invoeren gegevens gaat niet

Lees meer

invoeren gegevens gaat niet

02 feb 2026 06:22
goedemorgen

Als ik een persoon wil toevoegen. Dan krijg ik het scherm waar je de gegevens invoert niet. En dan staat het hele programma vast. Weet iemand wat ik fout doe?

Lees meer

Re: invoeren gegevens gaat niet

02 feb 2026 07:38
U heeft waarschijnlijk het invoervenster geminimaliseerd. Doe muis over in de taakbalk en klik het betreffende kleine venster wat het invoerscherm doet openen.

Lees meer

02 feb 2026 09:15
goedemorgen

Dat is het niet want er komt geen klein venster te voorschijn. Ik ben het venster om in te voeren helemaal kwijt. Als ik daar opgeklikt heb staat het programma helemaal vast.

Lees meer

02 feb 2026 12:28 - 02 feb 2026 12:34
Heb je voorheen met een 2e scherm gewerkt ? Indien Ja, wederom aansluiten

Als het ikoon in de taakbalk (= onderzijde beeldscherm) geen enkel pop up venstertje geeft betekent dat Aldfaer niet gestart of gesloten is
Laatst bewerkt 02 feb 2026 12:34 door Ruud de Ruiter. Reden: geen pop up

Lees meer

02 feb 2026 14:40 - 02 feb 2026 14:45
Wat verder gekeken
Je hebt geprobeerd een persoon in te voeren en dat invoervenster heb je geminimaliseerd en je kan het invoervenster niet werkend terug krijgen. Een rechtsklik in dat venster geeft een belletje en je bent geblokkeerd
Doe Ctrl-Alt-Del
Uit de 5 keuzes, kies de onderste (franstalig: gestionnaire des taches) ? = taakbeheer
Rechtsklik Gratis stamboomprogramma > Kies Einde van de taak of een gelijksoortige melding. Adfaer wordt gesloten
Herstart Akdfaer
Laatst bewerkt 02 feb 2026 14:45 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

02 feb 2026 15:19
Hallo Claudia,
Zodra je kiest voor Persoon toevoegen, zou een paneel moeten verschijnen. Ik vermoed dat deze bij jou buiten beeld staat. Om deze weer in beeld te schuiven kun je het volgende doen:
1. Druk: Alt+Shift+Spatiebalk
2. Druk: R
3. Klik op je linkermuisknop en hou deze ingedrukt terwijl je de muis in de rondte draait (steeds grotere rondes).
4. Wanneer het paneel weer in beeld komt, kun je de muisknop loslaten en nog 1x klikken om het 'verplaatsen' te stoppen.
Als het hiermee niet lukt is er nog een andere manier (verwijderen van het .iniprogram-bestandje).

Lees meer

02 feb 2026 15:45
bedankt voor je hulp maar dat eerste heb ik gedaan maar dat paneel kwam niet te voorschijn.

Kun je me vertellen waar ik dat iniprogram bestand kan vinden want ik ben echt a technisch dus heb geen verstand van dit soort dingen

Lees meer

02 feb 2026 16:37
Dat bestandje heet "Aldfaer.iniprogram" en dat staat in de map C:\Aldfaer
Dat bestandje moet je verwijderen NA het afsluiten van Aldfaer. Je kunt het ook een andere naam geven (zodat je eventueel terug kunt om bepaalde instellingen te zien en te noteren).

Hierin worden o.m. de schermcoordinaten van je panelen onthouden, maar ook welk bestand voor het laatst geopend is. Dus deze zul je zelf weer moeten openen na het starten van Aldfaer.

Lees meer

02 feb 2026 18:31
bedankt het is gelukt

Gemaakt door Kunena