- Bedankjes 0
Aanpassing nieuwe versie en ook aan Windows 11
- WILLE Roland
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aanpassing nieuwe versie en ook aan Windows 11
04 okt 2025 19:19
Beste, ik heb zonder problemen de nieuwe versie van Aldfaer kunnen downloaden en installeren, 120.000 personen en ruim 15.000 documenten zijn perfect gekoppeld gebleven. Wegens de aanpassing voor Wind. 11 heb ik een bijkomende nieuwe laptop aangeschaft, met wat meer mogelijkheden. na de persoonlijke instellingen te hebben bijgewerkt heb ik als éérst Aldfaer ( de vorige versie ) geinstalleerd zonder problemen en kreeg ik kort daarop de melding voor de nieuw bijwerkingen, eveneens uitgevoerd en dan via ext.. opslag en via ' bestanden zoeken', de laatste versie van mijn stamboom ingevoerd, alles ging vlot, tot ik op nieuwe laptop ' aldfaer ' opende, de structuur van de bestanden was totaal veranderd, had wel alle gegevens maar in totaal andere mappen en rangschikking, het bestand ' materiaal ' was nog volledig intact doch worden niet meer gekoppeld aan de personen.
Mogelijks is dit een fout van mij in de opbouw van de verschillende bestanden, Aldfaer staat in C:\ en onderliggende in 'mijn documenten ' ( documents was al een map met veel ander info )
Mijn vraag, verzoek is, kan ik gewoon ergens een uitprint ( schema ) van de juiste opbouw voor de 'mappen' krijgen, zo kan ik het hopelijk aanpassen, een fout van mij ? of een knoop met Windows 11 ... Dank voor uw aandacht en hopend op reactie, met vriendelijke groeten, WILLE R.
Mogelijks is dit een fout van mij in de opbouw van de verschillende bestanden, Aldfaer staat in C:\ en onderliggende in 'mijn documenten ' ( documents was al een map met veel ander info )
Mijn vraag, verzoek is, kan ik gewoon ergens een uitprint ( schema ) van de juiste opbouw voor de 'mappen' krijgen, zo kan ik het hopelijk aanpassen, een fout van mij ? of een knoop met Windows 11 ... Dank voor uw aandacht en hopend op reactie, met vriendelijke groeten, WILLE R.
- Frank
-
Re: Aanpassing nieuwe versie en ook aan Windows 11
04 okt 2025 21:11
Hoi Wille Roland,
submenu Stamboom => eigenschappen => materiaal
Zet hier het juiste pad in naar de hoofdmap van je materiaal
submenu Stamboom => eigenschappen => materiaal
Zet hier het juiste pad in naar de hoofdmap van je materiaal
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WILLE Roland
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
04 okt 2025 22:13 - 04 okt 2025 22:13
Wille,
Bekijk dit artikel eens of ook, druk op toets F1 en ga - in de linker kolom - naar 'Alle functies op een rij' > Standaardmappen.
Bekijk dit artikel eens of ook, druk op toets F1 en ga - in de linker kolom - naar 'Alle functies op een rij' > Standaardmappen.
Laatst bewerkt 04 okt 2025 22:13 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WILLE Roland
- WILLE Roland
- Auteur
08 okt 2025 17:57 - 08 okt 2025 18:00
Goeie avond, en dank voor uw vorige tip, op de nieuwe laptop is alles nu oke, heb nu wel problemen met het overzetten naar Desktop ( als reserve wel wind. 10... zoek ik nog wel uit, bestandsmappen komen ergens anders terecht ) Na ruim 25 jaar ervaring met aldfaer, zonder veel problemen, heb ik er nu een bij !! Windows 11, als ik bv. een overlijdensbericht ' lees ' die koppelend is aan mijn bestand, foto , document, heb ik problemen met het ' vroeger knipprogramma ( W-10 ) dat ik gebruikte, omzetting naar JPG /PNG ..,om te koppelen in map ' Materiaal ' heb al alles uitgeprobeerd maar Wind. 11 stuurt me steeds terug naar hun eigen systeem, problemen met ' deels ' knippen en steeds opslag PDF, is die te omzeilen, aan te passen ? dank voor uw aandacht, vriendelijke groeten, Roland
Laatst bewerkt 08 okt 2025 18:00 door WILLE Roland.
- Han Kortekaas
-
09 okt 2025 09:33 - 09 okt 2025 09:35
beste Roland,
het is mij niet geheel duidelijk wat er aan de hand is. Het lijkt er op dat u meerdere problemen heeft met het werken via W11.
Als ik het goed lees dan vermoed ik dat u via de Windows verkenner fotomateriaal probeert te koppelen. Het koppelen evenwel gaat via Aldfaer -> Persoon -> Bestand (of rechtsklik in het fotovenster Tab Persoon) en dan surft Aldfaer naar de hoofdmap voor materiaal zoals die onder Stamboom>Eigenschappen is opgenomen.
