Afsplitsen van een deel van de kwartierstaat in een nieuw bestand

Lees meer

Afsplitsen van een deel van de kwartierstaat in een nieuw bestand

19 sep 2026 14:26
De Opa van mijn vrouw had een zus en daar heb ik een stukje aan gemaakt naar een kleinkind die is gehuwd en daar heb ik in de laatste 3 jaar een kwartierstaat aan gemaakt.
Nu wil ik mijn oude bestand wel bewaren maar dat nieuwe stuk er uit halen in een nieuw bestand, eerst dacht ik een copy maken met een nieuwe naam en dan in beide bestanden er uit slopen wat niet nodig is.
na wat zoeken in het Aldfaer boekje kwam ik bij groepen, daar zou het mee kunnen, echter bestaat er een goed stappen plan met print screens uitgelegd.

Bijlagen:

Lees meer

Re: Afsplitsen van een deel van de kwartierstaat in een nieuw bestand

19 sep 2026 22:37
Hier een beschrijving  voor het maken van een groep en vervolgens een aparte nieuwe stamboom- of een GEDCOM-bestand

De originele stamboom blijft volledig intact en het is aanbevolen om het zo te behouden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rijn van

Lees meer

20 sep 2026 16:51
Hallo JayCee 
Moet mijn hele stamboom het (hele bestand) dan eerst in een groep gezet worden, voor ik een groep gaat afsplitsen ?

Lees meer

20 sep 2026 17:54 - 20 sep 2026 17:54
Nee, het advies is om je huidige bestand (met de extra informatie voor het kleinkind) intact te laten en dan alleen een deelgroep maken voor het kleinkind.
Lees de beschrijving (zie link hierboven) en maak eens een deelgroep aan (voorgeslacht van het kleinkind?) en kijk eens wat er dan in die groep zit... Je kunt dan een nieuw bestand of gedcom van die deelgroep maken.
Laatst bewerkt 20 sep 2026 17:54 door Carel Plantagie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rijn van

Gemaakt door Kunena