Kan veiligheidskopie niet openen

Lees meer

Re: Kan veiligheidskopie niet openen

16 jul 2018 21:40 - 16 jul 2018 21:40
Rob Wuijster schreef : C:\Aldfaer is, gezien de steeds strengere beveiliging van Windows eigenlijk een no-go.
Net als handmatige installaties via b.v. .zip files in C:\Prorgam Files.

Het beste is Aldfaer installeren op een aparte schijf, b.v. D:\Aldfaer, of anders in een aparte map in de gebruikers map.
Daar heb je standaard alle rechten om bestanden weg te schrijven of te verwijderen.

Ik hoop dat dit helpt,

rob
Ik ben het met de stellingname en gesuggereerde oplossing totaal niet mee eens.
Laatst bewerkt 16 jul 2018 21:40 door Han Kortekaas.

Lees meer

16 jul 2018 23:36
Francke schreef : @Hans Weggemans, niet in alle gevallen zal het 'locatie-scherm' zich openen, mi vraagt het enige correctie door de makers.

In welke gevallen krijg je die niet?

Lees meer

16 jul 2018 23:45 - 16 jul 2018 23:51
Ruud de Ruiter schreef : Een V-kopie gemaakt met versie 6.2 of eerder laat zich alleen openen met versie 6.2 en niet met versie 7.0.
Zojuist zonder problemen een 6.2 VK in versie 7 geopend.
Tijdens de conversie krijg je ipv een <bestandsnaam>-voor conversie 7.aldf, een <bestandsnaam>-voor conversie 7.alx en een nieuwe versie 7 stamboombestand *.aldf
Openen van een versie 7 vk in Aldfaer 6.2 lukt niet, je krijgt een melding dat de vk met een nieuwe versie is gemaakt.
Laatst bewerkt 16 jul 2018 23:51 door Hans Weggemans.

Lees meer

17 jul 2018 08:29
Hans,
Dank je, dat is in tegenstelling tot wat de vraagsteller als probleem aandroeg. Daarom hem mijn aanbod gedaan. Een oude VK laat zich inderdaad openen.

Lees meer

17 jul 2018 08:52
Maaswinkel,

Beperkt je probleem alleen tot het niet openen van een veiligheidskopie of zijn er ook andere problemen zoals het aanbrengen van een nieuwe persoon in de bestaande stamboom.

Lees meer

17 jul 2018 09:01
Han Kortekaas schreef :
Rob Wuijster schreef : C:\Aldfaer is, gezien de steeds strengere beveiliging van Windows eigenlijk een no-go.
Net als handmatige installaties via b.v. .zip files in C:\Prorgam Files.

Het beste is Aldfaer installeren op een aparte schijf, b.v. D:\Aldfaer, of anders in een aparte map in de gebruikers map.
Daar heb je standaard alle rechten om bestanden weg te schrijven of te verwijderen.

Ik hoop dat dit helpt,

rob
Ik ben het met de stellingname en gesuggereerde oplossing totaal niet mee eens.

Beste Han,

Ik hoor graag waarom niet.

Wat ik suggereerde is al sinds de introductie van Windows NT 3.0 een prima werkwijze om bepaalde 'truuks' binnen de beveiliging van Windows NT/XP/Vista/7/8/10 niet nodig te hebben.
Dus geen 'run as adminitrator', of extra rechten toekennen aan mappen binnen b.v. Program Files.

Onnodig en vaak onduidelijk voor gebruikers, die zo hun systeem onveiliger maken dan nodig is.

Ik hoor graag mijn ongelijk, dan heeft het forum er iets aan.
Nu is het welles-nietes.. ;)

rob

• Francke
Lees meer

17 jul 2018 09:09
Hans Weggemans schreef :
Francke schreef : @Hans Weggemans, niet in alle gevallen zal het 'locatie-scherm' zich openen, mi vraagt het enige correctie door de makers.
In welke gevallen krijg je die niet?
Kennelijk is het niet de bedoeling 6.2 bestanden op deze manier (via zoeken) te openen, dan is er nog eea recht te zetten door het A-Team.

• Maaswinkel
  • Auteur
Lees meer

17 jul 2018 13:19
Deze tip heeft gewerkt:

"Het kan ook anders, verander de extensie alx in zip en open het zipbestand met bijv winzip, 7zip of wat dan ook, extract het aldf bestand naar een folder waar u de stamboom wilt hebben, open nu Aldfaer 7 en open het 6.2 ald stamboom bestand en de conversie zal starten."

Heel erg bedankt. Mijn externe drive was gecrashed en ik was bang dat ik alles kwijt was. Nu heb ik weer toegang tot mijn gegevens. :) :)

Lees meer

17 jul 2018 13:43
Toch nog even dit. Bij updaten van v6.2 naar 7.0 heeft Aldfaer het stamboombestand geconverteerd, hiervan een veiligheidskopie gemaakt met naam 'uwstamboom - voor conversie vs 7.alx' en in dezelfde map geplaatst. Dat bestand had u probleemloos kunnen openen.

Gemaakt door Kunena