Statistiek kwartier

Lees meer

Statistiek kwartier

21 dec 2022 20:58
Loop er al langer tegenaan maar nu 10 jaar na start van mijn eigen onderzoek naar alle voorouders van onze kinderen het volgende:

heb 11 generaties compleet aan voorouders terug gevonden tot aan begin van de doopboeken. Waarbij de terug gevonden unieke voorouders heden staat op 19.738 voorouders tot ver in de ... generatie.

Gebruik zelf Aldfaer als programma en deze heeft de visuele beperking dat de doortelling tot de 30ste generatie mogelijk is. Dit houd in dat je in de 30ste generatie 1.073.741.823 voorouders cumulatief kan vinden. in deze 30ste generatie zouden dan 536.870.912 voorouders zitten.

Heb er heden slechts 3.832 voorouders in zitten. in deze 30ste generatie.
Aldfaer telt nog wel de 31e en 32e generatie erbij dat mogelijk is en heb heden nog maar 49.292 voorouders in zitten tot in de 32e generatie. (Dit omdat de breedte van de kolom niet meer toereikend zou zijn volgens de samensteller van sjabloonuitvoer statistiek kwartier in Aldfaer.)

Vergelijkend naar de unieke voorouders is dit dus ruim een verdubbeling en hoe verder je komt hoe meer je uit komt bij dezelfde gezinnen die je reeds hebt. en stam je dus diverse keren van dezelfde stamvader af (lees oudste terug gevonden voorouder, niet de omschrijving van de generatie stamouder)

Bemerk al in de 22ste generatie dat bijna 100% iedereen broers en zussen hebben waar we ook weer van afstammen. (dus gezamenlijke voorouders hebben in geheel de genealogie)

Vraag me af of ik de enigste ben die dit ervaart En hoor graag deze bevestiging van andere die ook meer dan 10 of 11 generaties ver zijn gekomen of zij dat ook ervaren.

Onze eigen kwartier herhaling werd het eerst zichtbaar met 3 personen in de 8ste generatie vanuit onze kinderen gezien.

Lees meer

Re: Statistiek kwartier

24 dec 2022 16:19
Als je jouw verhaal voorziet van jaartallen met bevolkingsaantallen, zul je zien dat er voor open leefgemeenschappen niets bijzonders aan jouw verhaal is.

Lees meer

27 dec 2022 19:27
Hoi Hans,

Ben op zoek naar andere genealogen die hetzelfde ervaren, en of dit dan ook in die generaties zijn.

Lees meer

27 dec 2022 22:35
knip..........
Heb er heden slechts 3.832 voorouders in zitten. in deze 30ste generatie.
Aldfaer telt nog wel de 31e en 32e generatie erbij dat mogelijk is en heb heden nog maar 49.292 voorouders in zitten tot in de 32e generatie. (Dit omdat de breedte van de kolom niet meer toereikend zou zijn volgens de samensteller van sjabloonuitvoer statistiek kwartier in Aldfaer.)
........knip
De breedte van de kolom heeft er niets mee te maken; wél het feit dat in de sjabloontaal gerekend kan worden tot het maximum van een integer. (2147483647)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

Lees meer

28 dec 2022 12:33
Aha dank Han,

Aldfaer is denk ik beperkt tot de computer 32 bit waarin dit geschreven word.

Mag bij voldoende middelen de volgende versie "Statistiek kwartier" op een 64 bits computer gemaakt mogen worden.

geduld is een schone zaak.... wacht weer rustig af.

Statistiek kwartier is voor mij het meest gebruikte sjabloon met hyperlink naar Aldfaer om weer verder te kunnen komen samen met zoeken op 2 voorouders op internet naar andere genealogen die wel verder zijn gekomen in de namen waar ik mee vastloop.

Hartelijk dank iedereen voor het mee verbeteren van alle sjabloon's en programma updates afgelopen 10 jaar. Dit even buiten mijn post om.

Gemaakt door Kunena