Wens: Gebruik kleur/schrijfwijze volgens tabblad Diversen vastleggen

Lees meer

22 sep 2021 09:40
In het tabblad Diversen heeft men de mogelijkheid om voor ongeacht welke functie een kleur en/of schrijfwijze toe te kennen. De gebruikte kleur(en) en/of schrijfwijze biedt thans een onbeperkt niet gedocumenteerd gebruik. Hetgeen toelaat dat een gebruiker, juist omdat het gebruik niet gedocumenteerd en/of vastgelegd is, voor één en dezelfde “functie” verschillende kleuren of schrijfwijze kan gebruiken. Gewoon omdat deze niet meer weet wat hij/zij voorheen heeft gebruikt en dit niet kan nagaan.
Het is daarom mijn wens/suggestie aan de diverse functies een vaste kleur/schrijfwijze toe te kennen. Dit om te voorkomen door het bos de bomen niet meer te zien, wat juist met de huidige ongelimiteerde keuzes mogelijk is. De bedoeling van deze wens is om kleuren en schrijfwijze vast te leggen opdat deze herkenbaar worden. Tevens biedt dat een mogelijkheid om hierop in de Personenlijst te kunnen sorteren, b.v. in een kolom “Uitzoeken”. Om misverstanden te voorkomen, het is niet de bedoeling om dit altijd toe te passen maar uitsluitend via de functie uitzoeken in het tabblad Diversen.

Zie document voor meer

Bijlage:

Bestandsnaam: uizoeken.docx
Bestandsgrootte:16 KB

Lees meer

Re: Wens: Gebruik kleur/schrijfwijze volgens tabblad Diversen vastleggen

22 sep 2021 18:43 - 22 sep 2021 18:49
Hallo Ruud,

Dit is aan iedere gebruiker vrij om dit al jaren zelf op zijn eigen manier te gebruiken.

Kleur alle voorouders blauw
Kleur zelf zo mijn 4 opa en oma lijnen
vaders vaders ljnen lichtblauw
vaders Moederslijnen paars
moeders vaders groen
moeders moeders donkerblauw

Indien een of 2 actes gevonden kleur ik de voorouderlijnen lichtrood
Indien alle 3 de DTB actes gevonden worden deze rood

Koningshuis vond ik oranje een gepaste kleur
en Lijnen naar KdG Donkerbruin

Zo zie ikzelf zeer snel de kwartierverliezen bij samenkomst van 2 voorouderlijnen.

Beweer en ook bewezen dat iedere Brabander met voorouderlijnen tot 1650 1700 geheel uitgezocht er familie maar vaak zelfs gewoon bloedverwant tussen 2 willekeurige Brabanders zijn te bewijzen.

Heb tevens nog voor andere uitgezocht die andere kleuren in het standaard kleurenpalet hebben gekregen.

Kortom ieder is zelf geheel vrij hoe hij kleuren gebruikt en niet onbelangrijk de achtergrond van de tekst.

Denk ook even aan kleurblindheid, je gebruikt daarvoor niet echt vriendelijke kleuren.

Mijn herkenbaarheid is niet jouw herkenbaarheid qua kleurpalet en je wens zal altijd een wens blijven verwacht ik..

Denk hierbij ook aan dat de kleuren in een gedcom dacht ik niet meekomen, voor laatst getest in de 6 versie.

Mogelijk is er voor je wel een hookbestand te maken die je dan toe kan passen.
Laatst bewerkt 22 sep 2021 18:49 door Frank .

Lees meer

22 sep 2021 19:15 - 22 sep 2021 19:17
Frank,
Jouw gebruik van kleuren is een volledig handmatige per persoon toekenning die onafhankelijk naast mijn wens mogelijk is en blijft
Kleurblindheid: dat geldt ook voor jouw kleurkeuzes en is in deze wens een éénmalige instelling van 4 kleuren die alleen werken als onderdeel van uitzoeken
Laatst bewerkt 22 sep 2021 19:17 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

22 sep 2021 21:35 - 22 sep 2021 21:51
Hoi Ruud,

De achtergrond en lettertype kleuren kunnen getest worden volgens een website

Colour Contrast Check : snook.ca/technical/colour_contrast/colou...#fg=33FF33,bg=0E120F

interessant om ook door te lezen :
theknowsyferret.github.io/8-snelle-tips-...lind-proof-te-maken/

Mijn werkwijze hoeft niemand over te nemen en is alleen voor mijzelf om verschil aan te geven dat ieder anders werkt.

Ben benieuwd en wacht rustig af.
Laatst bewerkt 22 sep 2021 21:51 door Frank .

Lees meer

23 sep 2021 07:35
Frank,
Een éénmalige instelling door de (kleurblinde) gebruiker betekent automatisch dat er geen kleurblindheid probleem is.

Lees meer

23 sep 2021 11:40
Indien dit als basic geïnstalleerd word bij een volgende standaard is dat helemaal goed.

Probeer je alleen op weg te helpen :(

Gemaakt door Kunena