- Bedankjes 0
Voorouderdas maken
- Margreet Bouma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Voorouderdas maken
16 apr 2023 14:42
Beste mensen, in 2020 heb ik zonder problemen een voorouderdas kunnen maken uit Aldfaer. Dat moest via Bonusrapporten. Maar ik kan Bonusrapporten niet meer vinden in Aldfaer. Is er iets onverhoeds gebeurd, zijn die weggehaald?
Alvast dank voor hulp!
Margreet
Alvast dank voor hulp!
Margreet
- Han Kortekaas
-
Re: Voorouderdas maken
16 apr 2023 15:09
Bonusrapporten zijn te vinden onder Menu-> Tonen -> Rapporten -> Overige rapporten. en zijn beslist niet weggehaald.
Ik weet niet wat er met uw instellingen is gebeurd sinds 2020! Overnieuw geïnstalleerd??
Ik weet niet wat er met uw instellingen is gebeurd sinds 2020! Overnieuw geïnstalleerd??
- Margreet Bouma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 apr 2023 16:24
Beste Han,
Dank je wel voor meteen antwoorden! Maar als ik in Aldfaer kijk onder de knop Tonen > Rapporten dan zie ik alleen 'Standaard tekstrapporten' en 'Standaard grafische rapporten' maar niet 'Overige rapporten'. Ik heb Aldfaer versie 10.1, die lijkt dus up to date. Wat zou ik kunnen doen om toch weer Bonusrapporten, zoals de voorouderdas op te vragen? Heeft die overstap naar Microsoft Edge ergens mee te maken, vraag ik me af?
Ik hoop dat je me nog iets verder kan helpen.
Alvast veel dank,
Margreet
Dank je wel voor meteen antwoorden! Maar als ik in Aldfaer kijk onder de knop Tonen > Rapporten dan zie ik alleen 'Standaard tekstrapporten' en 'Standaard grafische rapporten' maar niet 'Overige rapporten'. Ik heb Aldfaer versie 10.1, die lijkt dus up to date. Wat zou ik kunnen doen om toch weer Bonusrapporten, zoals de voorouderdas op te vragen? Heeft die overstap naar Microsoft Edge ergens mee te maken, vraag ik me af?
Ik hoop dat je me nog iets verder kan helpen.
Alvast veel dank,
Margreet
- Han Kortekaas
-
16 apr 2023 16:42
Als u kijkt onder Extra -> Instellingen -> Bestanden dan moet u bij item 2 iets van
C:\Users\uw pc inlognaam \Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\ zien staan.
Als die map bestaat kunt u met de Windows Verkenner eens zoeken naar het pad waar 'bonus.aplg' staat?
C:\Users\uw pc inlognaam \Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\ zien staan.
Als die map bestaat kunt u met de Windows Verkenner eens zoeken naar het pad waar 'bonus.aplg' staat?
- Margreet Bouma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 apr 2023 17:00
Dank je wel, Han. Ik ga ermee verder, en ik kan je melden:
Onder Extra > Instellingen>Bestanden staat in item 2 inderdaad de regel zoals je aangeeft: C:\.. enzovoort. Met de Verkenner zoekend in Aldfaer wordt inderdaad een bestand gevonden met de naam 'bonus.aplg'.
Mijn vraag wordt dan nu: hoe krijg ik dat bestand dan in actie respectievelijk vindbaar, zichtbaar, aanklikbaar?
Ik hoop dat je me ook hiermee nog even kan helpen!
Alvast dank,
Margreet
Onder Extra > Instellingen>Bestanden staat in item 2 inderdaad de regel zoals je aangeeft: C:\.. enzovoort. Met de Verkenner zoekend in Aldfaer wordt inderdaad een bestand gevonden met de naam 'bonus.aplg'.
Mijn vraag wordt dan nu: hoe krijg ik dat bestand dan in actie respectievelijk vindbaar, zichtbaar, aanklikbaar?
Ik hoop dat je me ook hiermee nog even kan helpen!
Alvast dank,
Margreet
- Han Kortekaas
-
16 apr 2023 17:41
Staat die bonus.aplg dan ook wel in de map C:\Users\uw pc inlognaam \Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
16 apr 2023 20:55Staat die bonus.aplg dan ook wel in de map C:\Users\uw pc inlognaam \Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\?
even rechtzetten: ...in de map C:\Users\uw pc inlognaam \Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\?
- Margreet Bouma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 apr 2023 21:09
Beste Han of JayCee, ja, via de verkenner zie ik die regel het eerste begin is zoals jij aangeeft en dan ... Aldfaer\invoegtoepassingen\alle invoegtoepassing B-team en Bonus-rapporten (27-12-2021). Als ik dat laatste, Bonus-rapporten, aantik, zie ik Bonus updates en daaronder drie bestandjes (twee dezelfde van 14-4-2018) en eentje van 22-6-2012 en dat laatste is een ASJ-bestand. Als ik dat aantik krijg ik een tekstje te zien maar er gebeurt geen update of zoiets.
Dus wat kan ik nu doen om toch die bonusrapporten weer te zien? In februari 2021, dus misschien voor de laatste update, had ik geen problemen. Misschien een kleinigheidje?
Dank alvast weer voor hulp!
Margreet
Dus wat kan ik nu doen om toch die bonusrapporten weer te zien? In februari 2021, dus misschien voor de laatste update, had ik geen problemen. Misschien een kleinigheidje?
Dank alvast weer voor hulp!
Margreet
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
16 apr 2023 22:19 - 16 apr 2023 22:27
Margreet,
Ga in het hoofdvenster naar menu Tonen > Rapporten waarna een venster 'Overzicht rapporten' verschijnt zoals deze in de bijlage. Volg het pad naar het bonusrapport 'Voorouderdas' zoals in de bijlage is getoond. Klik vervolgens in het rechter deel op 'Start rapport'.
Ga in het hoofdvenster naar menu Tonen > Rapporten waarna een venster 'Overzicht rapporten' verschijnt zoals deze in de bijlage. Volg het pad naar het bonusrapport 'Voorouderdas' zoals in de bijlage is getoond. Klik vervolgens in het rechter deel op 'Start rapport'.
Laatst bewerkt 16 apr 2023 22:27 door JayCee.
- Margreet Bouma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 apr 2023 09:01
Beste JayCee, het lijkt erop dat mijn vorige bericht niet is verzonden, daarom nog een keertje. Ik heb je bericht plus bijlage gelezen. Helaas is de rubriek 'Overige rapporten' niet zichtbaar op de plek die jij aanduidt onder Tonen > Rapporten. Hoe krijg ik die dan toch weer aanklikbaar? In 2021 heb ik met veel plezier 'Overige rapporten' gebruikt, maar die rubriek lijkt nu weggevallen. De oorzaak zou ik niet weten.
Kortom: wat kan ik doen om de rubriek 'Overige rapporten' weer zichtbaar te krijgen?
Alvast dank voor je reactie en hulp!
Margreet
Kortom: wat kan ik doen om de rubriek 'Overige rapporten' weer zichtbaar te krijgen?
Alvast dank voor je reactie en hulp!
Margreet
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
17 apr 2023 09:40
Doe eens via menu Bestand > Zoek Aldfaer-besranden > vink alleen 'Aldfaer-programma's en rechts alle schijven aan en stuur een plaatje van het resultaatvenster op als bijlage.
- Margreet Bouma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 apr 2023 18:29
Beste JayCee, dank je wel voor je vraag. Ik heb schermafbeeldingen gemaakt van wat onder 'Aldfaer' zit, en wat er onder 'Bonusrapporten' zit. Ik hoop dat het invoegen van de schermafbeeldingen zo goed overkomt, trouwens. Zo niet, laat graag weten!
Met vriendelijke groet,
Margreet
Met vriendelijke groet,
Margreet