flexitree lokaal

Lees meer

flexitree lokaal

15 jan 2026 10:06
Goedendag,
Ik ben aan het proberen mijn stamboom op proef te publiceren, dus eerst lokaal op mijn laptop. Ik gebruik hierbij deze pagina 
www.paulkallenberg.nl/flexitree/help/flexitreehelp.html  
en volg nauwgezet de instructies. Stap 1 t/m 3 ging goed, stap 4 dacht ik dat ook goed ging, ik kreeg de tekst "Database wordt gemaakt", met daaronder de tekst "Het is niet gelukt verbinding met de database te maken". Omdat ik er vanuit ging dat dit verderop zou gebeuren heb ik de stappen daarna ook gedaan, maar bij stap 8, het inlezen van de stamboom, kom ik niet verder. Ook daar krijg ik de tekst dat het niet gelukt is verbinding te maken met de database. Weet iemand wat ik wellicht niet goed doe?

Hartelijke groet,
Jaap van 't Riet 

Lees meer

Re: flexitree lokaal

15 jan 2026 11:55
Jaap,
er zijn twee versie van Flexitree, 1 voor een webserver en 2 voor de lokale PC.  U refereert aan de 1ste en die kan niet op een lokale PC draaien tenzij u dat doet via XAMPP, waarmee u een webserver simuleert. Bij die simulatie kunt u een database genereren. Als u e.e.a. op een webserver plaatst dan zult u de database referentie moeten geven die u van uw provider heeft gekregen. De 2e versie is beschikbaar via de Rapporten > Overige rapporten > Bonusrapporten > Exporteren

Lees meer

15 jan 2026 12:09
Ik doe het inderdaad met Xampp. Ik ben nu al wel verder gekomen, ik werk normaal met Firefox, ik ben het nu aan het proberen met Chrome. Daar kom ik al verder mee, t/m stap 7. Bij stap 8, het inlezen van de stamboom, loop ik alsnog vast. Het is een groot bestand, ik heb nu een mini ged-bestand gemaakt met slechts 3 personen, maar deze loopt op hetzelfde punt vast.
Ik ga het nu proberen via de tweede versie, merci.

Lees meer

15 jan 2026 12:44
Ook bij het maken van Flexitree via rapporten lukt het nog niet.
Moet ik dit ged.com bestand opslaan in Aldfaer/rapportuitvoer/flexitree  ?

Lees meer

15 jan 2026 13:40
Lees vooral de informatiepagina van de lokale Flexitree. Dan ziet u dat daar niet wordt gewerkt met een gedcom bestand maar dat er een xml bestand is. Stamboom_xxxxx.xml

Lees meer

15 jan 2026 13:47
Jaap,

M.b.t. de versie die je m.b.v. XAMPP lokaal op je PC maakt: controleer of de inhoud van het bestand myconfig.php (zie stap 5) correct is.

Paul

Lees meer

15 jan 2026 22:52
...., ik werk normaal met Firefox, ik ben het nu aan het proberen met Chrome. ......
Geen probleem met Firefox.

Gemaakt door Kunena