Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu

Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu 12 dec 2018 21:36 #26214

• Frans de Wit
  • Frans de Wit's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 1
Heel de dag kreeg ik al meldingen van dat er een fout was bij het inlezen. Dat Aldfaer het probeerde te herstellen en starte dan gewoon op, ook na het zoeken naar bestanden zie ik hem staan, toch openen lukt niet en krijg ik de volgende melding die ik bijgevoegd heb. Help wat moet ik nu doen?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu 12 dec 2018 22:28 #26215

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 993
Doen wat de melding zegt; een recente veiligheidskopie openen en een andere naam geven zonder de datumindicatie. Kijk dan eens bij die veiligheidskopie in Stamboom -> Bestandscontrole - en reparatie.

Han

Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu 13 dec 2018 09:37 #26217

• Frans de Wit
  • Ontvangen bedankjes 1
Dat bestand staat er helemaal niet meer in, wat genoemd werd. Ik heb een veiligheid copy willen openen dat lukt ook niet op het moment dat ik een nieuwe naam aangegeven heb, zie ik hem ook in genemde map staan en als ik dan op ok in aldfaer klikt, dat ik de melding gelezen heb. verdwijnt die ook weer in die map. In het overzicht zie je van 12-12-2018 mijn originele stamboom staan en de anderen van later zijn mijn pogingen. Wat nu?
Bijlagen:

Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu 13 dec 2018 13:30 #26218

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 533
Probeer het volgende: menu betand > Zoek Aldfaer-bestanden en vink alleen de stambomen en veiligheidskopieën aan.
Selecteer de recenste stamboom of veiligheidskopie en klik op de knop 'Open Stamboom'

Note: in het knipsel is te zien dat bij somminge bestanden geen extensie is. Om dit in te stellen ga in verkenner en in het lint Beeld een vink plaatsen bij 'Bestandsextensies'.

Mvg,

Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu 13 dec 2018 21:45 #26234

• Frans de Wit
  • Ontvangen bedankjes 1
Hierbij het door u gevraagde, maar als ik wat van de bovenste 2 wil openen, krijg ik de zelfde foutmelding en bij een reserve copy de optie hem anders te noemen en als ik dat dan probeert. Krijf ik weer de melding dat ik de nieuwe opslag moet verwijderen uit de stambomen map.
Het vervelen begon telkens al weken geleden met het sorteren op: eerst 1) achternaam 2) voornaam en 3) geboorte datum. Dat ik telkens na een paar keer het overzicht venster, moest afsluiten omdat hij wat ik intypte niet mee nam en ging tonen. Dus bij de al bestaande namen zeg maar, dan liep die niet dat rijtje af om te tonen. Dus dan typte ik bv in bij achternaam de Wit, om vervolgens bij voornaam een link te vinden met de gene die ik zocht. Dan liep het rijdje niet af. Ik zit nu wel op ruim een kwart miljoen personen.
Bijlagen:

Last Edit: door Frans de Wit.

Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu 14 dec 2018 00:02 #26235

• Han Kortekaas
Frans,
kunt u mij dat bewuste stamboombestand opsturen dan zal ik zien wat ik kan doen. Klik op mijn naam aan de linkerzijde voor mijn emailadres.

Han

Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu 14 dec 2018 09:49 #26236

• Frans de Wit
  • Ontvangen bedankjes 1
Het is 142 mb en ik krijg de melding dat het bestand te groot is voor de server. Ik probeer het wel via zo'n programma, om grote bestanden te kunnen verzenden. dan stuur ik je de link wel,op je email adres. oke. Hoop wel dat je van wegen privacy er niets uit gebruikt, want er staan al mijn bevindingen in bij personen ook als een soort dagboek bij onze kleinzoon, als notities. Ik heb je een email gestuurd met de download link.

Last Edit: door Frans de Wit.

Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu 16 dec 2018 11:21 #26270

• Han Kortekaas
Na een aantal testen is gebleken dat het bestand onherstelbaar is. Een VK van oudere datum bleek nog in orde te zijn. Helaas.

Han

Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu 28 jan 2019 14:36 #27315

• Frans de Wit
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik heb er weer 1000 bij in kunnen voeren dus ik zit nu weer op 259001 personen. Maar ik dacht ik ga nu maar eens een keer een overzicht uit draaien van een bepaalde hoofdtak. Is die natuurlijk heel lang mee bezig maar als hij er dan bijna is dat reageert het programma niet meer en krijg ik de melding aldfaer af te sluiten en te letten op de mededeling. Nu denk ik dat het geheugen gewoon vol loopt. Ik heb 8 gb intern geheugen en zal het met alle liefde willen uitbreiden. Mijn moederbord laat dat toe en na de interne controle geeft hij netjes weer hoeveel geheugen er dan in staat. Maar dan start Windows niet meer verder op en krijg ik plots een blauw scherm.

Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu 28 jan 2019 15:56 #27325

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 659

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu 28 jan 2019 16:25 #27326

• Frans de Wit
  • Ontvangen bedankjes 1
Oja natuurlijk kan ik eens proberen, bedankt voor de tip en nee ik draait onder windows 7 - 64bits

Ik kreeg de hele dag al foutmeldingen bij het openen, lukte telkens wel. Niet nu 28 jan 2019 20:58 #27332

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 659
Frans
Nog wat
zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Tips.htm
punten 18 en 20
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frans de Wit

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.181 seconden
Gemaakt door Kunena