- Bedankjes 0
Tekst Parenteel naar Wordpress html anchors werken niet.
- Tonni de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Tekst Parenteel naar Wordpress html anchors werken niet.
19 jan 2025 02:21
Ik wil een tekst parenteel in mijn Wordpress site opnemen. Het springen naar de ankers in de tekst gaat dan echter niet goed. Ook als ik de file href wijzig in de naam van de file op de website. Hoe zou ik dit werkend kunnen krijgen? Iemand hier ervaring mee?
- Han Kortekaas
-
Re: Tekst Parenteel naar Wordpress html anchors werken niet.
19 jan 2025 11:53
Tonni,
een tekstparenteel van Aldfaer, waarbij een Index is opgenomen heeft ankers binnen het document zelf. Een href is dan bijvoorbeeld "href="#p78886" " en verwijst naar <a name="p78886" id="p78886"></a>
Andere href's verwijzen naar javascript.
Geef eens wat meer informatie over wat u nu precies voor ogen heeft en wat u heeft gewijzigd.
een tekstparenteel van Aldfaer, waarbij een Index is opgenomen heeft ankers binnen het document zelf. Een href is dan bijvoorbeeld "href="#p78886" " en verwijst naar <a name="p78886" id="p78886"></a>
Andere href's verwijzen naar javascript.
Geef eens wat meer informatie over wat u nu precies voor ogen heeft en wat u heeft gewijzigd.
- Tonni de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 jan 2025 20:42
Hallo Han,
Ik kopieer bijgaand rapport in de editor van Wordpress en wijzig vervolgens de koppeling bij: Volgt nr.
Daar wijzig bij adress de lokale filenaam in de pagina-naam van de website.
file: ///C:\temp\..\..\..\..\aldfaertemp.html#p8175
naar:
htpps://website.nl/pagina#p8175
De sprong naar het anker werkt dan niet.
Ik kopieer bijgaand rapport in de editor van Wordpress en wijzig vervolgens de koppeling bij: Volgt nr.
Daar wijzig bij adress de lokale filenaam in de pagina-naam van de website.
naar:
De sprong naar het anker werkt dan niet.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
19 jan 2025 22:23 - 19 jan 2025 22:31
De sprong naar het anker kan niet omdat het binnen het venster staat, tenzij het anker naar een andere document verwijst.
Laatst bewerkt 19 jan 2025 22:31 door JayCee.
- Tonni de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 jan 2025 01:02
Hoi Jaycee,
Beiden verwijzen toch naar zichzelf, en daardoor binnen het venster?
Zijn beiden toch verwijzingen naar zichzelf?
Beiden verwijzen toch naar zichzelf, en daardoor binnen het venster?
- TR
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 3
20 jan 2025 04:57Beiden verwijzen toch naar zichzelf, en daardoor binnen het venster?
Het gaat er om of de tekst waarnaar verwezen wordt, _zichtbaar_ is binnen het venster.
Als die tekst niet zichtbaar is in het venster, dan wordt die tekst in beeld gebracht (en treedt een visueel scroll- of sprongeffect op).
Als die tekst wel zichtbaar is, gebeurt er niets in het venster.
Anders gezegd: de parenteel van de bijlage kan in het geheel in het venster getoond worden, er gebeurt dus niets als je op een hyperlink klikt..
De persoon bij 1.6 kan ook niet boven of halverwege in het scherm getoond worden omdat er te weinig tekst achter de betreffende persoon staat.
Maak (de hoogte van) het venster eens kleiner, zodat er aan de rechterkant een verticale scrollbalk ontstaat, en klik dan nog eens op de hyperlinks.
Groet,
TR
- Han Kortekaas
-
20 jan 2025 10:05
De bijlage van het parenteel werkt zoals beoogt.
Omdat het maar een klein parenteel is dat op het volledige scherm past zie je niet dat de link werkt. Als je het venster iets verkleind waardoor de uitwerking van de kinderen niet zichtbaar is en dan op 'Volg 1.6' klikt dan komt de uitwerking in beeld.
Ik snap dus absoluut niet wat het probleem is en waarom je in het parenteel links zou moeten aanpassen.
Is het soms zo dat u het parenteel heeft geüploadet naar uw site bij webtrees maar niet de juiste link kunt aanbrengen in een start-index om het parenteel op te starten?
Omdat het maar een klein parenteel is dat op het volledige scherm past zie je niet dat de link werkt. Als je het venster iets verkleind waardoor de uitwerking van de kinderen niet zichtbaar is en dan op 'Volg 1.6' klikt dan komt de uitwerking in beeld.
Ik snap dus absoluut niet wat het probleem is en waarom je in het parenteel links zou moeten aanpassen.
Is het soms zo dat u het parenteel heeft geüploadet naar uw site bij webtrees maar niet de juiste link kunt aanbrengen in een start-index om het parenteel op te starten?
- Tonni de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 jan 2025 20:57
Hoi Han,
Ik zie al wat het probleem is: de ankers zelf, bijv. <a name="p21334" id="p21334"></a>, zijn blijkbaar weggevallen bij het kopieren naar WP. Ik doe blijkbaar iets niet goed bij het kopieëren naar Wordpress.
Sorry dat ik jullie er hier mee lastig val. Maar ik hoopte dat het een bekend probleempje was.
Ik werk al jaren met Aldfaer maar Wordpress is hardstikke onbekend voor me.
Dank aan iedereen voor reactie!
Ik zie al wat het probleem is: de ankers zelf, bijv. <a name="p21334" id="p21334"></a>, zijn blijkbaar weggevallen bij het kopieren naar WP. Ik doe blijkbaar iets niet goed bij het kopieëren naar Wordpress.
Sorry dat ik jullie er hier mee lastig val. Maar ik hoopte dat het een bekend probleempje was.
Ik werk al jaren met Aldfaer maar Wordpress is hardstikke onbekend voor me.
Dank aan iedereen voor reactie!