- Bedankjes 0
GEDCOM bestand vol fouten?
- Jeanet
Lees minder
Lees meer
Re: GEDCOM bestand vol fouten?
09 jan 2019 15:41
Ik vraag me ondertussen ook wel af of jullie alles wel goed lezen (?). Wie heeft het over 6.2 en W10 gehad ? Ik niet in ieder geval. Als er iets is wat men niet moet dan dan is er overstappen op W10. Dat geeft alleen maar meer problemen en vertragingen en wordt er niet beter op.
- Francke
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 jan 2019 19:54 - 09 jan 2019 19:55Een paar berichten eerder heb ik gemeld dat het inlezen van Aldfaer7 GEDCOM in Aldfaer4.2 GEEN problemen oplevert. Dat meldde ook de heer Kortekaas.Jeanet schreef : Het is toch van de zotte dat het gewoon niet gelooft wordt dat er fouten kunnen optreden in een gedcom 7.0 bij invoer in 4.2 terwijl 4.2 dat gewoon duidelijk zelf weergeeft ?
Laatst bewerkt 09 jan 2019 19:55 door Francke.
- Jeanet
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 jan 2019 20:44
Ik begrijp hieruit dat U mij voor leugenaar uitmaakt ? Weleens van laster gehoord ?
Wellicht gaat het niet altijd fout. Maar hier dus wel !
Bovendien schreef U dat U de gedcom uit 7RC exporteerde en dat lijkt mij toch iets anders dan 7.0. Want wat is anders het nut van een nieuwe versie ?
Wellicht gaat het niet altijd fout. Maar hier dus wel !
Bovendien schreef U dat U de gedcom uit 7RC exporteerde en dat lijkt mij toch iets anders dan 7.0. Want wat is anders het nut van een nieuwe versie ?
- Jeanet
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 jan 2019 20:46
Na de pauze hier straks de stemming over waarmee onze heemkundige kring verder gaat. Dat ziet er niet positief uit voor Aldfaer. Mede gezien de reacties op dit onderwerp. Want men wordt hier niet serieus genomen blijkbaar.
- Ruud de Ruiter
-
09 jan 2019 21:09 - 09 jan 2019 21:10
Jeannet,
Herlees a.u.b mijn bericht aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/4340-gedc...ol-fouten.html#26775 . Dat betreft een gedcom export via Versie 7.0
Ik heb aangeboden om via een Teamviewer interventie na te gaan wat er werkelijk aan de hand is. Blijkbaar heeft u daar geen behoefte aan. Jammer.
Uw "honderden rode foutmeldingen zijn gewoon het gevolg van het inlezen van een gedcom zonder het bijbehorende materiaal (foto's). Maar helaas, dat past niet in uw relaas en wordt door u genegeerd.
Over leugenaar en laster: U zegt dat een export versie 7RC was uitgevoerd. Lees nogmaals de berichten want ook Han deed, net als ik, een export met versie 7.0.
Uw verklaring "Leugenaar en Laster" laat ik dan maar voor wat het is.
A propos, welke klager wordt van het forum geweerd?
re uw verklaring: Het bestand in Aldfaer bevat dus alleen kale data van personen.
Dat is onjuist. De koppelingen van het materiaal blijven aanwezig, ook als u het materiaal niet meestuurd. Het is juist dat wat die honderden rode meldingen genereert.
Herlees a.u.b mijn bericht aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/4340-gedc...ol-fouten.html#26775 . Dat betreft een gedcom export via Versie 7.0
Ik heb aangeboden om via een Teamviewer interventie na te gaan wat er werkelijk aan de hand is. Blijkbaar heeft u daar geen behoefte aan. Jammer.
Uw "honderden rode foutmeldingen zijn gewoon het gevolg van het inlezen van een gedcom zonder het bijbehorende materiaal (foto's). Maar helaas, dat past niet in uw relaas en wordt door u genegeerd.
