Afgesloten discussies van de helpdesk

aangepaste kleuren definieren

• NN
Lees meer

Re: aangepaste kleuren definieren

09 jan 2017 15:48 - 09 jan 2017 15:52
Als dat de vraag was, is mi het antwoord duidelijk.
Je kunt niet meer kleuren instellen dan Aldfaer in zijn opties/instellingen aanbiedt om te wijzigen.
Voor meer/andere kleuren biedt Aldfaer geen faciliteiten.

En nu dacht ik dat de kwestie was dat de ingestelde kleuren niet werden bewaard, maar dat worden ze wel, alleen op een beetje gebrekkige manier. En dáár ging ik op in en niet op de vraag van vragensteller.
Laatst bewerkt 09 jan 2017 15:52 door NN.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 jan 2017 23:02 - 09 jan 2017 23:12
Hallo Ruud,

Begrijp in deze dat je de noodzaak wel / of niet bepaald voor Aldfaer.

Jammer, ben een fervente kleur gebruiker in Aldffaer.

Dit is mijn kleurpallet voor het programma Aldfaer

Daarnaast kleur ik alles wat ik gecontroleerd heb.

Middelste kleur blauw de voorouderlijnen, waarvan de 4 punten de kleuren van de takken van de opa's en oma's

Pijl naar boven 2 kleuren actes volledig of half in mijn bestand van onze voorouders van onze kinderen

Bruin (rechthoek) Karel de grote / Koningshuis oranje

roze voorouderlijn van een derde door mij uitgezocht
idem voor de grijze kleur

ruit : op zich staande trouwactes

groen : bevolkingsreconstructie

pijl naar rechts idem voor kleinkinderen

Waarna ik dus kleuren tekort kom als gebruiker om een andere plaatsreconstructie aan te geven wat ik gecontroleerd heb.

Bij alle kleuren de digitale gegevens in het notitieveld, en zo zie ik met de kleuren in een oogopslag wat ik wel en wat ik niet gecontroleerd heb.

Voor jouw misschien geen noodzaak, maar zoals al meerdere malen genoemd iedereen is vrij om dit toe te passen op zijn eigen manier.

Kortom de 16 in te stellen aangepaste kleuren vanuit het rechtse kleuren pallet maakt het nog veel uitgebreider mogelijk om meer kleuren te gebruiken.

Ze blijven gewoon bewaard op regelniveau in aldfaer.

Kleuren zijn in sjablonen aan te geven aan je eigen instellingen, maar helaas 16 kleuren onder het basiskleuren tablet vast zetten is niet mogelijk.

En je moet deze bij elke opstart van Aldfaer opnieuw zoeken en weer aangeven.

Voor mij als kleurder :woohoo: dus een bittere noodzaak waar je dankbaar van het hele kleur pallet gebruik van kan maken.

Snap onderstaande discussie van Ruud dus ook niet.

En doe het vriendelijke verzoek om er toch eens kritisch naar te kijken of dit niet snel en eenvoudig is op te lossen.

Indien duidelijk voor het aldfaer (kleurteam) mag deze post gesloten worden, en zie bij een volgende update wel of dit is hersteld.

Niets is onmogelijk tot het tegendeel is bewezen. ;)

Bijlagen:

Laatst bewerkt 09 jan 2017 23:12 door Frank . Reden: vet
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 jan 2017 23:29
Ter aanvulling getoond dat de 2 ingestelde kleuren wel degelijk in Aldfaer bewaard worden.

Met de lichte kleur kan je snel via de voorouders naar boven en beneden in een kwartierstaat.

Donkere kleur zijn broers en zussen

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 jan 2017 23:37
Waarna ik elke keer deze kleuren weer opnieuw moet ingeven

eerst de donkere kleur

en vervolgens de lichte kleur

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

10 jan 2017 07:44 - 10 jan 2017 07:52
Frank,

Met stijgende verbijstering heb ik herhaalde malen je bericht #15067 en volgende gelezen. In hemelsnaam, hoe heb je dit kunnen bedenken??

Het door jou bedachte systeem biedt alleen een visuele contrôle op wat gecontroleerd is. Op geen enkele manier kan je een overzicht genereren om vast te stellen wat wel of niet gecontroleerd is. Met, naar ik meen te weten, je zeer grote stamboombestand is deze visuele contrôle een niet werkbare werkwijze.
Een veel meer logische werkwijze is er van uit te gaan dat wat je invoert in principe juist is en als daar twijfels over zijn, dan vast te leggen dat dit nog gecontroleerd moet worden. Het volstaat een lijstje met je 16 "codes" vast te leggen in b.v. een Excel en dat als referentie te gebruiken.
Nu komt het.
Aldfaer heeft daar de juiste gebruiksfunctie al jaaaaarenlang aanwezig en wel het tabblad Diversen> Uitzoeken en je geeft daar aan met gebruik van die codes wat uitgezocht moet worden.
Met reeds ter beschikking staande sjablonen kan je op ieder gewenst moment dan een overzicht genereren wat nog gecontroleerd moet worden en bij wie. Iets wat met jou werkwijze onmogelijk is ! ! !.

Kortom, mijn mening dat de "kleurenwens" overbodig is, is hiermede bevestigd.

Verder, ik bepaal niets, geef alleen mijn persoonlijke mening.
Laatst bewerkt 10 jan 2017 07:52 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

10 jan 2017 19:46
Jawel hoor, ben alleen op zoek naar de voorouders van onze kinderen en werk generatie voor generatie.

Ervaring leert dat tijdens de start van mijn onderzoek in 2013 nog niet alles on line stond in Noord Brabant. Dit is heden nu wel het geval tot de DTB boeken.

Soms doe ik iets meer :whistle:

En door mijn werkwijze ben ik in 3 jaar tijd toch 10 generaties geheel compleet gekregen aan gegevens.
En ben heden op zoek naar de laatste in de 11de generatie wat heden niet meer mee valt doordat sommige DTB boeken nog niet digitaal staan (1600-1811)

En ja zelf als uitgevonden en mijn eigen zoektocht (weg) ingeslagen zoals ikzelf denk dat het goed gecontroleerd is.

Voor alle gegevens die ik tot begin vorig jaar gevonden heb zie mijn website IK EN MIJN FAMILIE uitdraai in het submenu OORSPRONG die tot 10 generaties voorouders uitdraai gaat.

klik op een persoon in de 5de generatie en bekijk vervolgens nog eens 5 generatie voorouders vanuit deze persoon, door KWARTIERSTAAT aan te klikken.

Vandaar soms andere vragen dan je zou verwachten van mij.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 jan 2017 09:14
Frank,
Ik begrijp dat jij gelukkig bent met je werkwijze. Prima zo.

Het blijft echter een methode die naar mijn mening niet voor algemeen gebruik geschikt is en derhalve geen aanpassingen binnen Aldfaer rechtvaardigt.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
Lees meer

11 jan 2017 10:54
Als Aldfaer twee aangepaste kleuren kan onthouden, is het mi programmatisch een peuleschil om ze allemaal te bewaren. Degene die ze nodig heeft kan er dan gebruik van maken.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena