- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
"oude" word bestanden
- Helder
- Auteur
Lees minder
Lees meer
"oude" word bestanden
18 dec 2017 14:38
Beste mensen,
Bij veel personen heb ik naast foto"s ook tekst (word) bestanden gekoppeld.
Sinds kort verschijnen wel de foto's, maar na aanklikken verschijnen niet de tekst bestanden. Zij hebben de extensie doc. uit microsoft word97 - 2003. De tekst bestanden die aangemaakt zijn in word 2016 (office365) verschijnen wel.
Hoe kan ik dit probleem met de "oude" word documenten oplossen?
Graag uw reactie,
Bij veel personen heb ik naast foto"s ook tekst (word) bestanden gekoppeld.
Sinds kort verschijnen wel de foto's, maar na aanklikken verschijnen niet de tekst bestanden. Zij hebben de extensie doc. uit microsoft word97 - 2003. De tekst bestanden die aangemaakt zijn in word 2016 (office365) verschijnen wel.
Hoe kan ik dit probleem met de "oude" word documenten oplossen?
Graag uw reactie,
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
Re: "oude" word bestanden
18 dec 2017 17:57
word bestanden en andere gelijksoortige worden na koppeling getoond met hun programma icoon. Om deze vanuit Aldfaer te openen doet u een Control+Klik en wordt het document in het daartoe geeigende programma geopend (als dat tenminste aanwezig is). Dat is, sinds dit mogelijk is geworden, want vroeger was alleen beeldmateriaal mogelijk, nooit anders geweest
Onderwerp is gesloten.
- Helder
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
18 dec 2017 18:28
Het zijn oude word bestanden. Het icoontje in Aldfaer is een bladzijde net zoals bij word, maar dan zonder de W.
Het bestandtype is Doc-bestand, terwijl de nieuwe word bestanden het type Microsoft Word - document hebben.
Ik heb geprobeerd op het icoontje met Control + Klik te drukken maar dit had geen enkel gevolg.
Wat nu?
Graag uw reactie
Het bestandtype is Doc-bestand, terwijl de nieuwe word bestanden het type Microsoft Word - document hebben.
Ik heb geprobeerd op het icoontje met Control + Klik te drukken maar dit had geen enkel gevolg.
Wat nu?
Graag uw reactie
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
18 dec 2017 18:33 - 18 dec 2017 18:36
Dat betekent dat het document formaat niet aan een programma is gekoppeld.
Zoek één van die bestanden op in de Windows verkenner
Doe een rechtsklik op het bestand en kies Openen met... en vervolgens kiest u een programma uit de lijst of na "browsen" op uw computer het te gebruiken programma.
Dat kan ook het huidige Word programma zijn dat formaat *.docx gebruikt
Doe een rechtsklik op het bestand en kies Openen met... en vervolgens kiest u een programma uit de lijst of na "browsen" op uw computer het te gebruiken programma.
Dat kan ook het huidige Word programma zijn dat formaat *.docx gebruikt
Laatst bewerkt 18 dec 2017 18:36 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- Helder
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
18 dec 2017 19:10
Als ik een dergelijk bestand met rechts klik en voor openen met.... kies dan verschijnt bovenaan het icoon van Word 2016.
Een ander punt is nog het volgende. Als ik Word open dan verschijnt er de volgende mededeling:
Microsoft Word is momenteel niet uw standaardprogramma voor het weergeven en bewerken van documenten.
Wilt u de bestanden selecteren die in Word moeten worden geopend?
Als ik voor Ja kies dan verschijnt de volgende mededeling:
Als u uw standaard apps wilt wijzigen, gaat u naar: Instellingen . Systeem . Standaard apps. Via deze route zie ik geen standaard apps.
Als via klikken met rechts op start doe dan staat bovenaan: Apps en onderdelen. Na aanklikken verschijnt links als 2e: Standaard apps.
Daar zie ik geen Word of iets dergelijks staan.
Wat kan ik nu nog doen?
Graag een reactie.
Een ander punt is nog het volgende. Als ik Word open dan verschijnt er de volgende mededeling:
Microsoft Word is momenteel niet uw standaardprogramma voor het weergeven en bewerken van documenten.
Wilt u de bestanden selecteren die in Word moeten worden geopend?
Als ik voor Ja kies dan verschijnt de volgende mededeling:
Als u uw standaard apps wilt wijzigen, gaat u naar: Instellingen . Systeem . Standaard apps. Via deze route zie ik geen standaard apps.
Als via klikken met rechts op start doe dan staat bovenaan: Apps en onderdelen. Na aanklikken verschijnt links als 2e: Standaard apps.
Daar zie ik geen Word of iets dergelijks staan.
Wat kan ik nu nog doen?
Graag een reactie.
Onderwerp is gesloten.
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
18 dec 2017 20:29 - 18 dec 2017 20:31
Open de bewuste bestanden (.doc) met 'word 2016 (office365)' op de gebruikelijke manier, bewaar ze dan zoals u uw bestanden altijd opslaat, waarschijnlijk met docx extensie. Of doe bewaar als met de nieuwe extensie en dezefde naam, ze moeten dan wel overschreven worden, maar dat wijst zich vanzelf.
Laatst bewerkt 18 dec 2017 20:31 door NN.
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
18 dec 2017 23:15
En vergeet niet dat de documenten, na behandeling in Word naar *.docx overnieuw gekoppeld moeten worden.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
19 dec 2017 07:25 - 19 dec 2017 07:28
Dus niet omzetten naar docx maar gewoon de aangegeven procedure volgen en Word 2016 als standaard programma toewijzen en de rest van de meldingen "vergeten"
Dan is opnieuw koppelen overbodig.
Alleen als u één van die oude bestanden later gaat bewerken volgt een omzetting naar docx en wordt opnieuw koppelen (mogelijk?) noodzakelijk.
Dan is opnieuw koppelen overbodig.
Alleen als u één van die oude bestanden later gaat bewerken volgt een omzetting naar docx en wordt opnieuw koppelen (mogelijk?) noodzakelijk.
Laatst bewerkt 19 dec 2017 07:28 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Onderwerp is gesloten.
- Helder
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 dec 2017 22:53
Wat bedoelt u met "de gewone procedure" en hoe en waar stel ik Word 2016 in als standaard?
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
20 dec 2017 08:45
Zoals op 18 december reeds aangegeven. de procedure is>:
Ik ben altijd bereid om mensen te helpen, maar misschien is het aan te bevelen om via de Help van Microsoft uw computer kennis een beetje op te schroeven. Aangezien ik met een franstalig systeem werk kan ik u die basis kennis niet verschaffen
Ik ben altijd bereid om mensen te helpen, maar misschien is het aan te bevelen om via de Help van Microsoft uw computer kennis een beetje op te schroeven. Aangezien ik met een franstalig systeem werk kan ik u die basis kennis niet verschaffen
Onderwerp is gesloten.
- Helder
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 dec 2017 10:12
Dat heb ik al geprobeerd zonder succes.
Het probleem dat ik op mijn computer de bestanden moeiteloos kan openen, maar koppeling met een persoon in Aldfaer lukt openen niet.
De "oude" bestanden staan gekoppeld aan het programma Word 2016. Eigenlijk staat alles goed maar openen in Aldfaer lukt niet.
Het probleem dat ik op mijn computer de bestanden moeiteloos kan openen, maar koppeling met een persoon in Aldfaer lukt openen niet.
De "oude" bestanden staan gekoppeld aan het programma Word 2016. Eigenlijk staat alles goed maar openen in Aldfaer lukt niet.
Onderwerp is gesloten.