kan een pictogram niet openen

Lees meer

kan een pictogram niet openen

09 mei 2026 17:33
In de bovenste balk staat ongeveer in het midden een geel pictogram. Als je die aanklikt staan er onder elkaar 4 mogelijkheden om een rapport te maken: 
Standaard tekst rapporten/Standaard grafische rapporten/Overige rapporten/Recente rapporten.
Overige rapporten
is in tegenstelling tot de 3 andere mogelijkheden slechts licht grijs van kleur, en kan niet geopend worden.
Wat zou ik fout gedaan kunnen hebben?
vriendelijke groet,
Peter Wiss

Lees meer

Re: kan een pictogram niet openen

09 mei 2026 19:20
Peter,
Dit houdt in dat er geen overige rapporten aanwezig zijn.
Je kunt ook nog via Menu Tonen->Rapporten...
Of daar wel de Overige rapporten... aanwezig zijn

Overige rapporten zijn bijvoorbeeld de 'Bonus rapporten' of via de 'Rapportage Wizard...' aangebracht rapport.

Lees meer

09 mei 2026 20:26
Meije, dank voor de snelle reactie. Ik denk, dat ik niet duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel. Als ik in het verleden op die knop klikte, was er een veelvoud aan rapporten te vinden, zoals je noemt meen ik de bonus rapporten, geschiedenislijn nageslacht, parenteel en kwartierstaat grafisch op internet, rapport in een cirkel, en een kwartierstaat, waarvan ik een kopie bijvoeg. In het wat verdere ver;eden heb ik van die knop vaak gebruik gemaakt.
groet,
Peter

Bijlagen:

Lees meer

09 mei 2026 22:07 - 09 mei 2026 22:08
Peter,
volgens mij is het pad naar de invoegtoepassingen niet correct. Ga naar de instellingen > Rapporten > Bestanden. Klik op het gele mapje rechts van het invulveld 'Eigen sjablonen en invoegtoepassingen' en navigeer naar de submap Invoegtoessingen > OK.
Laatst bewerkt 09 mei 2026 22:08 door JayCee.

Lees meer

10 mei 2026 10:52
Goedemorgen,
Ja, de knop is weer volledig zichtbaar en werkt weer, maar...............  als ik er op klik is de tekst: Aldfaer-sjablonen/Aldfaer rapporten/CBG rapporten/Grafische rapporten. Deze laatste 3 geven weer verder de mogelijkheid om door te klikken naar de bekende rapporten.
Dat is dus nog niet hetgeen we bedoelen. Deze kon ik ook al eerder op een andere manier bereiken.
Peter

Lees meer

10 mei 2026 11:25 - 10 mei 2026 11:27
In het veld 'Eigen sjablonen en invoegtoepassingen' van de instellingen moet naar de locatie van de map Invoegtoepassingen verwezen worden.
Als u wil kan ik nog eens meekijken via Teamviewer.

Laatst bewerkt 10 mei 2026 11:27 door JayCee.

Lees meer

10 mei 2026 21:40
Ik heb geprobeerd het te vinden , maar dat is me niet gelukt. Als ik op de aangeboden manier geholpen zou kunnen worden, zou ik dat erg prettig vinden.. Ik hor graag enkele suggesties voor een afspraak.
groet,
Peter

Lees meer

10 mei 2026 22:52
Peter,
stuur mij een mail om af te spreken. Mijn adres - zie Lees Meer en muisover op het envelopje.

Lees meer

14 mei 2026 20:51
Via Teamviewer opgelost. De oorzaak was een verspreiding van mappen en bestanden.

Gemaakt door Kunena