Over leugenaar en laster: U zegt dat een export versie 7RC was uitgevoerd. Lees nogmaals de berichten want ook Han deed, net als ik, een export met versie 7.0.
Uw verklaring "Leugenaar en Laster" laat ik dan maar voor wat het is.
A propos, welke klager wordt van het forum geweerd?
re uw verklaring: Het bestand in Aldfaer bevat dus alleen kale data van personen.
Dat is onjuist. De koppelingen van het materiaal blijven aanwezig, ook als u het materiaal niet meestuurd. Het is juist dat wat die honderden rode meldingen genereert.
Laatst bewerkt 09 jan 2019 21:10 door Ruud de Ruiter.
- Jeanet
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 jan 2019 21:37
Ook U leest niet !
Francke deed zijn export vanuit 7RC en daar reageerde ik zojuist op.
Er zit geen materiaal in onze Aldfaerbestanden. Die bestaan dus slechts uit kale data. Maakt Aldfaer dan zelf materiaal aan ? Ofwel bedenkt Aldfaer dat dan zelf ?
De starter van dit onderwerp werd door Uw 'medemensen' geblokkeerd van het forum. Dat kunt U toch zelf zien en lezen. Want dat werd verzocht door een van Uw companen en vervolgens werd de blokkade ook uitgevoerd. Kennelijk zit men hier niet op kritiek te wachten (?).
Ik stel voor dat U volgende keer het onderwerp gewoon eens geheel vanaf het begin leest. Dan komt U ook niet met zulke absurde conclusies en opmerkingen.
Francke deed zijn export vanuit 7RC en daar reageerde ik zojuist op.
Er zit geen materiaal in onze Aldfaerbestanden. Die bestaan dus slechts uit kale data. Maakt Aldfaer dan zelf materiaal aan ? Ofwel bedenkt Aldfaer dat dan zelf ?
De starter van dit onderwerp werd door Uw 'medemensen' geblokkeerd van het forum. Dat kunt U toch zelf zien en lezen. Want dat werd verzocht door een van Uw companen en vervolgens werd de blokkade ook uitgevoerd. Kennelijk zit men hier niet op kritiek te wachten (?).
Ik stel voor dat U volgende keer het onderwerp gewoon eens geheel vanaf het begin leest. Dan komt U ook niet met zulke absurde conclusies en opmerkingen.
- Jeanet
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 jan 2019 21:42 - 09 jan 2019 21:42
Overigens heeft onze heemkundige kring inmiddels besloten om geen verder gebruik te maken van Aldfaer.
Een paar van onze leden hebben de moeite genomen om een aantal online sites uit te proberen om zo een goede kandidaat voor ons teamwerk te vinden. De keuze is gevallen op een site waar meerdere leden op één account tegelijk kunnen werken. En eventueel eenvoudig data kunnen uitwisselen of aanvullen. Tevens is de grootte van het bestand in aantallen personen onbegrensd. En ook is alles nog een keer gratis ook.
Het heeft dus geen verder nut om voor ons nog verder het probleem met de gedcom uit Aldfaer 7.0 op te lossen.
Een paar van onze leden hebben de moeite genomen om een aantal online sites uit te proberen om zo een goede kandidaat voor ons teamwerk te vinden. De keuze is gevallen op een site waar meerdere leden op één account tegelijk kunnen werken. En eventueel eenvoudig data kunnen uitwisselen of aanvullen. Tevens is de grootte van het bestand in aantallen personen onbegrensd. En ook is alles nog een keer gratis ook.
Het heeft dus geen verder nut om voor ons nog verder het probleem met de gedcom uit Aldfaer 7.0 op te lossen.
Laatst bewerkt 09 jan 2019 21:42 door Jeanet.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
09 jan 2019 23:33
Het is niet fair een keuze te beslissen gebaseerd op de door u aangehaalde argumenten, de uitgestoken helpende handen gewoonweg te negeren en het bericht van de webmaster #26739 niet gelezen te hebben.
