Fotomateriaal

• NN
  • Auteur
Lees meer

Re: Fotomateriaal

11 aug 2016 17:53 - 11 aug 2016 18:01
Meije van Slageren schreef : Hoe moet ik de materiaalfolder van de juiste persoon zien in samenhang met de Aldfaer materiaalmap?

Ik geef een document een naam volgens deze opzet: <achternaam><geboortejaar><voornaam><code voor bijv overlijdensadvertentie><krant><datum> etc
jansen_1908_jan_OA_nrc_22-09-1980 en wordt dan in folder J gezet
Laatst bewerkt 11 aug 2016 18:01 door NN.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 aug 2016 19:26
Dag PietP,

Begrepen.

Nog een aanvulling op mijn eerdere mededeling dat als je een Pdf een dergelijke bestanden koppelt dat deze niet worden meegenomen in een rapport.

Wel wordt via een GEDCOM Export met materiaal deze bestanden wel vermeld als de vink publiceren is aangevinkt. Wil je in deze situatie voorkomen dat deze bestanden mee worden genomen in de GEDCOM dan dien je de vink publiceren uit te zetten bij deze bestanden op de tab persoon in het hoofdvenster.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
  • Auteur
Lees meer

11 aug 2016 20:23 - 11 aug 2016 20:24
Bedankt, tot slot nog een vraag/opmerking, in de help bij dit sjabloon staat:
'Om van iedere persoon het gekoppelde materiaal met of zonder afbeeldingen te tonen in uw stamboom, op alfabetische volgorde familienaam, voornaam'
De term: materiaal met of zonder afbeeldingen was me in het begin niet duidelijk, maar hiermee wordt bedoeld of het gekoppelde document al dan niet zichtbaar is in Aldfaer in het hoofdscherm. En er wordt niet mee bedoeld documenten die een afbeelding bevatten of geen afbeelding, wat ik in eerste instantie dacht.
Deze vraag staat nog open, of is hier geen zinnig antwoord op te geven?
Laatst bewerkt 11 aug 2016 20:24 door NN.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 aug 2016 22:51 - 11 aug 2016 22:53
PietP,

Het is inderdaad een beetje verwarrend maar m.i. moet men hier de term materiaal als algemene term voor gekoppelde bestanden beschouwen. Met de term afbeeldingen worden alle bestanden die getoond worden in de rapporten, alsook in het hoofdvenster, bedoeld. In de tab persoon plaats ik exclusief foto's van de persoon zelf, geen actes e.d. De reden, een rapport oogt (m.i.) mooier.
Voor akten (incl jpg bestanden) en andere documenten (doc, pdf, etc.)gebruik ik de volgende werkwijze.

In feiten heb ik een overig feit aangemaakt waarin de link van het betreffende document is weergegeven. Zie bijlage als vb.).
Beide links in dit voorbeeld verwijzen naar een geboorteakte dat in een appart venster, of in zijn respectieflijke app wordt getoond wanneer hierop geklikt wordt. De teksten binnen [**] worden, indien in de instellingen 'beveiligde teksten' is afgevinkt, niet weergegeven in de rapporten.

Hierna, om een overzicht te bekomen kan via het bonusrapport Overzichten > AlleFeiten, mits de gepaste instellingen in de dialoogvensters, een lijst gegenereerd worden van het gekozen type feit.
Misschien kan dit dienen als alternatief antwoord op uw vraag.

Natuurlijk bakt elke bakker zijn brood op zijn manier.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 11 aug 2016 22:53 door JayCee.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

12 aug 2016 09:18
PietP schreef : knip...........
Welke vraag bedoelt u eigenlijk? De link verwijst naar dit draadje en niet naar een specifieke bijdrage.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

12 aug 2016 09:46
PietP,

De term: materiaal met of zonder afbeeldingen

Hiermee wordt bedoeld dat er Twee methodes zijn om het rapport te presenteren

1. Waarbij de afbeeldingen worden getoond
2. Waarbij de afbeeldingen niet worden getoond.

Deze keuzes zijn gemaakt in verband met het presenteren van de rapportage
Bij veel afbeeldingen wordt de verwerkingstijd lang als alle foto's moeten worden gepresenteerd en als de foto's niet worden getoond is dat korter.

Bij 1 wordt indien foto's (afbeeldingen) ontbreken in de map waar ze horen te staan zal daar een melding van worden gemaakt dat deze foto ontbreekt.

Met foto is presentatie:

hier foto en daar naast de tekst
Bestandsnaam: logo_parenteel.png
Onderschrift: logo_parenteel
Hoogte: 99 Breedte: 121

Zonder afbeelding is de presentatie:
Bestandsnaam: logo_parenteel.png Onderschrift: logo_parenteel Hoogte: 99 Breedte: 121

Han ik denk dat PietP dit bedoelde met zijn vraag.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
  • Auteur
Lees meer

12 aug 2016 10:04 - 12 aug 2016 10:05
Han Kortekaas schreef :
PietP schreef : knip...........
Welke vraag bedoelt u eigenlijk? De link verwijst naar dit draadje en niet naar een specifieke bijdrage.
deze vraag er waren een paar cijfertjes niet meegekomen.
Laatst bewerkt 12 aug 2016 10:05 door NN.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

12 aug 2016 10:09
dat er een verkeerde link was heb ik wel gezien, maar nu specifiek; welke vraag staat nog open?
Onderwerp is gesloten.
  • NN
  • Auteur
Lees meer

12 aug 2016 10:09
Meije van Slageren schreef : PietP,
Hiermee wordt bedoeld dat er Twee methodes zijn om het rapport te presenteren

<grote knip>

parenteel.png Onderschrift: logo_parenteel Hoogte: 99 Breedte: 121

Mijn punt is eigenlijk, pas de handleiding aan zodat er geen misverstand bestaat wat er bedoeld wordt, nu is net nogal summier.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
  • Auteur
Lees meer

12 aug 2016 10:14
Han Kortekaas schreef : dat er een verkeerde link was heb ik wel gezien, maar nu specifiek; welke vraag staat nog open?
wat er in bericht #13154 gevraagd wordt uiteraard.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

12 aug 2016 10:26
PietP schreef : De gekoppelde bestanden staan in de database en zijn dan mi zichtbaar, maar onbereikbaar voor de scripttaal, hoe worden dan die zgn afbeeldings-bestanden gevonden, kunt u in het kort uiteen zetten hoe dat in zijn werk gaat?
(1)gekoppelde bestanden staan niet in de database; er is uitsluitend een link naar het materiaal-bestand opgenomen.
(2) aan een gekoppeld bestand hangt ook een bitje of de koppeling vrijgegeven moet worden voor publicatie (het publiceervinkje)
(3) de sjabloontaal kan het materiaal van (2) mèt publiceervinkje vinden/reproduceren mits het format voldoet aan images zoals *.jpg *.jpeg *.png
Onderwerp is gesloten.
  • NN
  • Auteur
Lees meer

12 aug 2016 11:45
Han Kortekaas schreef : (3) de sjabloontaal kan het materiaal van (2) mèt publiceervinkje vinden/reproduceren mits het format voldoet aan images zoals *.jpg *.jpeg *.png
en waarom kan dan niet een pdf, html, doc, odt etc gevonden worden? Wat is dan de voorwaarde, alleen het feit dat ze in lijst lijst staan met extensies (zichtbaar bij het koppelen van een bestand in Aldfaer)?
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena