- Bedankjes 0
grafische boom
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
grafische boom
24 okt 2022 11:24
Als ik een rapport wil maken als grafische boom met 5 generaties per blad, wordt er aar 1 bladzijde geproduceerd. En dat terwijl het er 2 zouden moeten zijn.
Wat ik probeer, het lukt me niet. Zou ik iets aan de instelingen veranderd kunnen hebben?
vriendelijke groet,
Peter Wiss
Wat ik probeer, het lukt me niet. Zou ik iets aan de instelingen veranderd kunnen hebben?
vriendelijke groet,
Peter Wiss
- Han Kortekaas
-
Re: grafische boom
24 okt 2022 12:07
Misschien de Begrenzing aangezet onder Extra -> Instellingen -> Rapporten?
- Ruud de Ruiter
-
24 okt 2022 14:59
Peter
Wat gebeurt er als u liggend papierformaat kiest ?
Wat gebeurt er als u liggend papierformaat kiest ?
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 okt 2022 21:09
Het systeem geeft , zodra het rapport klaar is, al aan dat het 1 pagina wordt. Als jet het papierformaat liggend kiest, blijft het 1 pagina. Bij "Extra/Rapporten" staat er bij "Begrenzing" Aantal generaties : 3. Maar hier wordt iets anders mee bedoeld.
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 okt 2022 21:11
Bij "Extra/Rapporten/Begrenzing staat "Aantal generaties3" Maar daar wordt toch iets anders mee bedoeld?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
24 okt 2022 22:31
Het is mij niet duidelijk welk rapport u wil maken. Als u een rapport met 5 generaties wil maken moet de begrenzing op 5 staan.
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 okt 2022 18:57
Ik denk, dat we over iets verschillends spreken. Ik wil een grafische voorouderboom maken, waarop 5 generaties staan. Daarvoor is het nodig, en blijkt uit eerder gemaakte grafische voorouderbomen, dat dit op 2 blz. gebeurt.
Ik denk wat ik eerder aangaf, dit heel iets anders is: als er een willekeurig rapport wordt gemaakt, dat er dan een begrenzing wordt gemaakt om niet meer dan bijv. 3 generaties af te wijken van de lijn naar de voorouder. Dus, geen neven van de neven van de neven etc.
Ik denk wat ik eerder aangaf, dit heel iets anders is: als er een willekeurig rapport wordt gemaakt, dat er dan een begrenzing wordt gemaakt om niet meer dan bijv. 3 generaties af te wijken van de lijn naar de voorouder. Dus, geen neven van de neven van de neven etc.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
25 okt 2022 20:13 - 25 okt 2022 20:15
Het rapport voorouderboom werkt goed, 5 generaties op één blad en dit tot 7 generaties, dus geen 2 blz.
Uit de help van het rapport:
"Dit sjabloon formeert een "Voorouderboom", een grafische weergave van een kwartierstaat, van de huidige persoon met de eerste 15, 31, 63 of 127 personen (4, 5, 6 of 7 generaties). Daarnaast is een interactieve variant beschikbaar, voor een weergave van 9 generaties. Het resultaat bestaat uit 1 pagina met de eerste 5 generaties, waarna doorgelinkt kan worden naar de 16 overige pagina's met de resterende 4 generaties."
Uit de help van het rapport:
"Dit sjabloon formeert een "Voorouderboom", een grafische weergave van een kwartierstaat, van de huidige persoon met de eerste 15, 31, 63 of 127 personen (4, 5, 6 of 7 generaties). Daarnaast is een interactieve variant beschikbaar, voor een weergave van 9 generaties. Het resultaat bestaat uit 1 pagina met de eerste 5 generaties, waarna doorgelinkt kan worden naar de 16 overige pagina's met de resterende 4 generaties."
Laatst bewerkt 25 okt 2022 20:15 door JayCee.
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 okt 2022 20:42
Toch ben ik nog niet duidelijk geweest: De voorouderboom die ik maak, beslaat 11 generaties. Daarvoor zijn dus, 2 bladzijden nodig! Als ik de voorouderboom maak en in de browser open, wordt er al direct links boven in aangegeven, dat het op 1 pagina komt.
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 okt 2022 21:05
Als ik klik op "Extra/Instellingen/Rapporten" zie ik alleen staan aan de rechterzijde "Begrenzing", waar bij Aantal generaties "3" staat igevuld. Maar daar zal iets anders mee bedoeld worden?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
25 okt 2022 22:45 - 25 okt 2022 22:48Dit is voor de begrenzing van het rapport.Peter Wiss schreef : Als ik klik op "Extra/Instellingen/Rapporten" zie ik alleen staan aan de rechterzijde "Begrenzing", waar bij Aantal generaties "3" .....
Voor de begrenzing van het aantal generaties per pagina staat de begrenzing bij "Extra/Instellingen/Rapporten/Grafisch".
Deze begrenzing heeft geen invloed op het rapport voorouderboom. Daar wordt het aantal generaties ingesteld na klik op 'Instellingen aanpassen' in het dialoogvenster.
Laatst bewerkt 25 okt 2022 22:48 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
26 okt 2022 08:05 - 26 okt 2022 09:46
Peter,
Als dit een grafische kwartierstaat betreft, bij het oproepen van de printopdracht dient u de weergave in de printeropties aan te passen naar b.v. 80%
aanhangen van afbeeldingen werkt bij mij niet meer
hersteld
Als dit een grafische kwartierstaat betreft, bij het oproepen van de printopdracht dient u de weergave in de printeropties aan te passen naar b.v. 80%
aanhangen van afbeeldingen werkt bij mij niet meer
hersteld
Laatst bewerkt 26 okt 2022 09:46 door Webmaster. Reden: invoegen werkt weer