Fotomateriaal

Lees meer

Re: Fotomateriaal

10 aug 2016 18:52 - 10 aug 2016 18:53
Met een gratis hulpprogramma kan een meerbladige PDF in enkele bladen worden opgesplitst
zie www.pdfsam.org/

Het gratis programma Inkscape importeert enkelbladige PDF's en exporteert deze als een PNG
zie inkscape.org/nl/

PNG wordt door Aldfaer ondersteund.
Laatst bewerkt 10 aug 2016 18:53 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
  • Auteur
Lees meer

10 aug 2016 18:53
JayCee schreef : Een alternatief is de doc, pdf, e.d. met een scanner scannen en opslaan als jpg.
Dan ben je de eigenschappen van die bestanden kwijt en is geen optie.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

10 aug 2016 18:58
Eigenschappen kwijt?? Eventueel misschien een hyperlink in een word.doc. Hyperlinks in een pdf werken niet meer. Het is maar wat het belangrijkste is gezien de huidige middelen.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
  • Auteur
Lees meer

10 aug 2016 19:02
Ruud de Ruiter schreef : Met een gratis hulpprogramma kan een meerbladige PDF in enkele bladen worden opgesplitst zie www.pdfsam.org/
Stel dat je eea opsplitst in 10 of meer bladen, dan moet je 10 of meer keer een document koppelen, is geen pretje en geen optie.

Ruud de Ruiter schreef : Het gratis programma Inkscape importeert enkelbladige PDF's en exporteert deze als een PNG
zie inkscape.org/nl/PNG wordt door Aldfaer ondersteund.
Veel werk omdat Aldfaer een paar manco's heeft:
1) primitieve documentenbeheer;
2) een tekort in de scripttaal om die bewuste bestanden te vinden.
mi een paar verbeterpunten voor de volgende versie.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

10 aug 2016 19:09
Stel 10 bladen. Puf, hoe veel heb je er zo of is dit pure theorie.
Je zult moeten roeien met de riemen die er zijn.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

10 aug 2016 19:21
PietP,

Ik stel vast dat u zelf vergeten bent wat uw vraag was.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
  • Auteur
Lees meer

11 aug 2016 00:10 - 11 aug 2016 00:25
???
Laatst bewerkt 11 aug 2016 00:25 door NN.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 aug 2016 11:55
Dag PietP,

Jij hebt gekoppeld materiaal met de extensie pdf, waar gebruik je deze pdf bestanden om ze zichtbaar te maken in een rapport?
Alleen koppelen aan een persoon van dit soort bestanden geeft geen enkele output in een rapport.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
  • Auteur
Lees meer

11 aug 2016 14:31
Het zijn er maar enkele en die wil ik juist niet gepubliceerd hebben, ik gebruik ze voor mezelf als een soort achtegrond info. Of ik koppel ze helemaal niet, maar plaats ze wel in de materialenfolder bij de juiste persoon.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 aug 2016 14:40
Hetgeen bevestigt dat je opmerking over opsplitsen, geen optie dus pure theorie was en je hele verhaal .....
Onderwerp is gesloten.
  • NN
  • Auteur
Lees meer

11 aug 2016 14:43
Ik heb niet gezegd hoe groot de pdf's zijn! Bovendien blijft het feit dat Aldfaer een krakkemikkig documentenbeheer heeft.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 aug 2016 15:45
PietP schreef
Het zijn er maar enkele en die wil ik juist niet gepubliceerd hebben, ik gebruik ze voor mezelf als een soort achtegrond info. Of ik koppel ze helemaal niet, maar plaats ze wel in de materialenfolder bij de juiste persoon.

Indien je bestanden koppelt aan een persoon en er verschijnt geen afbeelding in het venster maar een symbool om aan te geven welk bestand het is, dan hoef je niet druk te maken dat dit bestand wordt gepubliceerd. Dit zal nooit gepubliceerd worden.

Hoe moet ik de materiaalfolder van de juiste persoon zien in samenhang met de Aldfaer materiaalmap?

Je schreef ook:
Bovendien blijft het feit dat Aldfaer een krakkemikkig documentenbeheer heeft

Dat wil ik wel beamen, maar we moeten het tot nu toe doen met wat we hebben en hopen dat daar nog verbeteringen in worden aangebracht.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena