Personen zonder relaties

Lees meer

Personen zonder relaties

12 okt 2024 14:07
Is het mogelijk een overzicht te krijgen van alle personen in de database zonder relaties?
Deze situatie gaat ontstaan door het ontdubbelen van personen.

Ik zie enkel een rapport voor personen zonder schoonouders en zonder partners

Groeten
Joost

Lees meer

Re: Personen zonder relaties

12 okt 2024 14:53
Joost,

Tab: Stamboom/controleer gegevens/personen zonder relatie

Lees meer

12 okt 2024 15:33
knip...........
Deze situatie gaat ontstaan door het ontdubbelen van personen.

.......knip

Kunt u iets meer toelichting geven op dit punt dat door ontdubbelen van personen er meer losse personen ontstaan?

Lees meer

12 okt 2024 15:49
Hoi Han,

Ik wil niet voor mijn beurt praten, maar:
Normaal gaat de samenvoeging gelijk op met het verwijderen van 1 van de 2 personen.
Bij gecompliceerde samenvoegingen, bijv. met meerdere huwelijken/kinderen van de samen te voegen personen, is het gecompliceerder om het proces te begrijpen/voor jezelf inzichtelijk te krijgen.
Kan ook te maken hebben dat je aan een nieuwe functie moet wennen.
In dat geval is tot nu toe mijn keus geweest om de probleem-personen te noteren en de overblijvende (zonder relatie) alsnog te verwijderen.
De vraag van Joost geeft me nu ook nog een andere oplossing.

Verder is het een prima toevoeging want ik heb enkele dubbelen gevonden die ik zo te zien anders nooit gevonden zou hebben.

Groet,
Evert.

Lees meer

12 okt 2024 17:36
Evert,
ik weet niet of Joost het heeft over de nieuwe functie 'Samenvoegen" of de oude manier(en) bij ontdubbelen.

Bij het Samenvoegen kunnen inderdaad andere relaties los komen te staan. Maar die ken je al zodat die onmiddellijk opgelost kunnen worden. Daar heb je dus eigenlijk geen lange lijst van personen zonder relaties bij nodig.

Van daar de vraag om de handelingen na te gaan.

Lees meer

13 okt 2024 10:06 - 13 okt 2024 10:08
Ik heb het over de nieuwe functie 'Samenvoegen'. De dubbele persoon die je verwijdert is b.v. de partner van een ander. Als je vervolgens ook de kinderen van die 'dubbele' persoon gaat ontdubbelen, verwijder je deze ook bij de persoon waar eerder de partner al verwijderd is. Als je dit in een paar generaties doorvoert, hou je personen over die aan dubbelen gekoppeld waren, maar b.v. zelf niet dubbel waren. Dat zijn dan personen die verder geen relaties meer hebben.

(kleine aanvulling: ik heb veel dubbelen door het in het verleden samenvoegen van twee stambomen)
Laatst bewerkt 13 okt 2024 10:08 door Joost. Reden: aanvullende informatie omtrent status stamboom

Lees meer

13 okt 2024 12:20 - 13 okt 2024 12:20
Misschien een paar hints zoals ik er mee werk.
Bepaal vooraf welke tak overeind moet blijven en geef die door het maken van een referentiepersoon een kleur. De gekleurde dubbele moet dus de te behouden persoon zijn.
Bij zo'n groot gezin begin dan samen te voegen met de kinderen, dus de kleinste eenheid. Soms gewoon verwijderen.
Geef de relatie van een te verwijderen persoon eerst even een bladwijzer en pak die daarna onmiddellijk op want dat is waarschijnlijk de dubbel van de relatie van de te behouden persoon.
Laatst bewerkt 13 okt 2024 12:20 door Han Kortekaas.

Lees meer

13 okt 2024 13:09
Bedankt, ik ga de tips proberen.

Toch lijkt zo'n overzicht me wel handig, een lijst van personen zonder enige relatie.

Lees meer

13 okt 2024 13:19
Joost,
zoals gezegd is die lijst zonder relaties  al aanwezig.

Lees meer

13 okt 2024 14:11
Oh stom, ik heb het bericht van Evert niet gezien.
Bedankt

Gemaakt door Kunena