- Bedankjes 0
Kan veiligheidskopie niet openen
- Maaswinkel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Kan veiligheidskopie niet openen
16 jul 2018 14:32
Ik kan mijn veiligheidskopie, gemaakt met versie 6 niet openen met versie 7.
Krijg de melding: toegang geweigerd.
Vorige versie van Aldfaer krijg ik niet geinstalleerd, vanwege de melding: een aantal bestanden zijn beveiligd tegen overschrijven.
Wat te doen?
Krijg de melding: toegang geweigerd.
Vorige versie van Aldfaer krijg ik niet geinstalleerd, vanwege de melding: een aantal bestanden zijn beveiligd tegen overschrijven.
Wat te doen?
- Francke
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Kan veiligheidskopie niet openen
16 jul 2018 15:37 - 16 jul 2018 15:55
U kunt via het aldfaer menu: bestand - zoek aldfaer bestanden de VK wel openen, kies daartoe een/het adlf bestand van de 6.2 versie.
Zodra u de knop openen klikt begint de conversie en wordt een nieuwe stamboom gemaakt.
Opmerking: het zou prettig zijn wanneer bij het klikken eerst gevraagd wordt of u dat wel wilt en waar dan de nieuwe database moet komen te staan. Nu gaat het wel erg abrupt, geen controle door de gebruiker.
Zodra u de knop openen klikt begint de conversie en wordt een nieuwe stamboom gemaakt.
Opmerking: het zou prettig zijn wanneer bij het klikken eerst gevraagd wordt of u dat wel wilt en waar dan de nieuwe database moet komen te staan. Nu gaat het wel erg abrupt, geen controle door de gebruiker.
Laatst bewerkt 16 jul 2018 15:55 door Francke.
- Maaswinkel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 jul 2018 16:07
Dank voor uw reactie.
Ik heb dat al geprobeerd: zoeken en dan het bestand openen.
Maar dan krijg ik de melding: cannot create file "... .aldf" . Access denied.
Versie 7 zou dus in staat moeten zijn om veiligheidskopieen uit een vorige versie te converteren?
Ik heb dat al geprobeerd: zoeken en dan het bestand openen.
Maar dan krijg ik de melding: cannot create file "... .aldf" . Access denied.
Versie 7 zou dus in staat moeten zijn om veiligheidskopieen uit een vorige versie te converteren?
- Hans Weggemans
-
16 jul 2018 16:15 - 16 jul 2018 16:18
Bij het openen van een VK moet u de locatie van het nieuwe stamboombestand aangeven.
Welke map en naam geeft u hier op? Mag u wel in deze map schrijven?
Probeer eens een andere map.
Welke map en naam geeft u hier op? Mag u wel in deze map schrijven?
Probeer eens een andere map.
Laatst bewerkt 16 jul 2018 16:18 door Hans Weggemans.
- Maaswinkel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 jul 2018 16:28
ik krijg nog steeds de access denied melding ook als ik een andere map aangeef. Bovendien blokkeert dan het programma en kan ik ook Aldfaer niet afsluiten.
- Francke
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 jul 2018 16:48
@Hans Weggemans, niet in alle gevallen zal het 'locatie-scherm' zich openen, mi vraagt het enige correctie door de makers.
- Hans Weggemans
-
16 jul 2018 16:49
In welke map is Aldfaer geïnstalleerd?
Kunt u hier een schermafdruk van het importeren plaatsen?
Kunt u hier een schermafdruk van het importeren plaatsen?
- Maaswinkel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 jul 2018 17:04
Aldfaer staat op mijn C: in de door Aldfaer gesuggereerde map \Aldfaer
Dus niet in de \programs(x86)
Dus niet in de \programs(x86)
- Rob Wuijster
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 jul 2018 17:24
C:\Aldfaer is, gezien de steeds strengere beveiliging van Windows eigenlijk een no-go.
Net als handmatige installaties via b.v. .zip files in C:\Prorgam Files.
Het beste is Aldfaer installeren op een aparte schijf, b.v.
\Aldfaer, of anders in een aparte map in de gebruikers map.
Daar heb je standaard alle rechten om bestanden weg te schrijven of te verwijderen.
Ik hoop dat dit helpt,
rob
Net als handmatige installaties via b.v. .zip files in C:\Prorgam Files.
Het beste is Aldfaer installeren op een aparte schijf, b.v.

Daar heb je standaard alle rechten om bestanden weg te schrijven of te verwijderen.
Ik hoop dat dit helpt,
rob
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
16 jul 2018 20:16Waarom wil u een v.6.2 veiligheidskopie openen in versie 7, tenzij het stamboombestand beschadigd of verloren is. Daarom vermoed ik dat u telkens weer een veiligheidskopie opent, i.p.v. het stamboombestand (*aldf), en waarvan de naam te lang geworden is. Wat de is naam van de veilgheidskopie?Maaswinkel schreef : Ik kan mijn veiligheidskopie, gemaakt met versie 6 niet openen met versie 7.
- Ruud de Ruiter
-
16 jul 2018 20:56 - 16 jul 2018 20:58
Een V-kopie gemaakt met versie 6.2 of eerder laat zich alleen openen met versie 6.2 en niet met versie 7.0. De reden is dat versie 7.0 een andere bestandsstructuur gebruikt en op een *.aldf(V7.0) bestand een conversie uitvoert. Die conversie kan alleen op een *.aldf bestand worden uitgevoerd en niet op een *.alx v-kopie.
Als u echt die v-kopie wenst te gebruiken , stuur dan die v-kopie naar mij toe (klik op mijn naam voor hetb e-mail adres) en ik zorg voor een conversie naar een 7.0 *.aldf bestand
Let op: een v-kopie zonder materiaal
Als u echt die v-kopie wenst te gebruiken , stuur dan die v-kopie naar mij toe (klik op mijn naam voor hetb e-mail adres) en ik zorg voor een conversie naar een 7.0 *.aldf bestand
Let op: een v-kopie zonder materiaal
Laatst bewerkt 16 jul 2018 20:58 door Ruud de Ruiter. Reden: zonder materiaal
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Maaswinkel
- Francke
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 jul 2018 21:28
Zoals eerder gemeld, het kan wel maar geeft soms problemen.
Het kan ook anders, verander de extensie alx in zip en open het zipbestand met bijv winzip, 7zip of wat dan ook, extract het aldf bestand naar een folder waar u de stamboom wilt hebben, open nu Aldfaer 7 en open het 6.2 ald stamboom bestand en de conversie zal starten.
Het kan ook anders, verander de extensie alx in zip en open het zipbestand met bijv winzip, 7zip of wat dan ook, extract het aldf bestand naar een folder waar u de stamboom wilt hebben, open nu Aldfaer 7 en open het 6.2 ald stamboom bestand en de conversie zal starten.