Wilt u de andere punten nog eens verduidelijken
het is mij niet geheel duidelijk wat er aan de hand is. Het lijkt er op dat u meerdere problemen heeft met het werken via W11.
Als ik het goed lees dan vermoed ik dat u via de Windows verkenner fotomateriaal probeert te koppelen. Het koppelen evenwel gaat via Aldfaer -> Persoon -> Bestand (of rechtsklik in het fotovenster Tab Persoon) en dan surft Aldfaer naar de hoofdmap voor materiaal zoals die onder Stamboom>Eigenschappen is opgenomen.
Wilt u de andere punten nog eens verduidelijken
Laatst bewerkt 09 okt 2025 09:35 door Han Kortekaas.
- Han Kortekaas
-
09 okt 2025 11:56
Roland, het blijkt dat uw e-mail adres niet bereikbaar is. Wilt u dat eens controleren ; ga naar de tab "Mijn profiel" en voeg dan het juiste emailadres in.
- WILLE Roland
- Auteur
10 okt 2025 20:20 - 10 okt 2025 20:40
Dag Han, in stuur dit bericht via ' nog werkende pc Wind. 10 ' in de hoop u te bereiken, ik stel inderdaad vast dat, na uw laatste tip, op de site terug het oude mailadres vermeld is, dit is al ruim 5 jaar buiten gebruik -afgesloten en kom ik nu via ' Wind. 11 ' terug tegen, ik heb op uw aangeven getracht mijn huidig adres aan te passen - in te voeren maar word steeds geweigerd ? bekijk eens mijn kontakten van de laatste 4 / 5 jaar die zijn via rwwiller@gmail.com gebeurd ook nog de laatste dagen toen ik mijn verzoek gestart heb 04/10/2025 19:19, ik begrijp het ook niet meer, denk niet dat het aan ' Aldfaer ' te wijten is ! merk dat ook in ander ' mails ' het oude " one.com " terug verschijnt en kan het niet uitschakelen - deactiveren, ga dit weekend eens alles nazien, ter info ' heb mijn gegevens ' alle ' niet via een Backup geïnstalleerd, ben nog steeds bezig alle bestanden via ext. usb stuk per stuk te kopiëren en te verplaatsen, hoop dat u dit bericht ontvangt, en dan voor uw aandacht, het prog. onder Wind. 11 werkt nu, mijn laatste vraag was een geschikt ( knip ) programma, die ik vroeger gebruikte om doc. - foto's die ik gedownload heb te kunnen omzetten naar PNG of JPG ? heb het terug proberen installeren doch kom steeds terecht op de versie van Wind. 11 in PDF form. met vriendelijke groeten WILLE Roland -- rwwiller@gmail.com --
Laatst bewerkt 10 okt 2025 20:40 door WILLE Roland. Reden: foutje
- Han Kortekaas
-
10 okt 2025 23:43 - 10 okt 2025 23:49
Wille,
u heeft uw profiel prima gewijzigd waardoor u nu ook een mail krijgt van dit Aldfaerforum als u op een bericht geabonneerd bent. Dat u een oud emailadres gebruikte is pas ontdekt nadat u zich op berichten kon abonneren.
Weet u ook de naam van uw vroegere fotoprogramma en knipselprogramma? Zoek dat eventueel op uw oude W10 machine op.
Alles heeft waarschijnlijk te maken met bestandstype-associaties dat het type *.jpg verbonden is aan Windows Foto in plaats van bijvoorbeeld irfanView. Als u irfanView al op W11 heeft geïnstalleerd dan kunt u een foto openen met rechtsklik op de foto/bestandsnaam en dan kiezen voor "Openen met" waarna u kiest voor irfanView en kiest voor 'Altijd' . Dat moet u dan voor ieder type éénmalig doen.
u heeft uw profiel prima gewijzigd waardoor u nu ook een mail krijgt van dit Aldfaerforum als u op een bericht geabonneerd bent. Dat u een oud emailadres gebruikte is pas ontdekt nadat u zich op berichten kon abonneren.
Weet u ook de naam van uw vroegere fotoprogramma en knipselprogramma? Zoek dat eventueel op uw oude W10 machine op.
Alles heeft waarschijnlijk te maken met bestandstype-associaties dat het type *.jpg verbonden is aan Windows Foto in plaats van bijvoorbeeld irfanView. Als u irfanView al op W11 heeft geïnstalleerd dan kunt u een foto openen met rechtsklik op de foto/bestandsnaam en dan kiezen voor "Openen met" waarna u kiest voor irfanView en kiest voor 'Altijd' . Dat moet u dan voor ieder type éénmalig doen.
Laatst bewerkt 10 okt 2025 23:49 door Han Kortekaas.