HCC!genealogiedag 2023 (15 juni 2023)

HCC!genealogiedag 2023 te Alkmaar

Is dit een te groot fotobestand?

• Nicolette Meijer-Jentink
  • Auteur
Lees meer
20 mei 2022 14:21 #45177 door Nicolette Meijer-Jentink
Is dit een te groot fotobestand? werd gestart door Nicolette Meijer-Jentink
Nog steeds worstel ik met een stamboom waar ik geen parenteel van kan draaien. Doe ik het zonder foto-materiaal dan is het geen probleem.
Alles is al doorgenomen: extenties allemaal keurig jpg
resolutie naar 100
beeldgrootte allemaal rond de 295 x 388 px = gelijk aan ca de halft van een foto op 10x15 cm formaat.
Het totale bestand aan foto's is 88,1 MB.
Moet het nu nog kleiner? Het is wel de bedoeling dat ik afdrukbare foto's over hou, omdat het Parenteel naar een drukker gaat om af te drukken. Dat afdrukken lukt net met een resolutie van 100.
Nicolette

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20 mei 2022 14:44 #45178 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Is dit een te groot fotobestand?
Dag Nicolette,
Mogelijk is de oplossing om het parenteel in delen te maken via het bonus rapport Maak boeken.
Kies daar in in meerdere delen opspitsen. In hoeveel delen dat moet dien je zelf uit vinden. Dit is afhankelijk hoeveel foto's per deel kunnen worden opgenomen. Zie verder de help dan Maak boeken.

• Auteur
Lees meer
20 mei 2022 14:48 #45179 door Nicolette Meijer-Jentink
Beantwoord door Nicolette Meijer-Jentink in topic Is dit een te groot fotobestand?
Zal het eens proberen
Nicolette

Lees meer
20 mei 2022 15:24 - 20 mei 2022 15:25 #45180 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Is dit een te groot fotobestand?
Nicolette,
Al geprobeerd het blauwe wereldbolletje aan te klikken zodat het rapport in de internet browser geopend wordt en vervolgens deze via een virtuele printer om te zetten naar een pdf ?

Je kan ook overwegen het virtuele geheugen te vergroten. Zie:
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Virtueel%20...ugen%20Windows10.pdf
Laatst bewerkt 20 mei 2022 15:25 door Ruud de Ruiter.

• Auteur
Lees meer
20 mei 2022 16:49 #45181 door Nicolette Meijer-Jentink
Beantwoord door Nicolette Meijer-Jentink in topic Is dit een te groot fotobestand?
Dat werkt wel, maar dat is slechts een deel en nog een heel klein deel ook. Zal morgens eens op mijn gemak kijken wat ik met vergroten van het virtuele geheugen voor elkaar kan krijgen. Voorlopig ben ik helemaal gaar van alles wat ik al geprobeerd heb.
Nicolette

• Auteur
Lees meer
21 mei 2022 15:50 #45192 door Nicolette Meijer-Jentink
Het is steeds gekker geworden. Alles geprobeerd, nogmaals alles gecontroleerd en ik kan nu zelfs zonder materiaal geen compleet Parenteel meer draaien.
Zit nu echt met mijn handen in het haar. Opnieuw beginnen is geen optie. Ben nu al 2 maanden bezig met het oplossen van de problemen en opnieuw intikken geeft weer nieuwe fouten en kost zeker nog eens een maand.
Nicolette

Lees meer
21 mei 2022 21:53 #45194 door Ruud de Ruiter
Nicolette
Parenteel gemaakt
aldfaertmp.html is 560 kB
Uitvoermap is 61.2Mb
Aantal afbeeldingen 233, gemiddelde grootte rond 300 kB
In Interne IE browser gedeeltelijk verlies van weergave afbeeldingen
In Edge via blauwe wereldbol alle afbeeldingen worden getoond
Op de gebruikte PC geen vergoot virtueel geheugen

Ik begin mij af te vragen hoe de installatie van Aldfaer is uitgevoerd. Is dit volgens de default installatie ?

• Auteur
Lees meer
21 mei 2022 22:40 #45195 door Nicolette Meijer-Jentink
De installatie is niet default, maar is door Han Kortekaas op een externe harde schijf gedaan. Ander probleem was One Drive, die dook er steeds tussen, maar die is inmiddels definitief uitgeschakeld.

• Auteur
Lees meer
22 mei 2022 08:30 #45196 door Nicolette Meijer-Jentink
Laatste proef gedaan, namelijk al het fotomateriaal verwijderd, maar het probleem blijft.

Lees meer
22 mei 2022 11:58 #45198 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Is dit een te groot fotobestand?
Nicolette,
ik neem volgende week even contact op.

Lees meer
22 mei 2022 14:57 #45199 door Ruud de Ruiter
Nicolette
Toch een vraag: die externe harde schijf, is daar een vaste drive letter aan toegekend? Indien niet, dan moet de oorzaak daarin gezocht worden. Achtergrond: afhankelijk van het aantal en volgorde van insteken van de USB aansluitingen kan de drive letter dan veranderen en problemen veroorzaken.

Hoe een vaste drive letter toekennen, zie
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Drive%20Letter.pdf

• Auteur
Lees meer
22 mei 2022 18:08 #45203 door Nicolette Meijer-Jentink
Ja, die drive heeft een eigen letter. Ik denk echter dat het probleem is opgelost. Door het vele werken op de PC met diverse programma's (al sinds de 1e versie van Windows) ben ik er aan gewend geraakt dat rechtsboven op het kruisje clicken een programma sluit. Dat blijkt nu in Aldfaer niet het geval te zijn. Daardoor stonden er soms twee stambomen tegelijk open. Beide van dezelfde familie, maar één om alles in te proberen wat hier op het forum werd aangedragen en om mijn eigen ideeën over de oorzaak van het probleem uit te proberen. Tot ik ontdekte dat er iets synchoniseerde. Let nu heel goed op, dat er geen tweede open staat en het werkt nu gewoon zoals het moet. Heb voor de zekerheid wel alle plaatjes toch nog maar verkleind. Misschien toch iets voor een volgende update: sluiten gaat via het kruisje rechts boven.
Hoop nu dat alles verder goed gaat. Heb nog niet alle plaatjes terug gezet. Hoop morgen zo ver te zijn en dan laat ik het nog even weten.

Gemaakt door Kunena