stamboom > Bestand opschonen gedaan?

Lees meer

15 jan 2025 15:35
Irene,
Draait uw PC onder Windows 10 of Windows 11 ?
In beide gevallen, waar staat uw stamboombestand *.aldf ?
Staat dat in:
a) C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen
of in
b) C:\Users\uwpcnaam\OneDrive\Documents\Aldfaer\Stambomen

Lees meer

18 jan 2025 10:21
het bestand staat in een onedrive. zou dat het probleem kunnen zijn?

Lees meer

18 jan 2025 10:31
ik heb het bestand nu weer lokaal gezet maar ook dat werkt niet....

Lees meer

18 jan 2025 11:39 - 18 jan 2025 11:39
Zoals eerder aangegeven,draai nu eens opnieuw Stamboom > bestand opschonen gevolgd door Stamboom > Bestandscontrole en -reparatie.
Laatst bewerkt 18 jan 2025 11:39 door JayCee.

Lees meer

14 feb 2025 12:52
tot op heden is het nog steeds niet opgelost en het lijkt wel of er steeds meer namen verspringen. De reparatie en controle heb ik al meerdere keren gedraaid.

jan wordt jannetje, jacobus wordt jochem, johanna wordt heintje en de enige manier om het er goed in te krijgen is om er een punt achter te zetten. Dat lijkt me toch niet de bedoeling? Ik gebruik aldfaer al jaren en dit is echt van de laatste tijd.

wijzigen via stamboom - onderhoud - namen werkt ook niet

het is nu heel erg opletten als je iemand toevoegd, want als de naam wijzigt en je ziet het niet zo snel klopt er niks meer van.

Lees meer

14 feb 2025 16:39
Is het bestand op OneDrive helemaal verwijderd ?? Mogelijk opent Aldfaer nog steeds dat bestand op OneDrive ipv het lokale bestand !

Lees meer

14 feb 2025 16:59
Ik denk met Jos ook dat het nog in OneDrive staat, waarschijnlijk is er alleen maar in OneDrive een vinkje gezet bij beschikbaar houden op lokale PC. Om het uit de OneDrive greep te halen moet het bestand gekopieerd worden naar bv C:\Aldfaer_data\Stambomen en daarna binnen Aldfaer met Bestand > Open naar die nieuwe lokatie te surfen.

Lees meer

16 feb 2025 10:56
De reservekopie ging inderdaad nog naar de onedrive.
Daar alle bestanden weg gehaald, aldfaer opnieuw opgestart en gecontroleerd of er nu niets meer op de onedrive komt.
bestanden gecontroleerd en gerepareerd.

helaas wordt gerrit nog steeds abraham.... (ook aangepast in onderhoud - voornamen)

Ik denk dat het een kwestie wordt van extra goed opletten

Gemaakt door Kunena