- Bedankjes 0
bonus rapporten verdwenen
- P.L.S. de Jonge
- Auteur
Lees minder
Lees meer
bonus rapporten verdwenen
17 aug 2018 09:44
Na het downloaden van de nieuwste versie 7.0 zijn de bonus rapporten verdwenen. Waar zijn die gebleven? ik gebruik w7.
- Han Kortekaas
-
Re: bonus rapporten verdwenen
17 aug 2018 09:51
U kunt eens naar de Extra -> Instellingen -> bestanden kijken of het pad naar de Eigen sjablonen en invoegtoepassingen wel staat naar C:\Users\uw PC naam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\
Als u ooit de Bonus rapporten heeft gehad dan zou die op die locatie moeten staan.
Surf anders eens naar een bestandje 'bonus.aplg'. Als u dat bestandje niet op uw PC heeft dan heeft u de Bonus rapporten niet (meer)
Als u ooit de Bonus rapporten heeft gehad dan zou die op die locatie moeten staan.
Surf anders eens naar een bestandje 'bonus.aplg'. Als u dat bestandje niet op uw PC heeft dan heeft u de Bonus rapporten niet (meer)
- P.L.S. de Jonge
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 aug 2018 09:59
Bedankt voor het snelle antwoord. De bonus rapporten staan nog op de door u aangegeven plaats maar ik kan ze niet meer openen vanuit het programma via de knop rapporten Wat moet ik doem om dit toch mogelijk te maken?
- Han Kortekaas
-
17 aug 2018 10:10
Als u naar Help -> Versiebeheer Invoegtoepassingen gaat ziet u dan de Bonus rapporten staan en zo ja met welke versie (links onderin)
- P.L.S. de Jonge
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 aug 2018 11:24
Als ik dat doe komt er een leeg veld. Als ik vervolgens via de balk invoegtoepassing naar de plek ga waar deze opgeslagen is lukt het niet om de hele map te selecteren. ( Zie bijlage)
- Han Kortekaas
-
17 aug 2018 11:29
Dan stel ik vast dat u in de Extra Instellingen -> bestanden toch eens moet kijken of daar bij de tweede map wel een correcte verwijzing staat. Als u op de tweede regel op het map-icoontje klikt dan zou u in een map Invoegtoepassingen moeten komen, waarin dan ook de map 'Bonus rapporten' staat. (let op de spatie)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: P.L.S. de Jonge
- P.L.S. de Jonge
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 aug 2018 13:23
Bedankt. het is nu gelukt, er ontbrak een streepje in het adres van de map.
- Ron Jut
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 3
14 sep 2018 18:52
Vandaag heb ik versie 7.0 geinstalleerd en ik had hetzelfde probleem. Had ook de nieuwe versie van de bonus rapported geinstalleerd. Na afsluiten Aldfaer en weer opnieuw opstarten bleken de bonus rapporten verdwenen.
Na enig proberen bleek dat de folder verwijzing bij de instellingen de oorzaak was.
De folder bij instellingen stond op "C:\Aldfaer\Aldfaer sjablonen".
De folder heet echter in windows "C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen". Dus met een streepje ertussen.
Door opnieuw de folder aan te wijzen was het probleem van de verdwenen bonus rapporten opgelost.
Waarom dat steepje ineens verdwenen was heb ik geen idee.
Na enig proberen bleek dat de folder verwijzing bij de instellingen de oorzaak was.
De folder bij instellingen stond op "C:\Aldfaer\Aldfaer sjablonen".
De folder heet echter in windows "C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen". Dus met een streepje ertussen.
Door opnieuw de folder aan te wijzen was het probleem van de verdwenen bonus rapporten opgelost.
Waarom dat steepje ineens verdwenen was heb ik geen idee.
- Ron Jut
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 3
14 sep 2018 23:31
Aanvullend ...
Ik had eerst handmatig een '-' in de setting ingevuld, maar dit gaf dus geen verbetering.
