vermelding geslacht

Lees meer

vermelding geslacht

03 jul 2026 09:55
Bij de invoer van kinderen van personen, heb ik M of V ingevoerd (mannelijk of vrouwelijk). Doch bij de rapport uitvoer tekstueel, wordt het geslacht niet vermeld. Hoe kan je dat wel laten vermelden?

Lees meer

Re: vermelding geslacht

03 jul 2026 13:26
De uitvoer van de standaard tekstuele rapporten heeft geen geslachtsvermelding nodig want de zinsbouw houdt daar rekening mee.  
Zie "dochter van ....." of "Zoon van ....."   en "Hij" of "Zij"

Lees meer

03 jul 2026 13:52
Inderdaad dat is juist. Doch bij de vermelding van de lijst van kinderen van een koppel staat hun geslacht niet vermeld. 
een voorbeeld:
Kinderen van Jan en Maria:
1  Louis , geboren op ;;;;;
2  Mau, geboren ...
3  Marijn, geboren op ...

Het is dan niet duidelijk of Mau, Marijn  : een jongen of meisje zijn, terwijl in de lijst Mau aangeduid is als jongen en Marijn als meisje

Lees meer

04 jul 2026 16:40
Als je onderstaande Hook opneemt in StandaardHook.asjl (bestandje in je map "Lib User") dan krijg je wat je wenst:

_FUNCBEGI( _Txt_Typekind )
:. Hook-KindType=3; met m/v/o-, maar zonder Adoptie/Pleeg/Stief/Gewettigd-aanduiding
([:_SEX("m;v;o"):]):.
_FUNCEND

Lees meer

06 jul 2026 11:09
Bedankt. Kan je me even uitleggen hoe ik dit in mijn aldfaer ingevoerd kan krijgen. Ik ben nl beginneling ivm sjablonen
dank

Lees meer

06 jul 2026 13:42 - 06 jul 2026 13:47
In de map Invoegtoepassingen staat een map 'Lib User'. Indien niet aanwezig maak de map aan.
Kopieer de volledige tekst aangebracht door Carel Plantagie en plak deze in een teksteditor, zoals Kladblok, Wordpad of Notepadd++ (de laatste desnoods te downloaden via 'Versiebeheer invoegtoepassingen). Sla het bestand op met de naam StandaardHook.asjl en plaats het in de map Lib User.

Alles over Hooks kunt u lezen via Tonen > Rapporten > Standaard tekstrapporten en de link 'Hooks' in het rechter vak.
Laatst bewerkt 06 jul 2026 13:47 door JayCee.

Lees meer

06 jul 2026 15:49
het werkt
dank !!!

Gemaakt door Kunena