Mijn rapporten kunnen niet meer gestart worden

Lees meer

Mijn rapporten kunnen niet meer gestart worden

10 nov 2025 14:57
Sinds langetijd start ik het programma weer op , eerst bijgewerkt naar nieuwste versie.
Ik wil naar de bonus rapporten vraag via Tonen, rapporten op maar er gebeurt niets. rest van het menu werkt normaal.
enig idee wat hier aan de hand is?

bvb dank

Ton Schoenmaker

Lees meer

Re: Mijn rapporten kunnen niet meer gestart worden

10 nov 2025 16:05
Ik vermoed dat de bonusrapporten niet geïnstalleerd zijn.
Kijk eens onder help > Versiebeheer Invoegtoepassingen of u daar 'Alle invoegtoepassingen B_team ziet".  Zo ja dan scrollt u in die lijst aan de rechterzijde door naar de Bonusrapporten. Klik op de regel en ze worden geïnstalleerd.

Lees meer

10 nov 2025 16:15
Net even gekeken, ik krijg een meldind: Bonus rapporten reeds geinstalleerd en wordt automatisch bijgewerkt.

Lees meer

10 nov 2025 16:25
Als onder Extra > Instellingen > bestanden bij punt twee de map C:\Users\uw pc naam\Documenten\Aldfaer\Invoegtoepassingen staat ingevuld en de map Bonusrapporten is daar een submap van, dan moet u toch in het Aldfaer menu> Tonen > Rapporten de Overige rapporten zien? Klik daar op en u ziet de Bonusrapporten

Lees meer

10 nov 2025 18:49
ik heb de huidige versie op geslagen onder alsafaer_oud en een oudere versie geinstalleerd.
nu werkt rapporten weer in beide versies  maar prima zo. onderwerp is voor mij afgewerkt.

bedankt voor de reacties.

Lees meer

10 nov 2025 22:07
Als ik mag opmerken is dat niet de uiteindelijke oplossing!!

Lees meer

11 nov 2025 12:44
Voor het eerst op dit Forum.
Heb eenzelfde probleem: rapporten kunnen niet gestart worden. Heb versie 12 gedownload, na lang het programma niet te hebben gebruikt. Bij het downloaden is (nieuwe?) map Aldfaer_data aangemaakt. Onder submap Stambomen vind ik staan de de bijgewerkte ALDF- en log-bestanden.
onder Extra/Instellingen staan de Bestanden nu als volgt: Standaard tekstrapporten bijvoorbeeld als C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj.
Ook heb ik nog oude mappen zoals onder C: map Aldfaer met submappen Aldfaer-sjablonen en Invoegtoepassingen, elk met weer eigen submappen.

Wat kan ik doen? Alvast veel dank voor de hulp.

Mvg, Arnold

Lees meer

11 nov 2025 13:25
Ook ik zit voor t eerst op dit forem, zat met het zelfde probleem.
Ik heb het bestaande op de lokale schijf (C:) de map Aldfaer hernoemd naar Alsfaer_oud. Vervolgens een eerdere versie gedownload. Ondanks dat Han Kortekaas mij er op attendeerde dat dit niet de correcte werkwijze is had ik nu wel weer toegang tot de rapporten omgeving.
Vandaag de eerdere versie die nu als map Aldfaer op de C schijf stond hernoemd naar Aldfaer_eerdere_versie en Aldfaer_oud weer hernoemd naar Aldfaer.
Nu bij het opstarten werd er keurig aangegeven dat er een nieuwe bonusrapporten versie, is.Gedownload en alles werkt weer zoals het moet.
En ter gerusstelling van HAn het staat nu inderdaad in de map zoals je hebt aangegeven.
Nogmaals mijn dank en ik hoop dat jij er ook zo uitkom Arnold.

Mvg Ton

Lees meer

11 nov 2025 14:51
Arnold en Ton, welkom uiteraard op dit forum.

Wellicht geeft dit  artikeltje  enig inzicht in de standaard installatie.

Oude (dubbele) installaties kunnen verwarrend werken.

Oude stambomen, aangemaakt in eerdere versies, kunnen niet altijd ingelezen worden omdat er eerst geconverteerd moet worden naar de nieuwste bestandsindeling.

Lees meer

11 nov 2025 19:24
Nogmaals dank voor je tijd Han.
Bij mij staat Aldfaer excact ingericht zoals in het artikel wordt aangegeven.
Tot de voorlaatste update werkte alles ook prima. Alleen na de update naar versie 12
had ik ineens problemen, waarschijnlijk een hick-up bij de update.
Na mijn aanpak zoals eerder beschreven werken zowel de eerdere versie als versie 12 weer prima.
Vandaag oudere versie weer verwijderd en alle invoegtoepassingen B_team nogmaals geinstalleerd in versie 12
en alles loopt als een zonnetje.

MVG Ton

Gemaakt door Kunena