- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
Zoek Aldfaer-bestanden
- Cor Rolandus
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Re: Zoek Aldfaer-bestanden
24 jan 2016 05:30PietP schreef : Ik heb hetzelfde verschijnsel op mijn computer met Windows 8.1, de aldf bestanden in d:\program files\aldfaer\complete-stamboom worden niet gevonden. Kopieer ik ze naar e:\program files\aldfaer\complete-stamboom dan vindt de stamboomzoeker ze wél, kopieer ik ze weer terug naar schijf d, geen resultaat met de stamboomzoeker.
Op mijn backup-computer met Windows 7 waar de bestandsstructuur hetzelfde is d:\program files\aldfaer\complete-stamboom is er niets aan de hand, gewoon gevonden door de stamboomzoeker.
Op mijn laptopje met Windows 10 en alles onder c:\aldfaer\complete-stamboom geinstalleerd ook geen probleem.
Welkom bij club: "Het mysterie van de onvindbare stambomen"
Onderwerp is gesloten.
- Hans Weggemans
-
24 jan 2016 07:47Cor Rolandus schreef :
Ik heb gedaan wat jij ook gedaan hebt, maar bij mij lost het niets op.
Heb je de bovenliggende mappen ook nog gecontroleerd of ze verborgen zijn?
Als ik het goed heb:
\Data
\Data\Documenten
\Data\Documenten\Aldfaer
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cor Rolandus
Onderwerp is gesloten.
- Cor Rolandus
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 jan 2016 10:38Hans Weggemans schreef :Cor Rolandus schreef :
Ik heb gedaan wat jij ook gedaan hebt, maar bij mij lost het niets op.
Heb je de bovenliggende mappen ook nog gecontroleerd of ze verborgen zijn?
Als ik het goed heb:
\Data
\Data\Documenten
\Data\Documenten\Aldfaer
Al deze mappen zijn zichtbaar.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
24 jan 2016 10:47 - 24 jan 2016 10:51
Cor
Je printscreen beantwoord mij vraag.
Heb je Teamviewer op je computer ?
Zo ja stuur mij vanavond een mail met de 2 inlog codes, laat computer en Teamviewer in bedrijf (ook niet "slapen") en rond 21h00 heb ik tijd om op afstand in je PC te kijken wat de oorzaak kan zijn-
Teamviewer is voor privé gebruik gratis
N.B. onwaarschijnlijk maar herhaal de stamboomzoeker en vink ook de schijf G aan
Zo ja stuur mij vanavond een mail met de 2 inlog codes, laat computer en Teamviewer in bedrijf (ook niet "slapen") en rond 21h00 heb ik tijd om op afstand in je PC te kijken wat de oorzaak kan zijn-
N.B. onwaarschijnlijk maar herhaal de stamboomzoeker en vink ook de schijf G aan
Laatst bewerkt 24 jan 2016 10:51 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- Cor Rolandus
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 jan 2016 10:47
Ik heb zojuist een kopie van stamboom.aldf op het bureaublad geplaatst en vervolgens Aldfaer opnieuw laten zoeken. Ook nu wordt het aldf.bestand niet gevonden.
Onderwerp is gesloten.
- Cor Rolandus
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 jan 2016 11:18Ruud de Ruiter schreef : Cor
Ik stuur je vanavond de codes.
Zoeken met G aangevinkt levert ook niets op.
Onderwerp is gesloten.
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 jan 2016 16:52
@ Hans Weggemans,
als ik een stamboom wegschrijf als: d:\aldfaer\stamboom.aldf dan kan de stamboomzoeker hem niet vinden en als ik dat op schijf e doe, dan wordt hij wel gevonden.
Volgens jouw theorie zou schijf D in zijn totaliteit verborgen zijn. Hoe maak ik dan die schijf d 'niet-verborgen'?
Alle mappen in Aldfaer zijn Read Only, maar daar is bewust voor gekozen.
als ik een stamboom wegschrijf als: d:\aldfaer\stamboom.aldf dan kan de stamboomzoeker hem niet vinden en als ik dat op schijf e doe, dan wordt hij wel gevonden.
Volgens jouw theorie zou schijf D in zijn totaliteit verborgen zijn. Hoe maak ik dan die schijf d 'niet-verborgen'?
Alle mappen in Aldfaer zijn Read Only, maar daar is bewust voor gekozen.
Onderwerp is gesloten.
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 jan 2016 17:11 - 24 jan 2016 17:12
@ Hans Weggemans,
Volgens jouw theorie zou schijf D in zijn totaliteit verborgen zijn.[strike] Hoe maak ik dan die schijf d 'niet-verborgen'?[/strike] De map is niet verborgen en is alleen maar Read Only. [strike]Alle mappen in Aldfaer zijn Read Only, maar daar is bewust voor gekozen.[/strike]
Sorry maar ik kon bovenstaand bericht niet meer bewerken.
Volgens jouw theorie zou schijf D in zijn totaliteit verborgen zijn.[strike] Hoe maak ik dan die schijf d 'niet-verborgen'?[/strike] De map is niet verborgen en is alleen maar Read Only. [strike]Alle mappen in Aldfaer zijn Read Only, maar daar is bewust voor gekozen.[/strike]
Sorry maar ik kon bovenstaand bericht niet meer bewerken.
Laatst bewerkt 24 jan 2016 17:12 door NN.
Onderwerp is gesloten.
- Hans Weggemans
-
24 jan 2016 17:15
Piet,
Het is vreemd dat het stamboombestand op de ene schijf wel en de andere schijf niet gevonden wordt.
Dit zal een oorzaak hebben.
Het is nu misschien verstandig om de meekijkactie van Ruud eventjes af te wachten.
Het is vreemd dat het stamboombestand op de ene schijf wel en de andere schijf niet gevonden wordt.
Dit zal een oorzaak hebben.
Het is nu misschien verstandig om de meekijkactie van Ruud eventjes af te wachten.
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
24 jan 2016 17:53
Het is een beetje laat door omstandigheden, maar ik vermoed gewoon een fout in de Aldfaer code om de map
\ in latere versies dan 8.1 te vinden. De meekijk actie van Ruud heeft waarschijnlijk geen zin.
Ik heb het fenomeen al een half jaar geleden gezien maar er verder nooit aandacht aan besteed. Ik zal het melden voor een eerstkomende versie.
\ in latere versies dan 8.1 te vinden. De meekijk actie van Ruud heeft waarschijnlijk geen zin.Ik heb het fenomeen al een half jaar geleden gezien maar er verder nooit aandacht aan besteed. Ik zal het melden voor een eerstkomende versie.
Onderwerp is gesloten.
- Cor Rolandus
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 jan 2016 20:34Han Kortekaas schreef : Het is een beetje laat door omstandigheden, maar ik vermoed gewoon een fout in de Aldfaer code om de map\ in latere versies dan 8.1 te vinden. De meekijk actie van Ruud heeft waarschijnlijk geen zin.
Ik heb het fenomeen al een half jaar geleden gezien maar er verder nooit aandacht aan besteed. Ik zal het melden voor een eerstkomende versie.
Han, dank voor je informatie.
Ik heb Ruud zo-even een e-mailtje gestuurd en hem dienovereenkomstig geïnformeerd. Verder wacht ik rustig af op de dingen die komen gaan.
Alle helpers, heel veel dank voor de genomen moeite.
Cor Rolandus
Onderwerp is gesloten.