- Bedankjes 0
hoe kan ik de personen met het grootste aantal nakomelingen vlot vinden
- Vanwynsberghe Bernard
- Auteur
Lees minder
Lees meer
hoe kan ik de personen met het grootste aantal nakomelingen vlot vinden
21 sep 2026 19:55
Ik heb ongeveer 35000 personen in mijn Aldfaer. Hoe kan ik vlug terugvinden welke personen het grootste aantal nakomelingen hebben , dus de voorouders van de grootste takken ?
- Carel Plantagie
-
Re: hoe kan ik de personen met het grootste aantal nakomelingen vlot vinden
22 sep 2026 13:07 - 22 sep 2026 13:23
Ik denk dat dit met AI uit een gedcom-bestand te halen is, dus maak een gedcom-bestand aan van je hele bestand (zonder notities, feiten, e.d.) en deel dit bestand met bijvoorbeeld ChatGPT en geef dan een opdracht als:
"Analyseer dit GEDCOM-bestand en bepaal welke 3 personen de meeste nakomelingen (kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen, etc.) in de hele stamboom hebben. Geef de top 3 met hun volledige naam en het totale aantal nakomelingen."
Mogelijk wil je niet de 'nog levende personen' delen met ChatGPT, dus dan verkrijg je aantallen van (inmiddels overleden) nakomelingen.
"Analyseer dit GEDCOM-bestand en bepaal welke 3 personen de meeste nakomelingen (kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen, etc.) in de hele stamboom hebben. Geef de top 3 met hun volledige naam en het totale aantal nakomelingen."
Mogelijk wil je niet de 'nog levende personen' delen met ChatGPT, dus dan verkrijg je aantallen van (inmiddels overleden) nakomelingen.
Laatst bewerkt 22 sep 2026 13:23 door Carel Plantagie.
- Han Kortekaas
-
22 sep 2026 14:08
Ik heb een klein sjabloontje gemaakt.
Pak dit uit in de map \Documenten\Aldfaer\Invoegtoepassingen\ waarna je in de Rapporten naast de bonusrapporten dit kunt draaien.
Pak dit uit in de map \Documenten\Aldfaer\Invoegtoepassingen\ waarna je in de Rapporten naast de bonusrapporten dit kunt draaien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JayCee, Bert Geenen
- Han Kortekaas
-
25 sep 2026 10:08
Bernard, ik ben benieuwd of het werkt.
Ik heb ongeveer 35000 personen in mijn Aldfaer. Hoe kan ik vlug terugvinden welke personen het grootste aantal nakomelingen hebben , dus de voorouders van de grootste takken ?