Vreemde foutmelding

Lees meer

Vreemde foutmelding

21 aug 2026 22:03 - 21 aug 2026 22:04
Tijdens het invoeren van gegevens krijg ik op onregelmatige momenten deze foutmelding, Als ik die wegklik kan ik weer verder, maar te pas en te onpas duikt deze op.

Laatst bewerkt 21 aug 2026 22:04 door André.

Lees meer

Re: Vreemde foutmelding

21 aug 2026 23:43 - 21 aug 2026 23:46
Dat is een melding van het systeem dat er iets mis is in de index waar de persoonsgegevens in staan.
Door dit weg te klikken en door te werken verergert de bestandsfout.
U heeft er blijkbaar voor gekozen om in de Installatiemap van Aldfaer (C:\Aldfaer)  eigen documenten/mappen op te nemen. Iets wat beslist niet wordt aangeraden.

Op de een of andere manier is dit bestand corrupt geworden. Denk aan afsluiten op een abrupte manier, met taakbeheer o.i.d., stroomstoring, accu leeg
Aangeraden wordt om een eerdere veiligheidskopie terug te zetten en kijken of deze melding zich niet voordoet.

Als die niet meer voorhanden is zou u een gedcom kunnen exporteren en invoeren in een nieuw bestand. Mogelijk ziet u ergens hiaten.

Controleer met de Windows verkenner of u -als Aldfaer afgesloten is-  in de map van uw stambomen een verborgen map open ziet staan. Die is herkenbaar aan de gele mapkleur en cijfers zoal u op uw bijlage heeft staan.
Laatst bewerkt 21 aug 2026 23:46 door Han Kortekaas.

Lees meer

22 aug 2026 10:12 - 22 aug 2026 10:25
Ik zie dit:

Ik heb nu maar een complete gedcom gemaakt en ga nu verder in een nieuw bestand.
Laatst bewerkt 22 aug 2026 10:25 door André.

Lees meer

22 aug 2026 10:55
Het nieuwe bestand veroorzaakt precies dezelfde fout. Iets lockte dus het  bestand. Ik heb eerst onedrive backup uitgezet, maar het probleem bleef.
Nu heb ik google drive backup (directe synchronisatie) ook uitgezet en komt het probleem niet meer voor. 

Lees meer

22 aug 2026 16:14
De veiligheidskopie is juist geschikt om in OneDrive te zetten. Dat veroorzaakt nimmer een probleem én heeft de voordelen van de OneDrive back-up.

Het probleem was eigenlijk, als ik het goed zie, dat bij gesloten Aldfaer er een geel mapje te zien is .En daar ligt de oorzaak dat er ooit een abnormale afsluiting heeft plaatsgevonden.

Als u de stamboom heeft staan op een locatie buiten de synchronisatie van OneDrive , dus op bijvoorbeeld C:\Aldfaer_data\Stambomen\  dan maakt het toch niets uit of u de OneDrive actief heeft?? Bij een normale OneDrive worden alleen de bibliotheken \Documenten\  en \Afbeeldingen\  gesynchroniseerd.

Ik denk dat uw afwijkende installatie parten speelt.

Gemaakt door Kunena