GEDCOM bestand vol fouten?

• Boon
  • Auteur
Lees meer

Re: GEDCOM bestand vol fouten?

06 jan 2019 12:40
Beste Han,
ik denk dat je gelijk hebt.
Ik heb hetzelfde bestand 2 keer geupload, 2 keer dezelfde foute, dus zou je zeggen het ligt aan het bestand.
Is niet zo, Aldfaer begrijpt het bestand wel, trouwens, ik heb de FAM codes van de familie vergeleken, in het gedcom bestand staat het zoals Aldfaer het ook begrijpt.
Het is dus een probleem bij GENEANET, en wel structureel, want argumenten als, ja, er kan wel eens wat fout gaan, gaan hier niet op, bij de 2 keren upload ontstaan (zo te zien) exact dezelfde fouten.
Dit is dus goed mis en er is nog veel meer aan de hand, als je bv met de hand die kinderen wilt toevoegen, kan dat. 1 keer gaat goed, bij het 2e kind ben je de eerste weer kwijt. Dit kan dus nooit met het gedcom file te maken hebben.
Bedankt voor het meedenken

• Boon
  • Auteur
Lees meer

06 jan 2019 12:42 - 06 jan 2019 12:44
sorry, dubbele post
Laatst bewerkt 06 jan 2019 12:44 door Boon.

• Boon
  • Auteur
Lees meer

07 jan 2019 15:48
Beste Han,
ik ben eruit.
Een kennis van me heeft het gedcom ingelezen in Aldfaer versie 4.2, een nieuwe gedcom hiervan gemaakt en die heb ik weer geupload naar Geneanet.
Probleem opgelost, bestand was dus niet corrupt maar corrupt gemaakt door Aldfaer versie 7.
Op mijn vraag hoe het kon dat hij nog steeds werkte met versie 4.2, dat wordt toch telkens bijgewerkt, vertelde hij dat hij daarmee is gestopt omdat met name de gedcom die met latere versies gemaakt worden voor problemen zorgen.
Je zou zeggen gedcom 5.5 is gedcom 5.5, nou niet dus.
Mijn kennis beweert dat Aldfaer express gegevens toevoegd aan het gedcom bestand om het moeilijk te maken voor andere programma's om gebruik te maken van informatie, verkregen met behulp van Alsfaer.
Overdreven en niet waar? Weer een ander de schuld geven?
Dit is wel het bewijs dat gedcom 5.5 gemaakt met Aldfaer 4.2 heel wat anders is dan gedcom 5.5 met Aldfaer 7!!!!!!!!!!

Ik weet niet waar jullie mee bezig zijn ,maar voor mij, en velen met mij, is het een hobby.
Ik vindt het dan ook schandalig zo behandeld te worden door Aldfaer.
Ik raadt jullie aan deze politiek zo snel mogelijk te veranderen.
Ik ben benieuwd hoe lang dit verhaal op jullie site blijft staan.

Lees meer

07 jan 2019 16:28
Grote woorden

Gedcom procedure versies 4.2, 6.2, en 7.0 zijn voor wat betreft tags e.d. identiek.

Het enige verschil is dat versie 7.0 de UTF-8 letterset gebruikt. Misschien heeft Geneanet daar moeite mee ??
Waarom UTF-8? UTF-8 is nu de algemeen gebruikte standaard letterset in de computer industrie. Dit vanwege de vele speciale lettertekens in diverse talen en dus schrijfwijzes van b.v. namen en plaatsen die voorheen niet verwerkt konden worden.

Hetgeen dus ook kan betekenen dat diverse schrijfwijzes van versie 7.0 nu met uw versie 4.2 upload mogelijk verloren zijn gegaan

Dit houdt ook in dat de bewering van uw kennis naar het rijk der fabelen wordt verwezen

Lees meer

07 jan 2019 16:39
Ik meen dat het Peter is?
Welnu, als goed genealoog, al is het uw hobby, heeft u natuurlijk aan uw kennis gevraagd naar zijn argumenten om e.a.a. aan u te beweren. Kennelijk waren die voldoende, waarop u de slotregels meent te moeten gebruiken om kracht bij te zetten.
Graag verneem ik die argumenten, anders deel ik zowel de bijdrage als de conclusie van Ruud.

• Boon
  • Auteur
Lees meer

07 jan 2019 17:52
Argumenten heb ik al gegeven, beter lezen.
Doe je collega de groeten, die moet zich er nu mee bemoeien? Eerder niks van gehoord. Zeker VEEL moeite met lezen. Hij weet vast wel dat txt txt is en niet afhankelijk van lettertype voor een gedcom bestand.
Vertel hem dat maar, gaat misschien beter.
Ophouden met een ander de schuld geven.

Lees meer

07 jan 2019 18:11
Indien deze discussie voortgezet moet worden dan graag op basis van aantoonbare feiten en niet op basis van niet weerlegbare meningen van derden.

• Jeanet
Lees meer

07 jan 2019 18:15 - 07 jan 2019 18:16
Ik heb het zelfde probleem ondervonden met gedcoms uit versie 7.0, en ben toen terug gegaan naar versie 6.1. Daarmee geen problemen.

Overigens zal Geneanet de UTF-8 ook wel ondersteunen, want ze lijken mij daar niet achterlijk.
Laatst bewerkt 07 jan 2019 18:16 door Jeanet.

Lees meer

07 jan 2019 18:23
Jeanet,
kunt u zich herinneren of u die gedcoms mèt of zonder de Aldfaer uitbreidingen, die buiten de gedcom-standaard vallen, heeft gemaakt?

• Jeanet
Lees meer

07 jan 2019 18:28 - 07 jan 2019 18:29
Zonder, want ik weet van geen uitbreidingen.
Ik exporteer gewoon een gedcom, en probeer die elders in te lezen.
Laatst bewerkt 07 jan 2019 18:29 door Jeanet.

• Jeanet
Lees meer

07 jan 2019 18:33 - 07 jan 2019 18:34
Ik heb het hierboven nog eens doorgelezen. Dat over die fouten in de structuur van regels klopt. Ik had destijds mijn gedcom uit 7.0 bij mijn neef laten inlezen in Aldfaer 4.2. En die zei dat ook. Hij zweert trouwens bij die versie. Maar die versie ondersteunt ook al ATF-8. Dan kan alleen dat toch niet voor zulke meldingen zorgen of zie ik dat verkeerd ?
Laatst bewerkt 07 jan 2019 18:34 door Jeanet.

Lees meer

07 jan 2019 18:34
Staat de eerste vink aan?

Bijlagen:

Gemaakt door Kunena