Foto's na naam in Aldfear rapport parenteel

Lees meer

Foto's na naam in Aldfear rapport parenteel

14 okt 2025 14:36
Ik gebruik de standaard Aldfear rapport parenteel. Via een standaardhook heb ik de kleuren wat aangepast.
Is het mogelijk om via dezelfde standaardhook de foto's NA de naam te zetten. Programma werkt verder prima, dank daarvoor.
(Windows 11, Aldfear 12 met laatste updates van de rapporten)

Alvast dank, Frans

Lees meer

Re: Foto's na naam in Aldfear rapport parenteel

14 okt 2025 15:39
Dat is een bijna onmogelijke ingreep en zou het totale tekstuele verband uit elkaar rukken.

Lees meer

14 okt 2025 16:39
Frans,

Het Bonus rapport Maak boeken voorziet in de mogelijkheid.
Je kunt een keuze maken Parenteel in boekvorm daarna krijg je een venster aangeboden Kies voor Aanpassen
En plaats een vinkje voor Verander presentatie van foto's, is nu volgens instellingen Aldfaer.

Een uitgebreide Help is aanwezig voor verdere informatie.

Lees meer

14 okt 2025 18:31
Prachtig Meije...zo kan het ook. Moet nog wel opzoeken hoe ik dan de kleuren aanpas. Zal er morgen naar kijken.

Lees meer

14 okt 2025 19:15
Frans,
Bij jou is al een Lib User aanwezig met het bestand standaardhook.asjl
Probeer het volgende:
Maak een Boekhook.asjl aan en kopieer de inhoud van Standaardhook.asjl naar BoekHook.asjl
en plaats daarna het Boekhook.asjl in de map Lib User.
Mogelijk werkt dit maar ik kan het niet garanderen.
Ik heb bewust niet de geen standaardhook opgenomen in Maak Boeken om problemen te voorkomen.
Mocht het niet lukken of dat het rapport niet meer werkt, verwijder dan weer Boekhook.asjl uit de map Lib User en zal het rapport weer zonder fouten werken.

Lees meer

15 okt 2025 08:43
Bedankt Meije,
Ik heb StandaardHook.asjl geopend in Kladblok en bewaard als BoekHook.asjl en het werkt prima, ook na wat aanpassingen i.v.m. met de achtergrond van de tabel met foto's.

Opmerking:
Gisteren wat gespeeld met de instellingen en wat er op een moment gebeurde is dat de foto's van de partners 2x voorkwamen op 2 verschillende rijen. Ik weet helaas niet meer wat ik precies gedaan heb zodat dit kon ontstaan. Via herstellen in het menu van het rapport kon ik dit weer ongedaan maken.

Nogmaals bedankt!

Lees meer

15 okt 2025 13:33 - 15 okt 2025 13:35
Toch nog een probleem met het fotovenster...
Het maken van het rapport gaat uitstekend, het uploaden naar de website gaat goed, het openen van de pagina gaat goed en de foto's zijn zichtbaar echter bij het aanklikken van de foto gaat het mis. Er opent een nieuw venster echter krijg daarin een foutmelding (404), bestand niet gevonden. Het bestand fotovenser.htm is aanwezig en ik zie ook alle foto's in dezelfde map staan.

Met Aldfear rapport parenteel werkt het goed.
Met Bonusrapport--> maak boek --> parenteel in boekvorm niet. Lokaal wel ...om een voor mij onduidelijke rede wordt het geblocked en kan nergens vinden hoe deze blokkade op te heffen. (Google Chrome, javascript is toegestaan, popup ook, rechtermuisknop op foto --> Link naar foto is goed)
Laatst bewerkt 15 okt 2025 13:35 door Frans.

Lees meer

15 okt 2025 15:38
Fans,

Ik ga het onderzoeken!

Meije

Lees meer

15 okt 2025 16:25
Frans,
Het blijkt een fout te zijn dat de bestandsnaam fotovenster.htm fout is met zijn Fotovenster.htm 
Als deze naam op de website verander wordt dan worden de foto's wel vergroot weergeven.
Ik ga dit in de Maak boeken aanpassen en ook mijn andere rapporten ga ik hierop controleren en zo nodig aanpassen.

Laat even weten of het bij jou na de wijziging goed gaat.

Lees meer

15 okt 2025 16:30 - 15 okt 2025 16:35
Super Meije...
Werkt prima met hoofdletter dus...Fotovenster.htm 

...het resultaat van Aldfear standaard parenteel rapport komt het met een hoofdletter in de map terecht....
Laatst bewerkt 15 okt 2025 16:35 door Frans.

Lees meer

17 okt 2025 10:01
Toch heb ik dit ooit via een hook klaar gekregen, is wel al een tijdje geleden.
Op dit moment  ben ik in herstelperiode na een operatie, maar ik zoek het bij gelegenheid eens op.

groeten, René

Lees meer

17 okt 2025 11:35
Bedankt, René.
Ik ben zeer benieuwd.

...maar eerst beterschap.

Gemaakt door Kunena