- Bedankjes 0
Wizard
- Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Ruud de Ruiter
-
Re: Wizard
27 nov 2024 09:50 - 27 nov 2024 09:53
Heb ook een test gemaakt met gebruik van de wizard.
Hieruit blijkt dat het notitieveld onder Diversen, ongeacht of dit onder het privacy filter valt, NOOIT in een rapport getoond wordt. Blijkbaar is het niet de bedoeling dit notitieveld te gebruiken voor betekenisvolle informatie voor een stamboom rapportage maar dit te gebruiken als een "kladblok"
De toegang tot inhoud van deze Notities is, net als alle andere notities, mogelijk via de functie Stamboom > Onderhoud > Notities
Hieruit blijkt dat het notitieveld onder Diversen, ongeacht of dit onder het privacy filter valt, NOOIT in een rapport getoond wordt. Blijkbaar is het niet de bedoeling dit notitieveld te gebruiken voor betekenisvolle informatie voor een stamboom rapportage maar dit te gebruiken als een "kladblok"
De toegang tot inhoud van deze Notities is, net als alle andere notities, mogelijk via de functie Stamboom > Onderhoud > Notities
Laatst bewerkt 27 nov 2024 09:53 door Ruud de Ruiter. Reden: kladblok
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
27 nov 2024 11:00
Ruud,
Er kan wel gebruik worden gemaakt van notitie Diversen
in de rapporten. Zie b.v het rapport maakaldfaercd.
Er kan wel gebruik worden gemaakt van notitie Diversen
in de rapporten. Zie b.v het rapport maakaldfaercd.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
27 nov 2024 11:26
@schrauwen,
naast het door Meije vorgesteld rapport MaakAldfaerCD, te vinden onder Bonus > Exporteren, heb je ook het rapport Persoonskaart_Aldfaer, te vinden onder Bonus>Overzichten. Beide rapporten hebben een uitgebreide keuzemogelijkheid voor zowel de gegevens als voor de vormgeving, inclusief notities, feiten en tab diversen.
naast het door Meije vorgesteld rapport MaakAldfaerCD, te vinden onder Bonus > Exporteren, heb je ook het rapport Persoonskaart_Aldfaer, te vinden onder Bonus>Overzichten. Beide rapporten hebben een uitgebreide keuzemogelijkheid voor zowel de gegevens als voor de vormgeving, inclusief notities, feiten en tab diversen.
- Ruud de Ruiter
-
27 nov 2024 12:09
Meije, JayCee.
Dat zijn andere rapporten en niet de Wizard. In de Wizard is Notitie Diversen niet getoond en naar mijn idée is dat bewust gedaan.
Dat zijn andere rapporten en niet de Wizard. In de Wizard is Notitie Diversen niet getoond en naar mijn idée is dat bewust gedaan.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
27 nov 2024 13:22 - 27 nov 2024 13:22
Ruud,
Zowel Meije, de auteur van het rapport MaakAldfaerCD, als ikzelf kennen het rapport Wizard goed.
In quote, de initiële vraag van de gebruiker:
Zowel Meije, de auteur van het rapport MaakAldfaerCD, als ikzelf kennen het rapport Wizard goed.
In quote, de initiële vraag van de gebruiker:
Gezien het rapport Wizard niet aan zijn wensen kan voldoen zijn de andere twee rapporten voorgesteld als een mogelijk alternatief........ is het mogelijk om de gegevens die ik bij diversen (of in feiten)ingeef om die gegevens ook in het Wizard rapport in te brengen...
Laatst bewerkt 27 nov 2024 13:22 door JayCee.
- Jan
- Auteur
28 nov 2024 06:40
Ik wil iedereen bedanken die mij een antwoord heeft gestuurd,
ik stuur nu een bijlage (ik hoop dat het gelukt is) een persoonskaart en daarin staan twee linke maar als ik die aan kllik geeft dat een fout melding, deze link staat ook in feiten en daar lukt het wel. Ik ben niet heel goed met computers, probeer het stap voor stap te melden hoe t kan oplossen
ik stuur nu een bijlage (ik hoop dat het gelukt is) een persoonskaart en daarin staan twee linke maar als ik die aan kllik geeft dat een fout melding, deze link staat ook in feiten en daar lukt het wel. Ik ben niet heel goed met computers, probeer het stap voor stap te melden hoe t kan oplossen
- De Coster René
-
28 nov 2024 06:41
Gutte,
Je zou kunnen proberen eens de .asj is aangemaakt om volgende wijziging aan te brengen:
Met een editor (Notepad++) zoek je in de asj naar NOTITIES2
op de regel daarboven staat normaal
[:[:_NOTE("1;"):][:_BIRTNOTE:][:_DEATNOTE:] :]?_BEGI
wijzig die als volgt
[:[:_NOTE("1;"):][:_BIRTNOTE:][:_DEATNOTE:] [:_PERMNOTE:] :]?_BEGI
een paar regel verder staat
[&_PREFNOTEPERS("1;")&]?_BEGI[::]_ELSE[::]_NOTE?_BEGI ............
[&_PREFNOTEBIRT("1;")&]?_BEGI[::]_ELSE[::]_BIRTNOTE?_BEGI ...........
[&_PREFNOTEDEAT("1;")&]?_BEGI[::]_ELSE[::]_DEATNOTE?_BEGI ............
voeg daar volgende regel aan toe
[&_PREFNOTEPERM("1;")&]?_BEGI[::]_ELSE[::]_PERMNOTE?_BEGI<tr><td width="160" valign="top"><br/><u>Meer info</u></td><td colspan="3"><span class="data"><br/>_PERMNOTE</span></td></tr>_END[::]_END
Sla de asj op en start het rapport in 'Overige rapporten'
PS:
1- ik noemde de notitie van de diversen-tab "Meer info"
2- ik probeerde deze wijziging in de "KaartenbakHook' te steken, maar dit lukt niet
Succes,
René
Je zou kunnen proberen eens de .asj is aangemaakt om volgende wijziging aan te brengen:
Met een editor (Notepad++) zoek je in de asj naar NOTITIES2
op de regel daarboven staat normaal
[:[:_NOTE("1;"):][:_BIRTNOTE:][:_DEATNOTE:] :]?_BEGI
wijzig die als volgt
[:[:_NOTE("1;"):][:_BIRTNOTE:][:_DEATNOTE:] [:_PERMNOTE:] :]?_BEGI
een paar regel verder staat
[&_PREFNOTEPERS("1;")&]?_BEGI[::]_ELSE[::]_NOTE?_BEGI ............
[&_PREFNOTEBIRT("1;")&]?_BEGI[::]_ELSE[::]_BIRTNOTE?_BEGI ...........
[&_PREFNOTEDEAT("1;")&]?_BEGI[::]_ELSE[::]_DEATNOTE?_BEGI ............
voeg daar volgende regel aan toe
[&_PREFNOTEPERM("1;")&]?_BEGI[::]_ELSE[::]_PERMNOTE?_BEGI<tr><td width="160" valign="top"><br/><u>Meer info</u></td><td colspan="3"><span class="data"><br/>_PERMNOTE</span></td></tr>_END[::]_END
Sla de asj op en start het rapport in 'Overige rapporten'
PS:
1- ik noemde de notitie van de diversen-tab "Meer info"
2- ik probeerde deze wijziging in de "KaartenbakHook' te steken, maar dit lukt niet
Succes,
René
- Jan
- Auteur
28 nov 2024 09:38
Beste René
Wil U dit voor mij via teamviewer doen, ik kan en durf dit niet zelf te doen, ik weet niet eens hoe ik dat kan doen.
Wil U dit voor mij via teamviewer doen, ik kan en durf dit niet zelf te doen, ik weet niet eens hoe ik dat kan doen.
- Han Kortekaas
-
Re: Persoonskaart
28 nov 2024 09:59
naar mijn smaak kom je niet veel verder; u zou ten minste moeten vertellen wat de foutmelding is die u krijgt. En als dan de link in feiten wél lukt dan zou u die link moeten vergelijken met de link in notities.
Ik weet dat u de stamboom opslaat in OneDrive en dat u ook gebruik maakt van de $ALDFAER verwijzingen.
Dus u zou eerder een schermafdruk van de twee links moeten geven en ook controleren of het bestandje inderdaad op de plek staat waar de link naar verwijst.
Ik weet dat u de stamboom opslaat in OneDrive en dat u ook gebruik maakt van de $ALDFAER verwijzingen.
Dus u zou eerder een schermafdruk van de twee links moeten geven en ook controleren of het bestandje inderdaad op de plek staat waar de link naar verwijst.
- Jan
- Auteur
28 nov 2024 13:33
Wanneer ik de link aanklik krijg onderstaande test
Deze pagina is niet bereikbaar
•Controleer of het webadres juist is
•Met Bing zoeken naar deze site
•Vernieuw de pagina.
U bent hier waarschijnlijk niets mee
Deze pagina is niet bereikbaar
•Controleer of het webadres juist is
•Met Bing zoeken naar deze site
•Vernieuw de pagina.
U bent hier waarschijnlijk niets mee
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
28 nov 2024 13:52 - 28 nov 2024 13:53
gutte,
dit betekent dat het betreffende bestand niet op de juiste locatie staat..
Kopieer de links die u bij de feiten en in de bron heeft ingevuld en plak ze in uw bericht.
dit betekent dat het betreffende bestand niet op de juiste locatie staat..
Kopieer de links die u bij de feiten en in de bron heeft ingevuld en plak ze in uw bericht.
Laatst bewerkt 28 nov 2024 13:53 door JayCee.