Ik wens u en uw heemkundige kring veel succes maar vooral veel sterkte met hun keuze.
Graag kom ik eens op bezoek. (als het mag althans)
Overigens, ik ben geen lid van het Aldfaer-team. Wel een jarenlange tevreden gebruiker van Aldfaer die alle beschikbare online sites waar meerdere leden op één account kunnen werken (??), waar eventueel eenvoudig data kon uitgewisseld of aanvuld worden, waar het aantal in te vullen personen onbegrensd was en bovendien nog gratis ook heeft gebruikt om uiteindelijk bij Aldfaer terecht te komen, waar het eveneens mogelijk is, en nog veel meer, maar waarvoor geen account vereist en gelukkig niet online is.
Ik wens u en uw heemkundige kring veel succes maar vooral veel sterkte met hun keuze.
Graag kom ik eens op bezoek. (als het mag althans)
Overigens, ik ben geen lid van het Aldfaer-team. Wel een jarenlange tevreden gebruiker van Aldfaer die alle beschikbare online sites waar meerdere leden op één account kunnen werken (??), waar eventueel eenvoudig data kon uitgewisseld of aanvuld worden, waar het aantal in te vullen personen onbegrensd was en bovendien nog gratis ook heeft gebruikt om uiteindelijk bij Aldfaer terecht te komen, waar het eveneens mogelijk is, en nog veel meer, maar waarvoor geen account vereist en gelukkig niet online is.
- Jeanet
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 jan 2019 00:25 - 10 jan 2019 00:26
Wij hebben nu bewust gekozen om het online te doen. Juist omdat we nu tussendoor minder hoeven te reizen om data uit te wisselen. Dat is voor ons oudjes niet alleen handig maar ook goedkoper en ook nog eens beter voor het milieu.
Overigens is de keuze niet gemaakt op basis van de door mij aangehaalde argumenten. Geen idee waarom U dat nu weer bedacht heeft. En als we het over negeren gaan hebben dan moeten jullie hier misschien eens beter alles doorlezen voor een antwoord ergens op te geven. Want uit de antwoorden bleek duidelijk dat er al geschreven werd voor er goed gelezen werd. Dus nu niet even de zwarte piet naar mij toe schuiven.
Sterkte hoeft U ons niet te wensen. mijn medeleden zijn echt niet over één dag ijs gegaan. Zij hebben alles tot op het bot uitgezocht en ruim de tijd genomen om tot een voorstel te komen.
Ik denk dat wij eerder Aldfaer en haar forum sterkte moeten wensen. Zeker gezien de wijze waarop hier met vragenstellers wordt omgegaan. Gewoon monddood maken zodra het een mod niet aanstaat. En dan leest een andere mod daar vervolgens compleet overheen ? Dat gelooft toch geen mens !?
Ik zeg U vaarwel want verdere eenzijdige discussie heeft totaal geen zin en ik kan mijn tijd wel beter besteden !!
Overigens is de keuze niet gemaakt op basis van de door mij aangehaalde argumenten. Geen idee waarom U dat nu weer bedacht heeft. En als we het over negeren gaan hebben dan moeten jullie hier misschien eens beter alles doorlezen voor een antwoord ergens op te geven. Want uit de antwoorden bleek duidelijk dat er al geschreven werd voor er goed gelezen werd. Dus nu niet even de zwarte piet naar mij toe schuiven.
Sterkte hoeft U ons niet te wensen. mijn medeleden zijn echt niet over één dag ijs gegaan. Zij hebben alles tot op het bot uitgezocht en ruim de tijd genomen om tot een voorstel te komen.
Ik denk dat wij eerder Aldfaer en haar forum sterkte moeten wensen. Zeker gezien de wijze waarop hier met vragenstellers wordt omgegaan. Gewoon monddood maken zodra het een mod niet aanstaat. En dan leest een andere mod daar vervolgens compleet overheen ? Dat gelooft toch geen mens !?
Ik zeg U vaarwel want verdere eenzijdige discussie heeft totaal geen zin en ik kan mijn tijd wel beter besteden !!
Laatst bewerkt 10 jan 2019 00:26 door Jeanet.
- Douwe Visser
-
10 jan 2019 17:58
Jeanet,
Ik heb deze discussie gevolgd en het niet nodig gevonden er eerder op te reageren.
Ik doe dit nu wel.
Ik heb mij gestoord aan uw grote woorden. U trekt wel een heel grote broek aan en doet geen enkele poging om uitgestoken handen beet te pakken. Zelf gebruik ik het programma al jaren tot volle tevredenheid. Het forum is bedoeld om elkaar te helpen en dat werkt heel goed.
Maar ja als je niet geholpen wilt worden,dan houd alles op.
Ik heb deze discussie gevolgd en het niet nodig gevonden er eerder op te reageren.
Ik doe dit nu wel.
Ik heb mij gestoord aan uw grote woorden. U trekt wel een heel grote broek aan en doet geen enkele poging om uitgestoken handen beet te pakken. Zelf gebruik ik het programma al jaren tot volle tevredenheid. Het forum is bedoeld om elkaar te helpen en dat werkt heel goed.
- Jeanet
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 jan 2019 21:14 - 11 jan 2019 21:16Douwe Visser schreef : Jeanet,
Ik doe dit nu wel.
Om geholpen te kunnen worden, zal men hier toch eerst moeten inzien dat er wel degelijk een probleem kan zijn met een uit versie 7.0 geëxporteerde gedcom. De mogelijkheid dat dit probleem eventueel eens voorkomt werd gelijk door een ieder afgewezen. Vervolgens werd er gewoon slecht gelezen en dus verkeerd gereageerd. Verkeerde aannames en eigen tests zorgden er in ieder geval niet voor dat het probleem werd erkend.
Hoe wil men dan een probleem oplossen als men niet wil erkennen dat het kan bestaan ? Sterker nog : dat het bestaat !!
Helaas heb ik de bewuste gedcom niet meer. Want wellicht had men daar iets in kunnen ontdekken. Maar aam de andere kant had men die ook aan de plaatser van dit onderwerp kunnen vragen. Maar die werd monddood gemaakt. Dus die zal ook niet snel meer geneigd zijn om die gedcom alsnog over te dragen. En ik kan hem daar dan ook geen ongelijk in geven gezien hoe hij werd behandeld.
U vindt dat misschien normaal. Maar wij leven volgens andere normen en vinden dit geen manier van doen.
Hierna zal er wel weer een andere gebruiker een bericht plaatsen. Wederom met een positieve inhoud. Want dan lijkt het tenminste of dit onderwerp positief werd afgesloten. Terwijl er totaal geen acht werd geslagen op het mogelijke probleem en gebruikers niet serieus werden genomen.
Persoonlijk zou ik het toch graag willen weten wat er eventueel soms fout gaat met een export van een gedcom als het om mijn eigen programma zou gaan. Maar dat interesseert jullie kennelijk niets...
Laatst bewerkt 11 jan 2019 21:16 door Jeanet.
- Evert
12 jan 2019 12:28
Jeanet,
Als ik het goed lees heeft Paul Kallenberg, van het Aldfaer team, je met zijn bericht van 9/1 #26808 zijn hulp bij het verder uitzoeken aangeboden.
Je zou hem via zijn e-mail adres (inloggen en op zijn naam klikken) ook buiten het forum om kunnen benaderen.
Evert.
Als ik het goed lees heeft Paul Kallenberg, van het Aldfaer team, je met zijn bericht van 9/1 #26808 zijn hulp bij het verder uitzoeken aangeboden.
Je zou hem via zijn e-mail adres (inloggen en op zijn naam klikken) ook buiten het forum om kunnen benaderen.
Evert.