Alleen door opnieuw dmv icoontje folder opnieuw te selecteren was het rapport weer te zien.
Opties zie ik geen verschil tussen het pad met mijn handmatig ingevuld streepje en het pad met de icoon selectie.
Kan het zijn dat Aldfaer 7.0 bij het opnieuw inlezen van de config instellingen van 6.2 hier de mist in gaat?
Ik had eerst handmatig een '-' in de setting ingevuld, maar dit gaf dus geen verbetering.
Alleen door opnieuw dmv icoontje folder opnieuw te selecteren was het rapport weer te zien.
Opties zie ik geen verschil tussen het pad met mijn handmatig ingevuld streepje en het pad met de icoon selectie.
Kan het zijn dat Aldfaer 7.0 bij het opnieuw inlezen van de config instellingen van 6.2 hier de mist in gaat?
- Han Kortekaas
-
15 sep 2018 01:59
Ron,
naar mijn mening heeft u niet een standaard instelling. Waarschijnlijk staan de Bonusrapporten niet onder C:\Users\pc naam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\ maar in de installatiemappen voor het Aldfaer programma.
Onder Extra Instellingen bestanden hoort bij de map voor de eigen invoegtoepassingen het bovengenoemde pad te staan en niet een verwijzing naar de Aldfaer sjablonen.
naar mijn mening heeft u niet een standaard instelling. Waarschijnlijk staan de Bonusrapporten niet onder C:\Users\pc naam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\ maar in de installatiemappen voor het Aldfaer programma.
Onder Extra Instellingen bestanden hoort bij de map voor de eigen invoegtoepassingen het bovengenoemde pad te staan en niet een verwijzing naar de Aldfaer sjablonen.
- Ron Jut
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 3
15 sep 2018 12:36
Han,
Dank voor de reactie. Heb meteen maar de folder aangepast naar een C:\user map. Eigenlijk wilde ik deze nu ook maar meteen naar mijn NAS laten verwijzen. Wij gebruiken Aldfaer op 2 verschillende computers thuis. Maar via het dialoog kon ik niet naar een windows folder op de NAS verwijzen. Wordt dit niet ondersteund? Onze genealogie database staat wel op de NAS. Dus het 'open database' dialoog ondersteund wel netwerk folders op de NAS.
Dank voor de reactie. Heb meteen maar de folder aangepast naar een C:\user map. Eigenlijk wilde ik deze nu ook maar meteen naar mijn NAS laten verwijzen. Wij gebruiken Aldfaer op 2 verschillende computers thuis. Maar via het dialoog kon ik niet naar een windows folder op de NAS verwijzen. Wordt dit niet ondersteund? Onze genealogie database staat wel op de NAS. Dus het 'open database' dialoog ondersteund wel netwerk folders op de NAS.
- Ruud de Ruiter
-
15 sep 2018 12:47 - 15 sep 2018 12:47
Ron,
Een Aldfaer *.aldf bestand mag niet op een NAS geplaatst worden want het is een "single user" programma. Idem voor gebruik of cloud, onedrive etc toestanden.
Een *.aldf bestand is een "ingepakt bestand dat bij het openen wordt uitgepakt in 53 deelbestanden
Gaat men nu deze via back-up aanraken, dan klopt later die inhoud niet meer. Die 53 deelbestanden zijn ook de reden van "single user"
Een Aldfaer *.aldf bestand mag niet op een NAS geplaatst worden want het is een "single user" programma. Idem voor gebruik of cloud, onedrive etc toestanden.
Een *.aldf bestand is een "ingepakt bestand dat bij het openen wordt uitgepakt in 53 deelbestanden
Gaat men nu deze via back-up aanraken, dan klopt later die inhoud niet meer. Die 53 deelbestanden zijn ook de reden van "single user"
Laatst bewerkt 15 sep 2018 12:47 door Ruud de Ruiter.