Afgesloten discussies van de helpdesk

aangepaste kleuren definieren

Lees meer

Re: aangepaste kleuren definieren

08 jan 2017 13:48
Ruud,

Ik begrijp uit jou antwoord dat er geen verschil is tussen W7 en W10.
Ondertussen heb ik in Word ook gezien dat aangepaste kleuren tijdens de sessie wel bewaard blijven maar na herstart niet meer aanwezig zijn.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

08 jan 2017 15:21
Ruud de Ruiter schreef : knip... Dit is een Windows tool welke door Aldfaer alleen gebruikt wordt om de kleuren te kiezen en vervolgens intern vast te leggen. Heeft derhalve niets met Aldfaer van doen. Het is afhankelijk van ingebouwde functies binnen de diverse programma's of en waar dit vastgehouden wordt.knip...

Alle kleuren blijven bewaard in Aldfaer,

Zelfs de kleuren die via de aangepaste kleuren ingesteld worden, blijven bij die persoon bewaard.

Alleen het schermpje van de aangepaste kleuren moet bij elke opstart van Aldfaer opnieuw ingegeven worden. (ook uitgeprobeerd om niet mijn computer af te sluiten maar alleen Aldfaer even te sluiten en opnieuw te openen, waarna deze aangepaste kleuren weer opnieuw gekozen moeten worden.)

Er is dus een mogelijkheid om wel aangepaste kleuren te kiezen maar een tooltje om deze 16 gedefinieerde kleuren vast te houden ontbreekt dus in Aldfaer.
(bij sjabloon uitdraaien kunnen de kleuren wel ingesteld en bewaard worden voor de volgende uitdraai ?)

Verzoek dus om dit in een volgende versie mee op te nemen.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

08 jan 2017 20:13
Oneens met Frank
Dit is een windows tool en niet Aldfaer
Frank vraagt 16 kleuren vasthouden, zonder aan te geven wat die functie van die kleuren is en hoe en waar die binnen Aldfaer gebruikt kunnen worden, want er is geen instelling voor.
Wat als ik vraag 1024 kleuren vast te houden?. :-)

Zoals door Meije vast gesteld, ook in Word worden aangepaste kleuren niet opgeslagen.

Ter info, en dat is geen reden een interne Aldfaer tool te vragen, in Photoshop kan ik aangepaste invulkleuren in de interne Photoshop tool vastleggen en die blijven behouden. Dat is gezien de aard van een grafisch programma "normaal". Voor een database als Aldfaer is dat naar mijn mening , zachtjes uitgedrukt, volledig overbodig.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
Lees meer

08 jan 2017 23:47
Ruud de Ruiter schreef : Ter info, en dat is geen reden een interne Aldfaer tool te vragen, in Photoshop kan ik aangepaste invulkleuren in de interne Photoshop tool vastleggen en die blijven behouden. Dat is gezien de aard van een grafisch programma "normaal". Voor een database als Aldfaer is dat naar mijn mening , zachtjes uitgedrukt, volledig overbodig.
Als Photoshop, of welk ander tekenprogramma, kleuren kan bewaren, is dat een manier van programmeren, die dan ook bij Aldfaer kan worden toegepast, maw het is wel een Aldfaer issue.
De kleuren worden wel bewaard, maar niet toegankelijk gepresenteerd bij een herstart van Aldfaer en zijn daarom iets moeilijker te (her)bewerken en dat kan bij veelvuldig gebruik van kleuren als vervelend worden ervaren.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 jan 2017 07:34
PietP
Vertel mij even waar, buiten de ingestelde kleuren, je andere kleuren binnen Aldfaer kan toepassen ?
Onderwerp is gesloten.
  • NN
Lees meer

09 jan 2017 11:21
Deze vraag is niet relevant.

Je stelt elders dat het een Windows tool is, dat klopt maar de properties en events van deze tool worden beschikbaar gesteld aan de (Aldfaer) programmer. Hetzelfde geldt voor de Open bestand, Bewaar bestand en Lettertype kiezen tools(zoals je dat noemt), dat zijn ook Windows tools die een programmeur ter beschikking worden gesteld.
Het is dus aan de programmeur hoe spartaans of comfortabel hij deze 'tools' aan de gebruiker beschikbaar stelt en is helemaal niet afhankelijk van de hoeveelheid kleuren die ingesteld moeten worden.
Dit is nl het leuke aan programmeren, hoe gebruikersvriendelijk maak je eea en bijv. hoe foolproof maak je je programma.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 jan 2017 11:55
PietP
De kleuren worden wel bewaard, maar niet toegankelijk gepresenteerd

Nee dus, die worden bij een herstart Aldfaer (of een ander programma, niet bewaard, zoals door Frank vermeld.
Alleen het schermpje van de aangepaste kleuren moet bij elke opstart van Aldfaer opnieuw ingegeven worden

PietP
Deze vraag is niet relevant.

Wel degelijk,
Er wordt gevraagd meer kleuren te bewaren zonder dat er een gebruiksfunctie wordt aangegeven.
Weinig zinvol.

Gebruiksvriendelijk: "Eenvoud is kenmerk van het ware" en "overdaad schaadt".
Onderwerp is gesloten.
  • NN
Lees meer

09 jan 2017 13:01 - 09 jan 2017 13:02
Ik denk dat we op verschillende golflengten zitten en daarom verder geen reactie meer.
Laatst bewerkt 09 jan 2017 13:02 door NN.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 jan 2017 13:10
Ruud,

Schrijft:
Wel degelijk,
Er wordt gevraagd meer kleuren te bewaren zonder dat er een gebruiksfunctie wordt aangegeven.
Weinig zinvol.

De vragensteller Frank heeft in zijn eerste bericht wel degelijk aangegeven.
Kan je deze aangepaste kleuren ook bewaren zodat je deze de volgende keer niet meer opnieuw in hoeft te stellen ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 jan 2017 14:25
Me dunkt dat ik dat duidelijk heb gemaakt. NEEN.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
Lees meer

09 jan 2017 15:11
De 4 kleuren bijv in menu:
Extra - Instellingen - Vensters - Overig blijven bewaard, alleen niet in het Windows-kleuren-instel windoowtje.
Sluit Aldfaer en start A. weer op.
Klik een kleur aan in Overig bijv Kaders, klik dan Aangepaste kleuren definieren >> en je kunt de kleur aanpassen vanuit de bewaarde waarden.
Dus de kleuren blijven bewaard en kunnen worden aangepast.

Waarschijnlijk heb ik het over iets anders dan Ruud bedoelt.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 jan 2017 15:34 - 09 jan 2017 15:37
PietP
De vraag was volgens mij de aangepaste kleuren in de Windows Colorpicker te bewaren boven op die elf van Aldfaer. De Colorpicker doet dat niet, Word doet dat niet, Excel ook niet en Aldfaer bewaart wat het zelf nodig heeft.

Wat je aanhaalt is één van de elf Aldfaer instellingen zoals ik in bericht *15033 heb getoond.
En dat is wat anders als daarboven op nog eens 16 of meer kleuren bewaren waarvoor geen functies aanwezig zijn. Geen functies betekent toch dat je ze niet kan gebruiken dus waarom bewaren?
Laatst bewerkt 09 jan 2017 15:37 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena