- Bedankjes 0
aldfaertmp.html". Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door e
- Denis Giedo
- Auteur
Lees minder
Lees meer
aldfaertmp.html". Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door e
24 jun 2026 17:01
Wij hebben een nogal grote stamboom. Als ik het parenteel van mijn verste voorvader maak heb ik geen probleem. Hij heeft dan ook 'maar' een duizendtal afstammelingen. Bij het parenteel van de verste voorouders van mijn vrouw loopt het mis. Hier hebben we zeker 7000 afstammelingen. Na enkele minuten krijg (waar de werkbalk langzaam vooruit kruipt) krijg ik in het detailrapport "Afgebroken wegens fout: Cannot open file "C:\Users\denis\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\1782310845\aldfaertmp.html". Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander
proces wordt gebruikt" Noteer dat het grafisch rapport wel werkt.
Als gevolg van vroegere foutmeldingen heb ik voor de map rapportuitvoer de archief en indekkenmerken uitgeschakeld.
Alvast bedankt voor alle hulp
proces wordt gebruikt" Noteer dat het grafisch rapport wel werkt.
Als gevolg van vroegere foutmeldingen heb ik voor de map rapportuitvoer de archief en indekkenmerken uitgeschakeld.
Alvast bedankt voor alle hulp
- Carel Plantagie
-
Re: aldfaertmp.html". Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door e
25 jun 2026 18:03
Tja, dat wordt zoeken naar het proces dat het dan vasthoudt. Aldfaer is kennelijk nog niet klaar met het schrijven naar dit bestand.
Heeft u geen automatische synchronisatie / back-up programma draaien? Of de verkenner (met voorbeeldvenster) geopend op de uitvoermap?
Wanneer de melding komt, (laat deze melding dan staan en) start dan eens de verkenner en navigeer naar de aangegeven uitvoermap; is het html-bestand dan wel te openen met een browser of is het onvolledig en niet te openen? Zijn er nog andere (niet-afbeeldingen) bestanden aangemaakt in de uitvoermap?
Heeft u geen automatische synchronisatie / back-up programma draaien? Of de verkenner (met voorbeeldvenster) geopend op de uitvoermap?
Wanneer de melding komt, (laat deze melding dan staan en) start dan eens de verkenner en navigeer naar de aangegeven uitvoermap; is het html-bestand dan wel te openen met een browser of is het onvolledig en niet te openen? Zijn er nog andere (niet-afbeeldingen) bestanden aangemaakt in de uitvoermap?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1071
Re: aldfaertmp.html". Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door e
25 jun 2026 20:44
Wat na 'Bestand opschonen'?
- Denis Giedo
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 jun 2026 16:29
bedankt, voor zover ik weet heb ik geen enkel backup of synchronisatieprogramma draaien en het probleem doet zich ook voor als als er geen verkenner venster geopend is.
Met de melding nog zichtbaar, kan ik aldfaer.tmp zonder probleem openen in een browser. Wel is de afstammingslijst nog niet volledig, ook al was hij al 5 minuten aan het rekenen, dat is wel te begrijpen want aldfaer.tmp is al 1.935KB groot. Er zijn ook geen andere bestanden aangemaakt in de uitvoermap.
Met de melding nog zichtbaar, kan ik aldfaer.tmp zonder probleem openen in een browser. Wel is de afstammingslijst nog niet volledig, ook al was hij al 5 minuten aan het rekenen, dat is wel te begrijpen want aldfaer.tmp is al 1.935KB groot. Er zijn ook geen andere bestanden aangemaakt in de uitvoermap.
- Denis Giedo
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 jun 2026 16:30
Heel goede tip, bedankt. Helaas heeft dit niet geholpen.
- Han Kortekaas
-
26 jun 2026 20:35 - 26 jun 2026 20:37
paardemiddel......
1, sluit Aldfaer
2. verwijder op C:\Aldfaer bestandjes Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram
3. Heropen Aldfaer
4 kijk Extra > Instellingen Bestand en gedcom en Veiligheidskopie na
5 probeer opnieuw
1, sluit Aldfaer
2. verwijder op C:\Aldfaer bestandjes Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram
3. Heropen Aldfaer
4 kijk Extra > Instellingen Bestand en gedcom en Veiligheidskopie na
5 probeer opnieuw
Laatst bewerkt 26 jun 2026 20:37 door Han Kortekaas.
- Denis Giedo
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 jun 2026 23:30
Bedankt, maar ook dit bracht geen oplossing. Ik krijg nog steeds deze boodschap, gevolgd door "schakel backup en synchronisatieprocessen uit voor de map ...rapportuivoer.
Bij de geavanceerde kenmerken van deze mar staat alleen het hokje dat aanduidt dat deze map kan geïndexeerd worden aangevinkt. Als ik dit ook uitzet, wordt de uitvoermap zelfs niet gemaakt.
Pech, maar we moeten verder zoeken
Bij de geavanceerde kenmerken van deze mar staat alleen het hokje dat aanduidt dat deze map kan geïndexeerd worden aangevinkt. Als ik dit ook uitzet, wordt de uitvoermap zelfs niet gemaakt.
Pech, maar we moeten verder zoeken
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1071
28 jun 2026 09:22
Indien uw stamboom en deze van uw vrouw in één bestand staan doe dan een Stamboom > Controleer gegevens - fouten in database. Zo niet, dan alleen voor de stamboom van uw vrouw.
- Ruud de Ruiter
-
28 jun 2026 10:26 - 28 jun 2026 10:30
Denis,
Kan het zijn dat u een beetje ongeduldig was en een 2e rapport versie heeft gestart zonder te wachten dat de eerste oproep een volledig resultaat heeft gegenereerd.
Wat gebeurt er als u Aldfaer afsluit en herstart om het gewenste rapport wederom op te starten en te wachten tot het resultaat getoond wordt.
Kan het zijn dat u een beetje ongeduldig was en een 2e rapport versie heeft gestart zonder te wachten dat de eerste oproep een volledig resultaat heeft gegenereerd.
Wat gebeurt er als u Aldfaer afsluit en herstart om het gewenste rapport wederom op te starten en te wachten tot het resultaat getoond wordt.
Laatst bewerkt 28 jun 2026 10:30 door Ruud de Ruiter.
- Denis Giedo
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 jun 2026 16:32
Ik moet toegeven dat ik niet altijd veel geduld heb, maar in dit geval doe ik bewust niets op de PC, tijdens het maken van het rapport. Ook, juist om zeker onafhankelijk te zijn van oude rapporten, stop en start ik Aldfaer voor ik nog eens probeer.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
28 jun 2026 19:43
Denis,
1.probeer eens het rapport uit te voeren zonder dat Materiaal is aangevinkt.
mogelijk wordt het uitvoerbestand te groot.
2 mocht 1 dezelfde fout melding geven voer dan het rapport uit met beperkte generaties. Zo kun je vast stellen bij welke generatie het probleem zich voor doet.
1.probeer eens het rapport uit te voeren zonder dat Materiaal is aangevinkt.
mogelijk wordt het uitvoerbestand te groot.
2 mocht 1 dezelfde fout melding geven voer dan het rapport uit met beperkte generaties. Zo kun je vast stellen bij welke generatie het probleem zich voor doet.
- Denis Giedo
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 jun 2026 11:46
Bedankt, tot hiertoe altijd gewerkt met rapporten zonder materiaal. Verder is het niet mogelijk correct te antwoorden op uw 2e vraag, omdat het aantal geslachten niet steeds hetzelfde is, dit varieert van 7 tot 13, en de grootte van het bestand van 1500 tot 4500K?